Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

15 Maj 2013, 20:28

Ja bym sobie Diesla używanego darował,dlaczego?!Pamiętam jak kilka lat temu,ładnych kilka lat temu ,chwalone były silniki Forda 2.0TDCi (116 i 130 KM),czas pokazał,że to są w historii tej marki najgorsze silniki.Tylko benzynka :wink: Jeśli już,to tylko jakiś udany silnik Diesla ale z przebiegiem nie większym jak ok.100 tyś km.Mój brat kupił Megane II z 2004r 1.5dCi 101 KM z podobnym przebiegiem,w tej chwili auto ma ok.220 tyś km,a brat nie wie co to jest silnik,leje tylko paliwo SHELLA V Power Diesel,oraz wymienia olej co 15 tyś km.Nie miał nigdy żadnej awarii poza kołem pasowym,turbinka nie wykazuje żadnych oznak zużycia.Jest tylko jedno ale,trzeba by rozebrać silnik i zobaczyć,czy głowica,wałek rozrządu i panewki nie są w stanie przykrym,kto to wie :?:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

16 Maj 2013, 11:01

Czyli dalej jestem w kropce. Teraz w ogóle nie wiemy na co się zdecydować.
W ogłoszeniach znowu natrafiliśmy na Forda mondeo 2008, wygląda na zdjęciu oczywiście cudownie, przebieg ma 170 000, jak dla mnie bardzo dużo. Diesel 140 KM. Jedziemy w sobotę, znając życie pojedziemy i się zdenerwujemy :) Tak nam się podoba ten samochód, że ciągle do niego wracamy :)
Renault chyba sobie odpuściliśmy po tym co napisałeś.
A Saab? co o tym można powiedzieć?

Pozdrawiam
Ola
ministrowa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 15 Maj 2013, 11:35
Prawo jazdy od: 0- 0-1995
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: -

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

16 Maj 2013, 17:57

Ale dzisiaj silniki to juz jest nowa technologia , do 30 tysięcy to możecie śmiało szukać: [link wygasł] C-Max solidne , dobrze wyposażone auto. Odradzam silnik 1.6 bo to w ogóle nie ma tzw. powera, ciąg zaczyna się przy 2tys obrotów(jeżeli ma być to auto typowo miejskie 1.6 idealnie się nadaje).
Z koleii [link wygasł] auto może troszkę starsze, jednak osiągi ze spalaniem są po prostu świetne po mieście maximum 6,2l w trasie poniżej 5 śmiało można zejść. Przestronne, świetnie wyposażone, bardzo duży bagażnik, wysoka buda, pewnie trzyma sie drogi. Jeżeli chcecie mondeo to tutaj macie idealne w dobrych pieniądzach [link wygasł] . Ewentualnie to [link wygasł] ale to taki bez rewelacji wóz, bez polotu ( tak stwierdzam po osobiste jeździe) ;). Warto popatrzeć na te w/w wozy , zapoznać się z ich specyfikacją i rozważyć. Pozdrawiam
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Rejestracja: 07 Maj 2013, 22:01
Prawo jazdy od: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

16 Maj 2013, 21:19

Jeśli już Mondeo III(albo IV jak niektórzy wolą) czyli auto po 2007r,to tylko z silnikiem 2.0 TDCi wyprodukowanym przez współpracę z koncernem PSA,jak go odróżnić od fordowskiego?!Zamiast łańcucha rozrządu ma pasek,i naturalnie wybrać wersje bez DPF-a(filtr cząstek stałych),te silniki są pozbawione wad,które trapiły silniki konstrukcji Forda,warunek jednak jest taki,paliwo najwyższej jakości,wymiana oleju co 15 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

16 Maj 2013, 21:24

Jeśli już Mondeo III(albo IV jak niektórzy wolą) czyli auto po 2007r,to tylko z silnikiem 2.0 TDCi wyprodukowanym przez współpracę z koncernem PSA,jak go odróżnić od fordowskiego?!Zamiast łańcucha rozrządu ma pasek,i naturalnie wybrać wersje bez DPF-a(filtr cząstek stałych),te silniki są pozbawione wad,które trapiły silniki konstrukcji Forda,warunek jednak jest taki,paliwo najwyższej jakości,wymiana oleju co 15 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

17 Maj 2013, 08:40

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Phantom może głupie pytanie zadam, ale skąd to wiadomo czy w danym fordzie jest filtr cząsteczek stałych? Czy dany model odgórnie to ma czy wybrane sztuki? To samo się tyczy paska lub łańcucha.

Znawca dziękuję za podrzucenie propozycji :)
C-max odpada, nie gustujemy w takich autach.Na Seata też raczej nie spoglądamy :)
Ford, który podesłałeś piękny, ale kombi :) Gdybym szukała kombi na pewno bym się zainteresowała.

Od początku odrzuciliśmy WV Pasata, ale może niepotrzebnie? Może w tym przypadku byłoby lepiej. Choć słyszałam, że któryś model awaryjny, ale może to tylko głupie gadanie?!

Ogólnie rzecz biorąc jestem zdezorientowana. Tyle jest marek samochodów, a ja nie mogę wybrać :( Z każdym jest coś nie tak...
Jutro jedziemy pod Poznań i coś czuję, że skończy się jak zawsze wielką klapą.
Umówiliśmy serwis forda w Poznaniu, ale nawet nie wiem czy z niego skorzystamy. Okaże się, że samochód totalne dno, a my znowu zmarnujemy czas i pieniądze.
Handlarze, jak ich słucham to jak bajkopisarze. Cudownie bajki opowiadają, z rzeczywistością często się mijają.
ministrowa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 15 Maj 2013, 11:35
Prawo jazdy od: 0- 0-1995
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez zaiętych pasów Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...
    Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję
    Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedał kolejne samochody dla polskiej Policji. W wyniku wygranego przetargu przeprowadzonego przez Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu firma dostarczy 7 kolejnych samochodów ...

  • Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

    17 Maj 2013, 10:37

    Pytanie bardzo zasadne,Ford różnie wyposażał swoje modele,jeśli chodzi o DPF,on zabiera ok 3KM mocy,silniki są o te 3KM słabsze,czyli jeśli występują w dwóch wariantach powiedzmy jeden ma 143 KM a drugi 140 KM ,to ten drugi jest z DPF-em.Najlepiej jest zapytać sprzedającego,jeśli nie wie ,czy jest DPF,lub nie wie, czy auto ma silnik fordowski,czy francuski(zdecydowanie lepszy),to niech spada na Baobab.Jedno pewne,nie daj się namówić na silnik z łańcuchem rozrządu,lub nawet z paskiem ale z DPF-em.Czyli,łańcuch lub DPF, wykluczają auto :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

    17 Maj 2013, 12:49

    Wszystko zależy od upodobań i gustu, a o tym się nie dyskutuje. Szkoda, że od razu odrzucacie Toledo, no ale ok, Wasza sprawa. Nic na siłę. Jeżeli się zdecydowaliście na Lagunę to śmiało Ci ją polecam. W te pieniądze to będzie najrozsądniejszy wybór, jeszcze z renówek najnowższy scenic : [link wygasł]
    W ->ostateczności<- możecie się rozejrzeć za [link wygasł].
    znawca44
    Początkujący
     
    Posty: 63
    Rejestracja: 07 Maj 2013, 22:01
    Prawo jazdy od: 12 04 1964
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: laguna III
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

    17 Maj 2013, 15:12

    Ale to jest tak,jeśli się komuś podoba dany model,to nic na to nie można poradzić,przyznam,że sam ostatecznie dałbym się skusić na auto z udanym francuskim silnikiem,a te silniki z paskiem są udane,należą do jednych z najlepszych jednostek Diesla,pod warunkiem,że wł.nie będzie się stosował do zaleceń producenta tyczących cykli serwisowania(oleje,pasek 240 tyś km)Jest tylko ten problem,mianowicie,jak przedstawia się kondycja takiego silnika po rozebraniu.Podejrzewam,że Ford po zimnym prysznicu związanym z jakością silnika w Lagunie III ,odpowiednio zareagował,tylko,że ten test przeprowadzono w 2012r,czyli tamte silniki zastosowane w Fordzie może trapić ta sama bolączka,a cóż to za silnik,który pod względem mechanicznym siada już przy przebiegu 200 tyś km,i to w obrębie takim,który powinien wytrzymać najdłużej(dobrze smarowane panewki,czy wałek rozrządu)Jedno pewne,jeśli komuś zależy na trwałości i niezawodności,niech spoziera w kierunku Japonii i okolic,lub Mercedesa,ewentualnie VOLVO.Naturalnie po zorientowaniu siĘ,jak dany model przeszedł krasch test :!: Mercedes C klasy uzyskał 1-Kę bez plusa nawet :x ,BMW Serii 3 dwóję,AUDI A4 1-kę,VW PASSAT CC dwóję.Jedynie VOLVOV60/S60 przeszło test z wynikiem dobrym,jak zwykle zresztą.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

    19 Maj 2013, 08:33

    Phantom, a jak się sprawa ma jeśli chodzi o gaz do forda mondeo 2,0 140 KM?
    ministrowa
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 15 Maj 2013, 11:35
    Prawo jazdy od: 0- 0-1995
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: -

    Re: Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

    19 Maj 2013, 09:50

    Przyznam się ,że ja już głupieję,ale sprzedawcy aut w salonach też głupieją i muszą zazierać do swoich katalogów odnośnie wiadomości na temat konkretnego auta,jego wyposażenia np.(czyli czy jest DPF ,czy go nie ma ,itd)Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta,dlaczego?! Silnik 2.0 Eco Boost odpada ! Natomiast wedle jednych informacji ,silniki Forda 2.0 do 2007r miały łańcuch rozrządu i nieregulowane ręcznie luzy zaworowe,natomiast na mojej liście jest silnik 2.0 Forda ,który nadawałby się do LPG,gdyby nie droga ,kosztowna regulacja luzu zaworowego,nic nie ma na temat ,,ladacych ,,gniazd zaworowych.Ktoś się myli,tylko kto?!Jeśli Mondeo IV(od 2007r)ma hydraulikę zaworową,to możesz zakładać wysokiej jakości LPG,ale jeśli ma ręczną regulację,to sobie daruj :wink: Dlaczego?!Nie wyreguluje tego byle kto,to pierwsza sprawa,poza tym,by dostać się do zaworów, to jest masa roboty :!: Dwa dni temu mechanik regulował,,mi,,zawory w Renault Clio II,postawił mi warunek taki----jeśli chcesz bym zawory wyregulował tobie bez czekania w kolejce,to musisz wszystko rozkręcić,a ja wpadnę tylko na regulację----Pomyślałem sobie piwko z malinką,myliłem się,zrozumiałem szybciutko ile to jest roboty,poza tym Francuzi wymyślili taki myczek, odkręcisz już wszystkie śruby dekla zaworowego a on nie chce zejść za Chiny,gdyby go brać na chama,to można uszkodzić głowicę,ukryli jedną śrubę tak,że :D Dlatego,jeśli myślicie,że regulacja to dość szybka sprawa,to macie rację,sama regulacja tak,ale czasami by ją przeprowadzić trzeba wyjmować silnik, a zabieg może kosztować przez to nawet kilka tysięcy zł,poza tym,mechanikowi trzeba zapłacić za wiedzę,odpowiedzialność i doświadczenie.Czyli,jeśli ten silnik 2.0 140KM ma hydraulikę zaworową,to do LPG z nim,ale nim to uczynisz poradź się w dziale LPG kolegi Migas,jaki typ instalki wybrać.Jeśli masz blisko Warszawę,to problem z głowy :D
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      S2020005
      MINI Clubman Bond Street, tył