Ford Mondeo MK3 2002 2.0 TDDI - auto ledwo sie toczy

24 Maj 2023, 21:24

Witam, jakis czas temu zakupilem mondziaka (Ford Mondeo MK3 2002 2.0 TDDi 115km 367 tys km przebiegu). Jezdzilem sobie nim bez zadnych problemow az ktoregos dnia musialem dlugo krecic aby zapalil. Od razu podejrzanym stal sie zawor zwrotny paliwa (znajduje sie na filtrze), zamowilem drugi wymienilem i na probe zalozylem przezroczysty wezyk aby obserwowac czy idzie powietrze.

Ford Mondeo MK3 2002 2.0 TDDI - auto ledwo sie toczy

Po dluzszym pokreceniu silnikiem auto odpalilo, silnik popracowal ok 30 minut i tak zostawilem (autem nie jezdzilem, pozniej kilka razy sprawdzalem czy auto bedzie odpalac po dluzszym czasie itp - normalnie odpalalo, lub je przestawialem tak aby stalo pod gorke). Pozniej zamienilem przewod na zwykly czarny do paliwa odpalilem auto aby popracowalo (pracowalo w ten sposob okolo 30 minut), i postanowilem sie przejechac. Auto od teraz ma problem z podjazdem po gorke, na niskiej predkosci ok. 20kmh musze to robic na 1 biegu inaczej silnik sie dusi. Jak juz jedzie to bardzo muli czasem po przyduszeniu gazu to auto wyrywa i normalnie przyspiesza (czasem po przekroczeniu 1800 obrotow czasem po 2000, czasem od 1500). Zdarza sie ze na wolnych silnik faluje na obrotach. W ten sposob przejechalem ok 4km i pozniej stracilem cierpliwosc do dalszej jazdy. Auto nie kopci, jedynie przy odpalaniu po wymianie wezyka to lekka niebieska chmurke puscil (doslownie lekka). A w aucie jest zatankowane prawie 3/4 baku. Zawor zwrotny firmy Bosch. Uzylem nowych opasek wiec powinno byc szczelnie.

Dodam ze kilka razy przed wymiana zaworka zwrotnego odpalalem auto i jezdzilem (ale musialem krecic minute czasem dluzej).

I tu pytanie czy cos zle zrobilem? Mozliwe ze uszkodzilem wtryskiwacze lub pompe od takiego krecenia? Moze filtr paliwa sie zapchal? (mimo ze byl nie dawno wymieniany). Czy po prostu uklad wtryskowy jest zapowietrzony? Jak go moge odpowietrzyc? Mam urzadzenie do prostej diagnostyki OBD wiec cos tam moge sprawdzic.
dominikz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1

25 Maj 2023, 07:39

A ten przeźroczysty przewód jest pełen paliwa, czy są bąbelki powietrza?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Maj 2023, 07:48

Jest na zdjeciu wyzej, do polowy bylo paliwo a drugie pol powietrze. Jak odpalilem auto caly byl wypelniony paliwem (wygladalo to jak piana ale chyba tak powinno byc). Po zgaszeniu silnika powoli paliwo z wezyka sie cofalo i stawalo jak bylo pol wezyka powietrza i pol wezyka paliwa.
dominikz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1

25 Maj 2023, 18:33

Trzeba więc odpowietrzyć układ paliwowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Maj 2023, 18:57

Jak go odpowietrzyc? Szukalem informacji w internecie i niczego konkretnego nie znalazlem
dominikz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1

25 Maj 2023, 19:20

MotoAlbercik napisał(a):Trzeba więc odpowietrzyć układ paliwowy.
dominikz napisał(a):Jak go odpowietrzyc?
Kolega MotoAlbercik Ci wytłumaczy . Pewnie posiada wiedzę na ten temat skoro napisał o tym post . Sam jestem ciekaw jak .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Maj 2023, 07:37

Przy grzebaniu przy wtryskach/przewodach paliwowych najczęściej luzuje się mocowanie przy głowicy i kręci na sucho dopóty ropa nie zacznie sikać.

Aczkolwiek w niektórych autach trzeba to robić przez komputer, ze względu na ryzyko powstania opiłków w pompie.

Tak czy siak skoro paliwo się cofa, to nie wiem co by miało dać odpowietrzenie? To się robi raz przy serwisie układu i potem działa (również bez odpowietrzenia w końcu zaskoczy). Dodatkowo autor odpalił auto i pracowało 30 minut, potem problem wrócił. Co tu ma odpowietrzanie do rzeczy?

Wracając do tematu - ciekawa rzecz, skoro wymieniłeś tylko zaworek, a teraz auto osłabło i nie ma siły... Można zgadywać, ale raczej bez diagnostyki się nie obędzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Maj 2023, 08:49

bonifacy napisał(a):Kolega MotoAlbercik Ci wytłumaczy . Pewnie posiada wiedzę na ten temat skoro napisał o tym post . Sam jestem ciekaw jak .

Drogi kolego - i po co te złośliwości? Inaczej, grzeczniej, bardziej koleżeńsko się nie da? To może od razu skoczmy sobie wszyscy do gardeł, albo umówmy się na ustawkę....Świat schodzi na psy...Zero pogody ducha...Ktoś się pomylił - trzeba go spałować. Ktoś coś źle napisał - trzeba go spałować. Ktoś stara się pomóc - trzeba go spałować. Czasami się po prostu odechciewa...Ja wiem lepiej, ktoś pisze źle, trzeba go spałować...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000