Ford Focus mk2 1.8 - niedawno kupiony w komisie

17 Kwi 2017, 17:54

Witam, miesiąc temu kupiłem Forda Focusa mk2 1.8 benzyna 125km w komisie samochodowym.
Niestety samochód zaczął brać olej i płyn chłodniczy.... :(

Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?
Mogę się starać o zwrot kosztów naprawy z komisu?
wdgosc
 

18 Kwi 2017, 10:12

Wygląda na to że to może być UPG.

Silnik przegrzewa się, paruje mocno z rury wydechowej, nie równo pracuje na wolnych obrotach? Nie masz żadnych wycieków? Sprawdź bagnet od oleju czy tam nie ma oznak płynu i tak samo w zbiorniczku wyrównawczym czy nie ma oznak tłustych plam.

Ile km od kupna zrobiłeś tym samochodem?
Wymieniałeś już olej po kupnie lub robiłeś inne rzeczy przy nim?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 17:26

Są ubytki płynu chłodniczego (około 3 cm obniżył się poziom w zbiorniczku) oraz oleju, zrobiłem nim 2 000 km i dolałem 0.5 litra oleju.
Po zakupie samochodu wymieniłem olej.

Silnik pracuje cicho i równo, niema żadnych wycieków, niema także oznak pojawienia się płyny chłodzącego w oleju oraz oleju w zbiorniczku wyrównawczym.
wdgosc
 

18 Kwi 2017, 18:38

Najlepiej zakupic tester do sprawdzenia szczelnosci uszczelki pod glowica (znajdziesz w internecie) wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Kwi 2017, 20:10

zamówiłem na allegro, ten z takim niebieskim płynem
wdgosc
 

19 Kwi 2017, 08:55

Czekamy na werdykt.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Płyn hamulcowy - nasze bezpieczeństwo na drodze
    Stan płynu hamulcowego nie jest badany w czasie obowiązkowych przeglądów przez Stacje Kontroli Pojazdów, ale doświadczenia mechaników jasno pokazują, że po polskich drogach porusza się wiele aut, w których ...
    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...

23 Kwi 2017, 15:32

Płyn nie zmienił koloru więc to chyba nie problem z głowicą.
wdgosc
 

24 Kwi 2017, 21:40

wariatdrogowy napisał(a):Płyn nie zmienił koloru więc to chyba nie problem z głowicą
Na to wygląda że tu jest ok.

Jakim olejem był zalany silnik i na jaki Ty zmieniłeś olej?

wariatdrogowy napisał(a):Są ubytki płynu chłodniczego (około 3 cm obniżył się poziom w zbiorniczku)
Może ktoś dolewał wody wcześniej? Sprawdzałeś glikometrem (tester do płynu chłodniczego) temperaturę zamarzania i wrzenia płynu chłodzącego?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Kwi 2017, 15:42

najprawdopodobniej był wlany 5W-30.
Ja wlałem to samo, 5-W30 Havoline pro
wdgosc
 

30 Kwi 2017, 15:48

nie sprawdzałem glikometrem niczego
wdgosc
 

01 Maj 2017, 23:22

A jak wygląda olej sprawdzałeś na bagnecie jego barwę i przezroczystość?

Jaki masz w nim przebieg?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2017, 15:06

Olej niedawno wymieniony, barwa jest okej, brak osadów na bagnecie i wlewie oleju.

180 tys km według licznika, w środku też wygląda na ten przebieg
wdgosc
 

30 Maj 2017, 11:16

wariatdrogowy napisał(a):Olej niedawno wymieniony, barwa jest okej, brak osadów na bagnecie i wlewie oleju.
Coś się zmieniło w temacie? Czy dalej to samo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Cze 2017, 00:11

Nadal bez zmian
wdgosc
 

06 Cze 2017, 12:05

wariatdrogowy napisał(a):Nadal bez zmian
Może ktoś dolewał wody do płynu chłodniczego i teraz sobie odparowuje stąd te ubytki. Jak nie ma wycieków i nie przedostaje się do oleju lub do komory spalania to innego wytłumaczenia raczej tu nie będzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999