Według najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najpopularniejszym segmentem minionego roku okazała się klasa C. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w sumie 139 tys. kompaktów. Jak podaje Samar, prawie 70 proc. samochodów w Polsce rejestrowanych jest na firmy, które w znacznej mierze upodobały sobie właśnie ten segment. Sprawdzamy, co oferują popularne hatchbacki klasy C w wersjach bazowych.
Toyota Auris Najtańszy Auris jest dostępny w wersji Active z silnikiem benzynowym o pojemności 1,33 litra i mocy 99 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi automatyczną klimatyzację oraz 7 poduszek powietrznych i dzienne światła LED. Samochód został również wyposażony w radio CD MP3 z systemem Bluetooth – całością można przy tym sterować również za pomocą przycisków na kierownicy, a pomiędzy zegarami znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego. W obowiązującym obecnie cenniku wyprzedaży wybierając wersję Active można zyskać w sumie 11 tys. zł, a przednie i tylne czujniki parkowania w pakiecie Park kosztują obecnie 1,2 tys. zł, czyli o 1 000 zł mniej niż standardowo. Część zaoszczędzonej kwoty można zainwestować w Pakiet Safety – dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo. Za 2 300 zł otrzymamy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, układ rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, światła drogowe automatycznie zmieniające się na światła mijania i czujnik zmierzchu.
Opel Astra Najtańszą wersję Essentia tego pięciodrzwiowego hatchbacka otrzymamy z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra i mocy na poziomie 100 KM.
Samochód jest wyposażony w klimatyzację sterowaną ręcznie – w najtańszej odmianie tego modelu nie ma możliwości jego doposażenia w automatyczny układ klimatyzacji. Na liście znalazł się również radioodbiornik z łączami Bluetooth i USB. Przyciski na kierownicy służące między innymi do sterowania systemem audio wymagają jednak dopłaty na poziomie 200 zł, podobnie jak obecność komputera pokładowego – ten z kolei został wyceniony na 600 zł. Wybranie bazowej odmiany tego modelu uniemożliwia również zakup dodatkowych systemów bezpieczeństwa (2 600 zł). Jeśli zależy nam na czujnikach parkowania, trzeba za nie dopłacić 1 700 zł.
Volkswagen Golf Podstawową wersją jest Trendline która pod maską skrywa silnik benzynowy o pojemności jednego litra i mocy 85 KM. Wersja z silnikiem benzynowym o podobnej mocy do wyżej wymienionych modeli to 1,0 TSI (110 KM), a jej cena jest o kilka kilka tysięcy wyższa od bazowej wersji. Na liście wyposażenia najtańszej odmiany tego modelu znajduje się między innymi klimatyzacja z manualną regulacją oraz komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem. System radiowy obejmuje 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy, czytnik kart SD oraz możliwość odtwarzania formatu MP3. Sterowanie audio z kierownicy to dodatkowy koszt na poziomie 650 zł.
Również i ten model nie ma możliwości wyposażenia bazowej odmiany w dodatkowe systemy bezpieczeństwa czynnego. Na liście standardowych układów niewymagających dopłaty znajduje się tylko czujnik zmęczenia kierowcy oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania. Pakiet Drogowy Plus składający się z asystenta toru jazdy, asystenta hamującego w przypadku zasłabnięcia kierowcy, asystenta jazdy w korku, systemu Dynamic Light Assist, monitorowania martwego pola i systemu rozpoznawania znaków drogowych dostępny jest tylko w najdroższej odmianie tego modelu Highline.
Ford Focus Wersja 5-drzwiowa kompaktowego Forda startuje w odmianie Trend. Odmiana bazowa napędzana jest sinikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 85 KM. Konkurencyjna do wyżej wymienionych modeli odmiana 100-konna wyposażona jest w silnik o pojemności 1 litra.
Samochód w podstawowej odmianie został wyposażony między innymi w manualną klimatyzację – dopłata do klimatyzacji automatycznej to 2,5 tys. zł (w pakiecie otrzymuje się wtedy między innymi felgi aluminiowe, czujniki parkowania oraz elektryczne sterowanie szybami tylnymi). Samochód został również wyposażony w radioodtwarzacz CD/MP3 z możliwością sterowania z kierownicy.
Podstawową wersję tego modelu można doposażyć w systemy bezpieczeństwa. Obejmuje je pakiet Driver Assistance dostępny z wybranymi silnikami, składający się między innymi z systemu zapobiegającego kolizjom przy małych prędkościach, systemu monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, a także systemu wspomagającego utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, automatycznego sterowania światłami drogowymi, monitorowania koncentracji kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych. Jego cena w przypadku odmiany Trend wynosi 5 600 zł.
Kia cee’d Koreański hatchback z 5-drzwiowym nadwoziem pod maską najtańszej wersji znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 100 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach.
Bazowa odmiana S została wyposażona między innymi w manualną klimatyzację – w przypadku wersji S nie można dokupić automatycznej klimatyzacji, ta dostępna jest w droższej wersji M i wraz z Pakietem Komfortowym kosztuje 2,5 tys. zł. Na liście znajduje się również radioodtwarzacz CD MP3 z funkcją sterowania w kole kierownicy i Bluetooth, a także komputer pokładowy. Opisywaną wersję można również doposażyć w tylne czujniki parkowania – ich koszt to 1 tys. zł. Systemy bezpieczeństwa czynnego nie są dostępne w tym modelu.
Mazda 3 Najtańsza odmiana SkyGO napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach.
Na liście wyposażenia odmiany SkyGO znaleźć można między innymi manualną klimatyzację (automatyczna nie jest dostępna w tej wersji), ale brakuje komputera pokładowego. System audio składa się radia AM/FM z wejściem AUX/USB (CD/MP3 występuje w wyższej wersji wyposażenia). Na liście zabrakło także systemu Bluetooth.
Bazowa odmiana nie może być również wyposażona w Pakiet Safety składający się z dodatkowych aktywnych systemów zwiększających bezpieczeństwo. Pakiet ten został wyceniony na 2 900 zł i występuje w topowej wersji SkyPASSION.
Renault Megane Najtańsza odmiana Megane w podstawowej wersji Life pod maską skrywa jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra generującą 114 KM. Napęd przekazuje 5-biegowa, manualna skrzynia biegów. Samochód w wersji Life został wyposażony między innymi w manualną klimatyzację – automatyczna dostępna jest dopiero od wyższych wersji. Na liście wyposażenia znalazł się również radioodtwarzacz Bluetooth z USB/jack i wyświetlaczem monochromatycznym 4,2 cala. Również w przypadku tego modelu najtańsza odmiana nie może być doposażona w dodatkowe systemy bezpieczeństwa – te występują w wyższych odmianach wyposażenia.
Citroen C4 Opisywana odmiana Feel jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 110 KM. Napęd przekazuje manualna skrzynia o pięciu przełożeniach.
Samochód w bazowej odmianie został wyposażony między innymi w dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz radio CD/MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz port USB. Już w wersji podstawowej Citroena można doposażyć między innymi w system kontroli martwego pola, wspomaganie parkowania (czujnik z przodu i tyłu) czy w światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów – taki pakiet został wyceniony na 4 000 zł.
W zestawieniu zabrakło na pewno samochodu Hyundai i30 z takim samym silnikiem 1.4 100KM co w Kia cee'd. Moim zdaniem to mocny konkurent wśród tych przedstawionych modeli.
Nowa wodorowa ciężarówka Toyoty do przewozu kontenerów Toyota rozszerza swój program ciężarówek na ogniwa paliwowe, pokazując nowy model elektrycznego ciągnika siodłowego na wodór do przewożenia kontenerów. Samochód zadebiutował na konferencji ...
Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.