Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 08:10

Witam panowie i panie. :)
Nasza sytuacja wyglada tak iz, dostalismy z dziewczyna dziesiecioletnie punto z przebiegiem jak wyzej po wujku ktory sporadycznie jezdzil.. Ale zle jezdzil. :roll:
Dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo, klocki z przodu poniewaz.. Po prostu nie istnialy :P j
Jedyny problem pozostaly to falujace obroty na zimnym i sporadycznie na goracym silniku (tak z dwa/trzy razy w ostatnich miesiacach zaswiecila sie kontrolka temperatury ktora po minucie badz dwoch gasla).
Obroty skacza od ok. +/- 1500/2000 na jalowym biegu, po czasie ''wraca do normy'' i utrzymuje sie na ok 900 obrotach na postoju.
Podejrzenia padaja na silniczek krokowy ktorego trzeba wymienic z cala przepustnica. Przepustnica byla czyszczona tez dwa miesiace temu i nic nie pomoglo.
Przechodzac do sedna, gdzies w odleglych czelusciach internetu widzialem cos ze mozna fabrycznie wcisniety silnik krokowy wypchnac z przepustnicy i wymienic na nowy ale ze nie jest to latwe - warto sie w to bawic?
Jezeli nie warto to czy przy montazu nowej przepustnicy potrzebna jest jakas regulacja? W warsztacie chca za czesc, wymiane i regulacje ok 500zl... :( Jezeli moge to zrobie to sam bo aktualnie zmieniam prace i przyda sie kazdy grosz :)
uliczka
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 18:30
Prawo jazdy od: 09 05 1990
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 10:33

uliczka napisał(a):Dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo, klocki z przodu poniewaz.. Po prostu nie istnialy

Skoro klocki nieistniały, to zerknij na tarcze hamulcowe - podejrzewam, że będą nanich rowki od tarcia maetalu o metal. Trzeba będzie więc je chyba wymienić.
Co do krokowca, to zdemontuj go ( wypycha się go ). Po wyjęciu krokowca wyczyść też kanał w którym siedzi ten silniczek - zapewne będzie tam sporo nagaru. Nie pamiętam też dokładnie, ale z boku przepustnicy, gdzie jest kanał w którym siedzi ten silniczek, jest chyba taka malutka blaszka, przykręcona na dwóch śrubkach. Ją też możesz odkręcić, delikatnie zdjąć ( uważaj na uszczelkę ) i wyczyśc nagar. Jak tej blaszki nie ma, to się nie przejmuj - być może pomyliłem z innym silnikiem. Ważne, żebyś wyczyścił ten kanał.
Przed robotą odłącz sobie akumulator.
I nie słuchaj bzdur, że tego silniczka nie da się wymienić i trzeba go kupić razem z przepustnicą. Jak sam nie będziesz się czuł na siłach, to zapytaj tego mechanika, czy aby konieczna jest wymiana całości, czy czasem nie da się poświęcić troszkę więcej czasu i wymienić sam silniczek...Kiedyś w necie rzuciła mi się stronka, gdzie jest opisane jak to zrobić. Poszukaj.
Aha - krokowiec po demontażu będzie prawdopodobnie do wyrzucenia, bo podczas jego wypychania trzeba użyć cięższego narzędzia i może się zepsuć całkowicie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13960
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 11:25

Dzieki za odpowiedz i porady! :)
Tarcze cale, serwis ktory wymienial sprzeglo zadzwonil do mnie i doradzil zeby wymienic od razu bo niewiele ich zostalo.
Nie boje sie wziac za to, jedynie mieszkamy w Poznaniu w bloku i nie bardzo mam jak sie z tym bawic a za tydzien jedziemy na slask do domu wiec tam bede miec czas na spokojnie to rozebrac :) Moze doradzicie sprawdzony sklep gdzie zamowic czesc?
Generalnie dosc dokladnie wyczyscilem ostatnio przepustnice i podejrzewalem jeszcze jakis czujnik.
uliczka
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 18:30
Prawo jazdy od: 09 05 1990
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów Opel ADAM Rally Cup gotowy do międzynarodowych rajdów
    W listopadzie 2012 r., wraz z modelem ADAM "Cup", Opel powrócił do sportu samochodowego. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będzie okazją do prezentacji kolejnego osiągnięcia firmy: jest to nowa studyjna wersja ...
    Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo
    Najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo to "Volvo S60 Polestar Concept" które wyposażono we wzmocniony rzędowy sześciocylindrowy silnik T6 napędzający cztery koła za pośrednictwem układu Haldex. Ten ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2009
      Fiat Cinquecento, rdza, tuning, tył
      Targi AutoSalon i AutoSerwis
      Mazda6, Sedan, światła przednie, 2012