Problem ze wspomaganiem kierownicy.

01 Wrz 2015, 20:12

Witam
Mam problem ze wspomaganiem.
Zajeżdżam pod blok i zapala mi się lampka z kierownicą i tracę wspomaganie. Zmordowałem jakoś i zaparkowałem. Następnego dnia rano wszystko było ok. Pojechałem sobie do pracy. Postanowiłem sobie dolać płynu do wspomagania bo widzę że nie jest pełno. Pojechałem na stację i gościu mi sprzedał ale Hipol GL-4 80W90, że też zielony. Miałem wątpliwości bo jest napisane że olej do przekładni więc zapytałem jakichś facetów i potwierdzili że będzie ok. Zalewam, wyjeżdżam ze stacji i znowu error.
Proszę o pomoc
voidziewicz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Wrz 2015, 07:54

Sprawdzić, czy nie ma błędów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Wrz 2015, 10:34

voidziewicz napisał(a):Pojechałem na stację i gościu mi sprzedał ale Hipol GL-4 80W90, że też zielony. Miałem wątpliwości bo jest napisane że olej do przekładni więc zapytałem jakichś facetów i potwierdzili że będzie ok.

Ten olej nie nadaje się w żadnym przypadku do wspomagania układu kierowniczego. Jeśli Hipol to ATF. Ty o ile masz pompę elektrohydrauliczną powinieneś zastosować olej syntetyczny np. 06161 FEBI BILSTEIN. Zapalenie się kontrolki wspomagania i jego brak może świadczyć o usterce w obwodzie elektrycznym lub uszkodzeniu samej pompy. Sprawdż bezpieczniki ( pod pokrywą na akumulatorze) i jeśli to nie przyniesie efektu , jak kolega wyżej napisał odczytać błędy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Wrz 2015, 18:29

Dzisiaj z kolei więcej jeździłem i nic mi się już nie wyświetliło ale przestraszyłem się jak mi napisałeś o tym hipolu. Pojechałem do sklepu i kupiłem febi zielony 06162. Wyssałem sobie strzykawką hipol ze zbiornika i wlałem nowy. Po zalaniu od razu czuć różnicę w prowadzeniu. Zobaczymy jutro rano jak będzie działać.
Pozdrawiam.
voidziewicz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Wrz 2015, 19:45

voidziewicz napisał(a):sobie strzykawką hipol ze zbiornika i wlałem nowy

W zasadzie wyssałeś sobie nie hipol a mieszankę olei. Nie chcę żle prorokować ale Twój problem może powrócić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Wrz 2015, 20:19

Dlaczego? Tamten podchodził już pod ciemno zielony.
voidziewicz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - limuzyna do dyspozycji Agnieszki Radwańskiej
    Lexus Polska, przy wsparciu Lexus Europe - podpisał umowę partnerską z Agnieszka Radwańska na rok 2013. Logo Lexus będzie widniało na tenisowym stroju Agnieszki Radwańskiej w wszystkich turniejach Wielkiego Szlema, turnieju ...
    Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ
    Hyundai IONIQ został zwycięzcą Plebiscytu Fleet Awards Polska 2017 w kategorii "Samochód z napędem alternatywnym". To kolejna w Europie nagroda dla unikatowego modelu IONIQ, który jako jedyny samochód ...

03 Wrz 2015, 08:34

Obecnie w układzie masz dwa, a nawet trzy oleje - ten co był + dolewka innego. Teraz kupiłeś znowu olej i wymieszałeś z tymi dwoma poprzednimi. Samo wyssanie ze zbiorniczka to za mało. Musisz spuścić cały olej z całego układu i zalać nowy + odpowietrzyć układ.
Przy najbliższej okazji podjedz też i sprawdz błędy z pamięci. Być może to nie wina oleju, a coś zaczyna szwankować. I może lepiej to naprawić niż czekać aż trzeba będzie wymienić. A zazwyczaj tak jest - jak coś się psuje, ale da się z tym jeździć, to ludzie jeżdżą, aż problem nasili się do tego stopnia, że się nie da jeździć. I potem w niejednym przypadku zamiast naprawy trzeba wymieniać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Wrz 2015, 17:22

I stało się. Wszystko niby się naprawiło aż tu nagle padło teraz zupełnie ;/ Trzeba do mechanika :(
voidziewicz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2015, 18:28

Byłem z kolegą w jego warsztacie. Podpinamy pod komputer i w ogóle nie może się połączyć z modułem układu kierowniczego. Wszystko inne ładnie wczytuje tylko tego akurat nie. Patrzymy na przewody, niby ok. Ma ktoś jakiś pomysł?
voidziewicz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2015, 08:21

A czy pompa wspomagania pracuje poprawnie? Być może jest na wykończeniu i stąd właśnie taki efekt,sprawdź pod tym kątem po czym daj znać na forum.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001