Ford Focus mk3 DPF problem

Ford Focus 2.0TDCI 140km DPF - problem

25 Maj 2018, 21:53

Witam, posiadam Ford Focus Mk3 2012r. 2.0TDCI 140km. Mam problem z DPF ale zacznę od początku. Po przejechaniu ok. 300km autostrada dostałem info na komputerze awaria silnika ale auto zachowywało się normalnie. Po przejechaniu kolejne 700km zaświeciła mi sie kontrolka Check engine ale auto dalej chodziło normalnie miało moc itp. Gdy podłaczyłem komputer pokazało mi kilka błędów :

P244C- Temperatura katalizatora zbyt niska podczas regeneracji, 1 rząd cylindrów
P246B-Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych

Pomiar zapchania filtra był 127%.

Mam takie pytanie ponieważ filtr musi zostać nie ma możliwości go usunąć bo większość czasu przebywam za granicą. Czy kupić nowy filtr ? Czy przyczyna lezy w czujniku i jesli go wymienie to filtr sie wypali? Czy czyszczenie chemiczne dało by rade wyczyscic ten filtr? Czy przyczyna lezy gdzieś indziej?

Pozdrawiam
MiChaŁ1212
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Maj 2018, 11:49
Prawo jazdy od: 16 04 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Ford Focus 2.0TDCI 140km DPF - problem

27 Maj 2018, 11:53

Trzeba spróbować wypalić ten filtr podłączając interfejs diagnostyczny i uruchomić procedurę wypalania obserwując co się będzie działo i jakie są efekty.

Kiedy ostatnio wypalał się DPF podczas jazdy pamiętasz? Były wtedy jakieś problemy czy procedura wypalania przeszła gładko?

Ja filtr jest mocno zapchany i wypalanie nic nie daje można oddać go do regeneracji, czyli zostaje wymontowany z auta odpowiednio wyczyszczony i wypalony po czym wraca z powrotem do samochodu. Taki zabieg przywraca mu bardzo wysoką sprawność pod warunkiem że nie jest mechanicznie uszkodzony wkład.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6761
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Ford Focus 2.0TDCI 140km DPF - problem

27 Maj 2018, 12:07

Chodzi o to że auto mam krótki czas z tego co mi wiadomo samochód poruszał się głównie na autostradach. Nie mam pojęcia czy wcześniej auto wypalalo ten filtr czy nie. Zastanawia mnie czy jeśli przyczyna leży w czujniku który blokuje wypalanie to czy po wymianie auto samo się oczyścić. Druga sprawa czy np przyczyną nie leży gdzieś indziej np w turbinie że dymi i zapchalo filtr.
MiChaŁ1212
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Maj 2018, 11:49
Prawo jazdy od: 16 04 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Ford Focus 2.0TDCI 140km DPF - problem

30 Maj 2018, 17:10

Witam, posiadam dalej problem z filtrem DPF auto kilka dni temu miało wyprany filtr i ustawiono go w komputerze że jest niby nowy. Lecz mam problem taki ze wyskakuje mi awaria silnika po podłączeniu komputera wyskakuje błąd P244C jest coś takiego napisane że temperatura katalizatora zbyt niska podczas regeneracji, 1 rząd cylindrów.

Cokolwiek to znaczy mechanicy albo nie mają czasu albo rozkładają ręce że trzeba szukać. Jeżdżę od mechanika do drugiego magika i już nie wiem co robić. Problem polega na tym że wpisując błąd P244c w Google i wchodząc w grafikę pokazuje mi się czujnik tak jakby z wtryskiem paliwa znajduje się on za katalizatorem. Gdy pokazuje ten czujnik mechanikowi twierdzą że tam nie ma żadnego czujnika od temperatury i twierdzi że błąd jest na pierwszym czujniku na Filtrze DPF.

Byłem znowu dzisiaj u jednego mechanika i znowu to samo rozkłada ręce ale spojrzałem na pomiary czujników i na rozgrzanym silniku z pomiaru wychodzi ze pierwszy i drugi czujnik na DPF ma to samo napięcie ale pierwszy miał 140 stopni drugi ok 150. Dodatkowo jakaś lambda nie miała w ogóle ciśnienia pokazywała 0mph czy jakoś tak.

Czy ma ktoś pomysł w co uderzyć? Nie wiem już sam co wymienić czy ten czujnik na DPF. Czy ten z tym wtryskiem paliwa do wypalenia.
MiChaŁ1212
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Maj 2018, 11:49
Prawo jazdy od: 16 04 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Ford Focus mk3 DPF problem

07 Cze 2018, 19:22

Posiadam Forda Focusa Mk3 2012r. 2.0 diesel. Podczas jazdy na autostradzie zapaliła mi się kontrolka awaria silnika po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd

P244C
I jakiś od filtra DPF. Pojechałem do mechanika który się zajmuje tym i wyszło że DPF jest zapchany na 127% polecił mi żeby go regenrowac i dopiero będzie patrzył co dalej. DPF został wyczyszczony i zaprogramowany na 0% zapchania lecz dalej wyskakuje błąd P244C. Błąd wskazuje na dopalacz DPF ale nie wiem jakim sposobem mechanik to stwierdził powiedział że dopalacz jest sprawny. Gdy uruchamia mu się proces wypalania coś go wyłącza i wyskakuje ten błąd P244C. Twierdzi że to coś z elektryka ale nie może dojść gdzie jest problem.

Czy miałby ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny ?
MiChaŁ1212
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Maj 2018, 11:49
Prawo jazdy od: 16 04 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Ford Focus mk3 DPF problem

08 Cze 2018, 09:13

Podany przez ciebie błąd może oznaczać np. uszkodzony czujnik temperatury spalin.

W twoim przypadku z opisu który podałeś wnioskuję że masz zapchany dopalacz DPF-a który znajduje się zaraz za katalizatorem ze świecą żarową w środku. Po wyczyszczeniu filtr DPF powinien wypalić się prawidłowo bez generowania żadnych błędów. Czym to najlepiej wyczyścić? Chyba najlepszy będzie preparat do czyszczenia EGRów.

MiChaŁ1212 napisał(a):DPF został wyczyszczony i zaprogramowany na 0% zapchania lecz dalej wyskakuje błąd
Jak został wyczyszczony, jak jest ten problem co opisałem nie dasz rady wypalić DPFa programowo.
Cichy77
Aktywny
 
Posty: 492
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover? Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
    Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...
    Największa parada pojazdów elektrycznych Największa parada pojazdów elektrycznych
    Uhonorowany wieloma nagrodami Nissan LEAF już drugi raz w 2012 roku został wpisany do księgi rekordów. Konwój 225 tych samochodów okrążył tor wyścigowy Silverstone bijąc Światowy Rekord Guinnesa w kategorii„największa ...

  • Re: Ford Focus mk3 DPF problem

    06 Lip 2018, 08:39

    Są specjalne środki usuwające sadze zalegającą w filtrze. Nie musisz nic wypalać wystarczy zalac cały DPF np. ATLANTOL HDE S i po problemie bo srodki tego typu czyszczą dokładnie cały filtr
    mirek7676
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 06 Lip 2018, 08:23

    Re: Ford Focus mk3 DPF problem

    06 Lip 2018, 09:44

    Problem rozwiązany, problem był w dopalaczu DPF. Auto już samo wypala DPF bez problemu
    MiChaŁ1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Maj 2018, 11:49
    Prawo jazdy od: 16 04 2013
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Ford Focus Mk3
    Silnik: 2.0 TDCi 140km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012
     
    • Dodatkowe zawieszenie pneumatyczne w Patrolu
      Skoda Fabia R5 vs. Skoda 130 RS
      Wrak race, Opel Corsa
      1/4 mili Bemowo