Ford Mondeo MK3 problem z chłodzeniem - załączający się wentylator

23 Paź 2020, 14:23

Witam.

Posiadam Ford Mondeo MK3 2.0 BENZYNA 2001r.

Po tym jak silnik złapie temp. na wskaźniku na połowę i przejadę jakiś odcinek i się zatrzymam to załącza się wentylator na 1 bieg, a czasem nawet i 2.

Dzieje się również to przy mniejszych temp. na zewnątrz, a jazda spokojna.

Auto nie kopci, nie ubywa/nie przybywa płynu do chłodnicy.

Brak śladów aby coś tam pływało również, z olejem jest tak samo, wszystko bez zmian.

Wchodziłem przez test zegarów aby sprawdzić temp. dokładnie, po tym jak dochodzi tam do około 110 stopni załącza się wentylator.

Teraz pytanie, czy możliwe aby oszukiwał tak czujnik temp. albo ewentualnie termostat do wymiany (ogrzewanie w aucie jest)?
Staram się wykluczyć uszczelkę pod głowicą, bo objawów na to nie mam.

Jakieś inne propozycje?
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0

23 Paź 2020, 17:27

Miro12 napisał(a):Wchodziłem przez test zegarów aby sprawdzić temp. dokładnie, po tym jak dochodzi tam do około 110 stopni załącza się wentylator.
No to to jest raczej prawidłowe zachowanie.

Miro12 napisał(a):Po tym jak silnik złapie temp. na wskaźniku na połowę i przejadę jakiś odcinek i się zatrzymam to załącza się wentylator na 1 bieg, a czasem nawet i 2.
Najlepiej by było wtedy sprawdzić jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury płynu chłodzącego podłączając się jakimś nawet najprostszym interfejsem jak np. Torque na Androidzie.

Jeszcze jedno pytanie czy masz załączoną klimatyzację? Jeżeli tak to ją wyłącz i wtedy zobacz jak będzie załączał się wentylator.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35
0

23 Paź 2020, 20:03

Jutro spróbuję sprawdzić urządzeniem.
Zapomniałem napisać, klima jest wyłączona.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Paź 2020, 01:10

Rokiko napisał(a):Najlepiej by było wtedy sprawdzić jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury płynu chłodzącego podłączając się jakimś nawet najprostszym interfejsem jak np. Torque na Androidzie.

A jak czujnik jest uszkodzony? I płyn ma faktyczną temp. 90 stopni, a czujnik daje do sterownika, że ma 110 stopni?
Tutaj są dwa wyjścia, żeby to sprawdzić - pierwsza - sprawdzić termometrem jaka jest faktyczna temperatura płynu i co pokazuje czujnik, druga, wymienić czujnik na nowy i sprawdzić czy problem ustąpi. Najlepiej zrobić coś takiego u mechanika, bo ten ma możliwość zwrotu sprawnego czujnika, gdyby okazało się, że czujnik jest ok. Chyba, że uda ci się w sklepie załatwić tak samo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

26 Paź 2020, 13:27

MotoAlbercik napisał(a):bo ten ma możliwość zwrotu sprawnego czujnika, gdyby okazało się, że czujnik jest ok.
części elektryczne nie podlegają zwrotowi chyba że są jakieś pojedyncze sklepy które na to idą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

26 Paź 2020, 17:29

Kao napisał(a):części elektryczne nie podlegają zwrotowi chyba że są jakieś pojedyncze sklepy które na to idą

Nie przeczytałeś co napisałem :)
MotoAlbercik napisał(a):Najlepiej zrobić coś takiego u mechanika, bo ten ma możliwość zwrotu sprawnego czujnika, gdyby okazało się, że czujnik jest ok.

Ja z kolei nie dopisałem, a ty możesz nie wiedzieć, że mechanicy kupują w hurtowniach i mają nawet darmowy przywóz. Oczywiście mam tu na myśli mechaników, a nie naprawiaczy podwórkowych. I jak dana część jest sprawna, a mechanik ją zamontuje i wymontuje tak, że nie będzie widać śladów użytkowania, to można taką część spokojnie zwrócić. Nie raz tak robiłem :)
A czasami nawet w sklepie też można się dogadać ze sprzedawcą. Oczywiście nie wszystko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

27 Paź 2020, 00:35

Ale Albercik ja dobrze znam ten temat, u mnie w mieście (w pl) miałem swój warsztat i wypracowany staż już wcześniej, było 6 sklepów z gratami, żaden nie przyjmował zwrotów elektrycznych części. Możesz zamówić 2-3 rodzaje i wziąć aby trafić w model ale nigdy nikt nie godził się na to że możesz sobie ustalać usterkę na ich częściach, teraz mieszkam tutaj od kilku lat i też możesz sobie pomarzyć o zwrocie części elektrycznych.
MotoAlbercik napisał(a):mechanik ją zamontuje i wymontuje tak, że nie będzie widać śladów użytkowania
po 1 już widzę jak mechanik będzie jezdził do sklepu i kopał się ze sprzedawcą aby konsument miał mniejsze koszta a po 2 nie wiem jak chcesz podłączyć kostkę tak żeby nie było śladów na pinach :o
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

27 Paź 2020, 13:54

Kao napisał(a):le Albercik ja dobrze znam ten temat, u mnie w mieście (w pl) miałem swój warsztat i wypracowany staż już wcześniej, było 6 sklepów z gratami, żaden nie przyjmował zwrotów elektrycznych części.

Ok. Tu masz rację. Ale ja nie mam na myśli sklepu, tylko hurtownie. No jaki jest sens kupowania części w sklepie przez mechanika? Chyba, że do hurtowni jest daleko. To już inna sprawa.
Kao napisał(a):po 1 już widzę jak mechanik będzie jezdził do sklepu i kopał się ze sprzedawcą

No ze sprzedawcą w sklepie to nie ma sensu. Hurtownia inna sprawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

28 Paź 2020, 22:09

Wina leżała po stronie pompy wody.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0