Fiat siena 2001 problem z wspomaganiem kierownicy

26 Kwi 2017, 23:26

Witam, posiadam fiata siene z 2001 roku, niedawno wymieniałem w nim silnik, i od tego momentu mam pewien problem, który występuje gdy przejadę przez kałuże, a mianowicie blokuje sie kierownica podczas skręcania, jednorazowo po każdej kałuży. Dodam że wspomaganie zostało przełożone ze starego silnika i jest mechaniczne, Miał ktoś kiedyś taki problem lub wie co nim może być ?
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2017, 23:34

Olek1995 napisał(a):blokuje sie kierownica podczas skręcania, jednorazowo po każdej kałuży
Blokuje się czyli nie można jej ruszyć tak jak przy wyjętym kluczyku ze stacyjki czy po prostu chodzi w tym momencie bardzo ciężko?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Kwi 2017, 23:39

Ciężko to opisać, na pewno nie jest tak jak by nie było kluczyka, blokuje się ale na siłę można ja dokręcić trochę bardziej lub utrzymać w skręcie, po czym prostuje się normalnie i do następnej kałuży jest okej.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2017, 23:56

Olek1995 napisał(a): blokuje się ale na siłę można ja dokręcić trochę bardziej lub utrzymać w skręcie, po czym prostuje się normalnie i do następnej kałuży jest okej.
U ciebie z tego co wiem jest wspomaganie hydrauliczne więc na początek sprawdź stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym od wspomagania. Następnie stan paska klinowego jeżeli jest słabo naciągnięty może się ślizgać jak dostanie się trochę wody?
Nie ma różnicy którą stroną wjedziesz w kałużę?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Kwi 2017, 00:02

Też właśnie coś słyszałem o tym ślizganiu, tylko nie byłem pewny czy taki może mieć ono skutek, a co do wjeżdżania w kałuże to nie miałem innej możliwości raczej niż prawą stroną, tam gdzie właśnie się znajduje pasek wspomagania.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2017, 08:09

Kacper napisał(a): na początek sprawdź stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym od wspomagania. Następnie stan paska klinowego
ja tez mysle ze to slabo naciagnięty pasek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nocne przymrozki to zmora kierowców
    Nawet niewielkie przymrozki potrafią być zagrożeniem dla bezpieczeństwa jazdy. Zjawisko to może negatywnie wpływać na widoczność oraz zwiększać ryzyko poślizgu. Spadek temperatury powietrza poniżej zera może nagle skomplikować ...

27 Kwi 2017, 15:05

Okej sprawdzę, dziękuje bardzo za pomoc :)
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2017, 13:54

Pasek został naciągnięty, tylko ze jak się okazało pęknięta jest jakaś osłona od spodu i właśnie przez jej brak tak chlapało od spodu, to będzie osłona silnika ? czy to się jakoś inaczej nazywa?
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Maj 2017, 16:53

Olek1995 napisał(a):Pasek został naciągnięty, tylko ze jak się okazało pęknięta jest jakaś osłona od spodu i właśnie przez jej brak tak chlapało od spodu, to będzie osłona silnika ?
Tam jest chyba tylko jedna osłona pod silnikiem tu masz link do przykładowej aukcji [link do oferty na Allegro wygasł]

Zwróć uwagę na to że do 1.2 jest ona inna niż do wersji z silnikiem 1.4 i 1.6.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999