Ford Fiesta 91r 1.0 - problem z odpaleniem

11 Kwi 2008, 13:46

Jako że to mój pierwszy post witam wszystkich :)

A teraz do rzeczy mam od niedawna dziwny problem a mianowicie gdy zgaszę silnik i po słucham radia w aucie tak z 20 min. to później nie chce mi zakręcić rozrusznik. Objawy są takie że przy próbie odpalenia słychać leciutkie pojedyncze stukniecie i koniec rozrusznik nie kreci a wskaźnik napięcia w aucie pokazuje pobór jak przy normalnym kręceniu rozrusznika. Auto to Ford Fiesta 91r 1.0
Zaznaczam od razu ze akumulator jest na 100% sprawny.

pozdrawiam
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • 11 Kwi 2008, 15:56

    Według mnie albo winny jest sam rozrusznik, albo połączenie między nim a akumulatorem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    11 Kwi 2008, 16:11

    Zacznijmy od początku - skąd pewność,że akumulator jest sprawny(w momencie,jak rozrusznik nie chce kręcić)?W jaki sposób go sprawdzałeś?
    No i kiedy,po tych objawach można ponownie zakręcić rozrusznikiem?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Kwi 2008, 15:43

    to moze byc albo elektromagnes albo sie zawiesza albo styki sie koncza,lub czesty problem prewod masowy miedzy aku a silnikiem ale trzeba wszystkie sprawdzic lub tylko klema winna
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    13 Kwi 2008, 08:04

    MotoAlbercik napisał(a):Zacznijmy od początku - skąd pewność,że akumulator jest sprawny(w momencie,jak rozrusznik nie chce kręcić)?W jaki sposób go sprawdzałeś?
    No i kiedy,po tych objawach można ponownie zakręcić rozrusznikiem?


    Akumulator jest na pewno sprawny, ma nie cały rok a po za tym jeśli nie chce kręcić to jeśli zostawię auto na jakieś pół godz. z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami to normalnie później kreci i odpala.
    Jutro jeszcze posprawdzam wszystkie przewody miedzy masa a akumulatorem i akumulatorem a rozrusznikiem.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    13 Kwi 2008, 09:05

    Pojedz z akumulatorem do specjalisty niech ci go przetestuje jakie ma ładowanie itd. zapłacisz za to około 5 zł przynajmiej bedziesz miał pewnosć.
    DAMIAN1122334
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Rzeszów

    13 Kwi 2008, 12:12

    Jak piszą koledzy posprawdzaj te kable.Dodatkowo po całonocnym postoju zmierz gęstość elektrolitu i napięcie(nie powinno być mniej niż 12V,a nastepnie uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania ponownie( nie powinno być mniej niż 14V i nie więcej niż 14,8V).To,że akumulator ma niecały rok,nie oznacza,że jest sprawny.Nawet po kilku dniach,jeżeli jest za małe lub za duże ładowanie może się nadawać do wyrzucenia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Kwi 2008, 10:20

    A więc tak po ok. 20gdz. Postoju miernik pokazał 12,56V a po dopaleniu 14,67V. niestety gęstości elektrolitu sam nie sprawdzę bo nie wiem jak :(
    jak znajdę więcej czasu to wyczyszczę wszystkie styki przy rozruszniku i posprawdzam dokładnie kable.


    No wiec tak posprawdzałem wszytki kable i złącza i teoretycznie wszystko było ok. ale i tak odkręciłem wszystko przetarłem papierem ściernym wyczyściłem itd. No i najważniejsze ze problem znikł radyjko grało przez ok. 30min i później normalnie zakręcił rozrusznik :D
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001