Nowa Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego

Nowa Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego

10 Paź 2012, 17:48

Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR.

Auto, które przypadło Dorocińskiemu do testów to soczyście zielona Ibiza FR wyposażona w dynamiczną i oszczędną jednostkę 1,2 TSI 105 KM.

Image

"To, co przyciąga uwagę już przy pierwszym zetknięciu to nowe reflektory". Auto wyposażone w bi-xenonowe reflektory o nowym kroju rzeczywiście przykuwa wzrok. Za sprawą świateł do jazdy dziennej wykonanej w technologii LED zintegrowanych w głównej lampie nie pozwala o sobie zapomnieć nawet siedząc w środku auta. Warto podkreślić, że wnętrze samochodu również uległo nieznacznym acz zauważalnym zmianom.

"Subtelne zmiany robią różnicę. Nowe zegary z lekko pochyloną czcionką cyfr i częstszym wyskalowaniem wyglądają atrakcyjniej, nie tracąc nic ze swojej czytelności" – to pierwsze spostrzeżenia Dorocińskiego po przejechaniu kilku kilometrów. "Hiszpanie po raz kolejny wykazali się troską o szczegóły. Nowa, spłaszczona na dole kierownica idealnie leży w dłoniach, bezzwłocznie przenosząc polecenia kierowcy na koła, a ręczna skrzynia biegów pracuje intuicyjnie i szybko, kończąc wpięcie biegu charakterystycznym i miłym dla ucha kliknięciem".

Image

Zmianom uległy oczywiście nie tylko wnętrze czy reflektory. "Spłaszczony grill w połączeniu z nowym zderzakiem i biegnącym wzdłuż przedniej maski przetłoczeniem sprawiają, że Nowa Ibiza jest jeszcze bardziej dynamiczna, a jej wygląd absorbuje uwagę przechodniów. Auto udało mi się odebrać dopiero późnym wieczorem i zapewne dzięki temu zauważyłem tylne, czerwone LED-owe paski lamp przecinające ciemność". To zasługa systemu Comming Living Home odprowadzającego kierowcę i swoich pasażerów do i z domu.

To, co zwraca uwagę to także nowe materiały. "Na co dzień korzystam z większego SEAT-a Leona FR, ale ta Ibiza w niczym mu nie ustępuje, ani stylistyką, ani jakością materiałów czy precyzją montażu".

Image Image

No i jest jeszcze silnik. "Kiedy dowiedziałem się, że przygotowany egzemplarz Ibizy FR ma silnik o pojemności 1,2 litra, straciłem entuzjazm. Jednak ten mały, 105-konny, turbo doładowany motor, ożywia auto do poziomu jakiego nigdy bym się nie spodziewał. Może nie jest to w pełni sportowy samochód, ale za to idealnie się sprawdza jako auto miejskie", a dzięki największemu w klasie bagażnikowi sprawdzi się również przy weekendowym wypadzie za miasto.

POLECAMY Marcin Dorociński jeździ SEAT-em Leonem FR

"SEAT Ibiza to świetne auto, w którym dobrze się czuję. A samo auto sprawdza się niezależnie od postawionej mu roli. W Ibizie dokonano subtelnych zmian czyniących jednak dużą różnicę" – tak Marcin Dorociński podsumował kilka dni spędzonych wspólnie z Nową Ibizą.

źródło: Seat
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    System zdalnego parkowania na parkingach wielopoziomowych System zdalnego parkowania na parkingach wielopoziomowych
    Audi otrzymuje w USA dwie nagrody za system zdalnego parkowania. Rozwiązania techniczne, które Audi stworzyło z myślą o tzw. zdalnym, bez ingerencji kierowcy parkowaniu, znalazły duże uznanie także u amerykańskich ...
    Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem
    Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda