Ford Focus Mk3, który silnik Diesla?

06 Cze 2023, 06:15

Dzień dobry,
Chciałbym kupić Focusa Mk3 w wersji poliftingowej, auto będzie użytkowane również w mieście ale głównie jednak na dłuższych trasach, budżet to do 35-40k. Długo zastanawiałem się nad wyborem silnika, wyczytałem że w znacznie mniej awaryjny jest Diesel i dlatego na niego się zdecydowałem. O ile samochód nie musi być super mocny to chciałbym żeby miał przyjemny poziom dynamiki.
Pierwszym moim wyborem był TDCI 1.6 95KM (z myślą tuningu na 125KM) ale ostatnio zacząłem się też rozglądać za 2.0 150KM i 1.5 120KM. Czy mógłby mi ktoś pomóc porównać te trzy silniki pod kątem wytrzymałości, spalania itd.? Przykładowo widziałem w tym progu budżetowym silniki 1.5 z przebiegiem 150 tys, a 2.0 z 250 tys., który z nich byłby Waszym zdaniem lepszy?
pitcarin11
Obserwowany
 
Posty: 1

06 Cze 2023, 06:30

Im mniejszy przebieg tym bezpieczniej dla portfela.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Cze 2023, 18:01

franccc napisał(a):Im mniejszy przebieg tym bezpieczniej dla portfela


i tak i nie

dlaczego?
Kupisz np. z przebiegiem 250 000km to drogie rzeczy typu dwumas, turbo , wtryski mogły już być wymienione

kupisz z przebiegiem 150 000km wszystkie wymiany przed tobą.

Ja ostatnio miałem nissana qashqai 10 letni 160 000km 1.5 dci i co z tego?
Jak wtryskiwacz / wtryskiwacze kulały... zapewnie będą w najbliższym czasie do wymiany, dwumas też bez szału.

Więc twoja teza nie za bardzo się sprawdzi.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Cze 2023, 18:04

pitcarin11 napisał(a):Przykładowo widziałem w tym progu budżetowym silniki 1.5 z przebiegiem 150 tys, a 2.0 z 250 tys., który z nich byłby Waszym zdaniem lepszy?


jak wyżej

jak byś mi powiedział 50 000km a 250 000km to OK rozumiem wtedy róznice

Natomiast wg. mnie 150 000 a 250 000km to w zasadzie każdy egzemplarz trzeba oglądać i tak osobiście i oceniać.
Czasami auto ma 100 000km i silnik skończony bo właściciel nie dbał. Są takie przypadki lub auto czasami nie dojedzie do tych 100 000km bo korba wyskoczy bokiem :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Cze 2023, 19:49

Samochód to nie tylko silnik a wywody, że lepiej kupić coś z większym przebiegiem niż mniejszym bo niektóre elementy mogły ale wcale nie musiały być wymienione to już niezły fikoł. Równie dobrze mogę napisać, że przejechałem autem które odbierałem z salonu prawie 270kkm i nic nie robiłem w zawieszeniu więc lepiej kupować takie 300+ bo już mają wymienione
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Cze 2023, 20:09

franccc napisał(a):Samochód to nie tylko silnik a wywody, że lepiej kupić coś z większym przebiegiem niż mniejszym bo niektóre elementy mogły ale wcale nie musiały być wymienione to już niezły fikoł.

a uwierz mi że przerabiałem już dzisiątki samochodów z przebiegiem rzędu 90 000 km i obrócona panewka, dołożone na naprawę 5000zł .....następne 70 000km i skrzynia automat padaka...dołożone 8000zł
i następne 352 000km i nic , klient po roku od zakupu nie wymienił nic prócz eksploatacji,
Teraz mam peugeota 508 2.0 hdi 200 000km i padnięte wtryski i pompa wtryskowa, cały układ do czyszczenia, wydam na naprawę coś koło 5000zł i to na częściach uzywanych aczkolwiek sprawdzonych, na nowe mnie nie stać.

zawieszenie....hmmm mogłeś jeździć tylko po autostradach i masz 270 000km i nic nie masz do wymiany, ....a jedziłeś po dziurach, dołach, wertepach, masz 90 000km i masz wszystko do wymiany.



W polsce Przebieg auta a rzeczywistość ma się nijak , jeden będzie wymieniał olej co 6000km, drugi co 40 000km, ....ten pierwszy przejedzie 250 000km i ma silnik w super kondycji, a ten drugi raczej ma w dużo gorszej.... jeden będzie jeździł dieslem po autostradach , drugi w korkach i wszystko pozatykane co może tylko być.


silnik to nie wszystko OK. ....jeden okleji całe auto folią ppf, będzie jeździłautostradą, lakier będzie w super stanie, drugi, po mieście, po lesie, po krzakach , i nic nie będzie poprawiał , cały samochódbędzie do powwtórnego lakierowana i zrobił 100 000km.

To kup auto np. które ma 150 000km i jest po nauce jazdy, i drugie tako samo które jeździło tylko po trasach,

Tak jak mówię widywałem i widuję samochody które mają 250 000km i sa w dużo lepszym stanie (technnicznym i optycznych ) od tych które mają 100 000km. niesty tak naprawdę liczy się poprzedni właściciel, który może zajechać auto które ma mały przebieg bo nic w nim nie robił.iii, co z tego przebiegu.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Magazyny energii z baterii samochodowych
    Toyota i Chubu Electric Power zawarły porozumienie w sprawie wspólnej budowy systemu magazynowania energii Storage Battery System na przemysłową skalę. Zostaną w nim powtórnie wykorzystane akumulatory z samochodów ...

06 Cze 2023, 20:28

To dlaczego chcieliśmy kupić toyotę która miała 200 000km i rzygała olejem przez komin, każdy element blacharski z innej parafii ,łącznie z tapicerką która cała się odkleiła, w rezultacie kupiona toyota która ma 350 000km i silnik nie bierze oleju a auto ma ccałe nowe zawieszenie plus nowe sprzęgło i dwumas.
Czyli miałem wziąć tą która miała 200 000 i robić blacharkę, silnik, tapicerkę i nie wiadomo co jeszcze. :mrgreen: bo ma 200 000km
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Cze 2023, 09:33

toyman40 napisał(a):dlaczego chcieliśmy kupić toyotę która miała 200 000km i rzygała olejem przez komin, każdy element blacharski z innej parafii ,łącznie z tapicerką która cała się odkleiła, w rezultacie kupiona toyota która ma 350 000km


To ja Ci opowiem historyjkę :mrgreen: z dnia powszedniego. HDi 2,0 163km euro6. Wymiana silnika używka 12,5k, wtryski 2k, turbo 2k, robota 3,5k, materiały pomocnicze z oliwą około 1,5k. Całość około 22k.

Hmmm to teraz zróbmy ankietę który z amatorów niskiego spalania jest gotowy na takie ryzyko i który jest jego świadomy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2023, 08:11

Miałem 1.6 95KM w kombi, zrobiłem nim 246 tys. km zanim sprzedałem. Spalanie 5.2l/100km
marmar93
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Lip 2023, 10:02

panowie chcę sobie kupić focusa mk3 1,6 lub 2,0 w diselku...czy ktoś się orientuje jak duża jest różnica w wydatkach przy wymianie rozrządu między tymi dwoma pojemnościami? i ogólnie czy jest jakaś duża różnica w kosztach utrzymania między 1,6 a 2,0?pozdrawiam
autokult2000
Nowicjusz
 
Posty: 3