Fiat Punto II 2001 1.2 8V silnik na 2 cylindrach

04 Lut 2012, 13:06

witam, ostatnio zdarzylo mi sie cos bardzo dziwnego z moim Punto. Bylo na minusie -2 w ciagu dnia (mieszkam w UK wiec zwykle jest cieplej niz w PL). Po odpaleniu zapalila mi sie kontrolka od poduszki powietrznej i nie zgasla. Od tego momentu samochod jechal na 2 cylindrach. Po przejechaniu 2 km mialem taki smrod wewnatrz, ze musialem otworzyc okno (dzieki czemu sie przeziebilem). Nastepnego dnia po odpaleniu kontrolka od poduszki gasnie tak jak kiedys, ale woz nadal chodzi na 2 cylindrach. Macie jakies sugestie co moze byc przyczna problemu? Doczytalem na roznych forach takie informacje: rozszczelnienie nagrzewnicy moze spowodowac wyciek plynu chlodniczego, ktory wydostaje sie na centralke obslugi Airbagow ( to mogloby tlumaczyc palaca sie kontrolke i smrod). Jednak nie widze tutaj powiazania z praca silnika na 2 cylindrach. Jest to czesty problem w puntach, ale powodowany jest zwykle wada centralki (ECU) silnika oraz dwoch "coils" (chyba odpowiednikiem tego jest po Polsku cewka). Wiem ze sa 2 cewki, byc moze ktoras z nich przestala dzialac lub w ECU silnika cos sie spalilo lub byc moze jest to tylko blad ECU, ktory nie mam pojecia jak zresetowac. Pewnie znajda sie osoby piszace ze mozna zresetowac ECU silnika przez odpiecie akumulatora, ale z tego co wiem takie cos nie resetuje wszystkich rzeczy w ECU. A moze ta cala praca na 2 cylindrach jest spowodowana niedawna wymiana srodkowego i koncowego wydechu i jakims problemem z sondom lambda lub katalizatorem. Prosze o pomoc, poniewaz chce jak najszybciej naprawic i sprzedac auto z ktorym sa problemy non stop. Gdybym wymienil liste rzeczy ktore w nim wymienilem po przejechaniu 4000km w ciagu ostatniego roku to musialbym miec na to kilka stron.
oskarm2008
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2001
Auto: Fiat Punto II 1.2 8V

04 Lut 2012, 15:07

Witam Serdecznie wszystkich użytkowników mam do sprzedania Fiata Punto 2 HGT więcej infformacji na e-mail [email widoczny po zalogowaniu]


Dziękuję:)
Kalina
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 04 2010
Auto: Fiat Punto 2 HGT

04 Lut 2012, 18:44

Pamiętaj,że są autka tak skonstruowane,że w przypadku rozszczelnienia i wycieku płynu chłodniczego,silnik przechodzi w tryb awaryjny,i zaczyna chodzić na dwóch cylindrach naprzemiennie,raz jedne dwa cylindry,raz drugie dwa cylindry(chłodzenie),tak byś mógł gdzieś dojechać.Komputer nad tym wtedy duma! :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2012, 19:30

witam sprawdz czy jest iskra na swiecach jezeli jedna cewka bendzie uszkodzona to nie bendzie iskry z dwuh wejsc a co do ecu to zadko sie psują.tu najtaniej znajdziesz częsci w . euro car parts.
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

05 Lut 2012, 09:58

porownalem ceny eurocar parts z ebay noi oczywiscie wygral ebay, roznica cenowa jest dosc duza. czy jesli wymienie ECU silnika i cewki to bede musial jakos zresetowac ECU? czytalem ze jesli ECU jest uzywany trzeba resetowac, czy ktos wie jak to zrobic? Zauwazylem ze duzo osob sprzedaje zestawy zawierajace ECU silnika i pare innych elementow (przyklad: [link do eBay wygasł]). Co musze wymienic razem z ECU silnika jesli chce kupic uzywke?
oskarm2008
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2001
Auto: Fiat Punto II 1.2 8V

05 Lut 2012, 10:18

Nowa centralka = minimum 150 funtow. Uzywanych na angielskim ebay jest setki wiec napewno dobralbym odpowiednia do mojego modelu. Zauwazylem ze minimalny zestaw, ktory ludzie sprzedaja to ECU silnika + stacyjka jak np:

[link do eBay wygasł]

z kolei inni sprzedaja zestawy zawierajace nawet skrzynke bezpiecznikow jak ten zestaw:

[link do eBay wygasł]

czy to oznacza ze jedyne co musze wymienic razem z ECU silnika to stacyjka? (Jesli oczywiscie nie obchodzi mnie ze bede mial inny klucz do stacyjki a inny klucz do drzwi i wlewu paliwa itd.

na ponizszej aukcji zauwazylem jeszcze element ktory nie wiem czym jest
(srodkowa rzecz na zdjeciu aukcji)

[link do eBay wygasł]

z tego co znalazlem to ten srodkowy element z aukcji to jest BSI Body Module czy to wlasnie to jest modul "powiazany" z ECU silnika?

wolalbym kupic uzywke poniewaz zestaw zawierajacy wszystko kosztuje jak widac do 60 funtow.
oskarm2008
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2001
Auto: Fiat Punto II 1.2 8V
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
    Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...

05 Lut 2012, 12:22

To autko słynie wręcz z niezawodnej instalacji elektrycznej,jedynie w okresie początkowym produkcji montowano wadliwe cewki zapłonowe,ja bym tutaj szukał przyczyny w tym wypadku!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2012, 15:42

odlaczylem akumulator na noc, podlaczylem dzis rano z powrotem, nic to nie dalo, pozniej odpialem kable od jednej z cewek (silnik odpalil ale chyba chodzil jeden cylinder i bylo ciezko utrzymac dzialajacy silnik), odpialem wszystkie kable i podpialem 2 kable do tej drugiej cewki, silnik chodzil chyba na 2 cylindrach. wyglada ze silnik chodzi na 3 cylindrach jednak. czy mozliwe jest ze zepsuta cewka daje iskre na tylko jeden z cylindrow? czy jesli jest zepsuta to poprostu nie chodza od razu oba?

3 godziny pozniej znow sprobowalem potestowac: podpinalem kazdy cylinder oddzielnie zeby sprawdzic ktory nie chodzi, pozniej podpinalem parami, na koniec podpialem wszystko tak jak bylo iiiiiii.... problem sie rozwiazal, nie wiedziec czemu nagle zaczal chodzic na wszystkie cylindry i jest juz ok. mimo wszystko zastanawiam sie co bylo przyczyna, juz kupilem swiece i kable, wiec i tak zamierzam te rzeczy wymienic, a moze odpiecie akumulatora na noc rzeczywiscie pomoglo.
oskarm2008
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2001
Auto: Fiat Punto II 1.2 8V

05 Lut 2012, 15:52

Mnie raz w korku silnik praktycznie całkowicie przygasł,jakoś się pozbierał,dzięki Bogu ,gdyż byłem daleko od domu,zdziwiło mnie to,zastanawiałem się nad przyczyną,gdyż wszystko miałem nowe,prócz jednej części,cewki zapłonowej właśnie,ale do głowy mi nie przyszło,że to może być cewka,gdyż dalej przez kilka dni chodził idealnie,aż nagle podczas jazdy silnik zgasł na amen,cewka siadła,dlatego nie bagatelizuj takich objawów!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2012, 17:59

PhantomASA1 napisał(a):Pamiętaj,że są autka tak skonstruowane,że w przypadku rozszczelnienia i wycieku płynu chłodniczego,silnik przechodzi w tryb awaryjny,i zaczyna chodzić na dwóch cylindrach naprzemiennie,raz jedne dwa cylindry,raz drugie dwa cylindry(chłodzenie),tak byś mógł gdzieś dojechać.Komputer nad tym wtedy duma! :D

Nigdy nie czytałem wiekszych bzdur :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:





Odnosnie puntoII istnieje tam problem z zapłonem tzn jesli cewka została wymieniona a auto dalej nie pracuje na 2 cylindry to raczej na 100% wina tkwi w ECM, jest to historia znana dla fiata :idea:
Wymieniasz kompa i będzie O.K. jednak trzeba dokładnie to sprawdzić przed ewentualną wymianą.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

05 Lut 2012, 20:25

No to cię Robbydzia potem zaskoczę,podam ci model autka,które coś takiego ma,zaznaczam nie byle jakiego dziadostwa,śmiejesz się?To uważaj,moja rada jest taka,przestań być takim kpiarzem,bo ja kpiarzy sprowadzam na ziemię!Szybciutko,jeszcze jesteś pewien,że nic takiego nie spotkasz w autach?!No to mało wiesz ,ale nie martw się ,podszkolę cię! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2012, 20:34

1, czytaj temat, model itd
2, czekam na podszkolenie odnosnie przełączania cylindrów w trakcie usterki uszczelki pod głowicą!

Jesli czegoś nie wiesz to nie pisz i tyle.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

05 Lut 2012, 20:41

Jak chcesz kupić używany sterownik to trzeba sprawdzić gdzie jest IMMO.
Jeżeli jest poza sterownikiem to trzeba mieć komplet plus kluczyk.
Nowy sterownik nie ma zapisanego kodu immo. Po podłączeniu zapisuje pierwszy kod jaki otrzyma i na nim bazuje.
W sterowniku można wymienić padnięty tranzystor, który steruje cewką.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

05 Lut 2012, 21:37

Taki system jest zastosowany np.w Fordzie Focusie 1.6,nie wiem, od którego roku,na 100% w tych od 2002 r, tak są zaprogramowane.W przypadku utraty chłodzenia, odcinany jest wtrysk paliwa na dwóch cylindrach,silnik pracuje wtedy tylko na dwóch,a pozostałe dwa są chłodzone powietrzem,naturalnie cylindry są wyłączane z pracy naprzemiennie.Cały silnik dzięki temu jest chłodzony i wolniutko można dojechać albo gdzieś do warsztatu,albo domu.Czapy z głów przed programistami Forda!Wystarczy tylko uważnie przeczytać książkę serwisową tego auta, by o tym wiedzieć.To informacja dla posiadaczy Fordów z tego roku i oczywiście młodszych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2012, 21:39

Natomiast, nie mam dostępu do książek serwisowych wszystkich aut,dlatego nie wiem,w których autach jest zastosowany taki genialny manewr programowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)