Ford S-Max II od 2018 roku na co zwracać uwagę, jaki silnik wybrać?

22 Lis 2021, 14:48

Cześć,
planuję zakup używanego S-Max do 80 - 90 tys. zł.
Mój poprzedni wątek:
uzywane-auto-do-80-tys-zl-leasing-kierowca-196-cm-wzrostu-vt126998.htm
Oglądałem S-Maxa w komisie i wcale nie jest jakiś bardzo duży, także ostatecznie wybór padł na niego. Proszę o pomoc w wyborze konkretnego egzemplarza :)
Tak więc:
- na jaki silnik polować? Celuję raczej w diesla, w związku z tym czy szukać TDCi (roczniki do 2018), czy raczej EcoBlue (roczniki 2018+)?
- moc - jak optymalnie dobrać konkretną wersję silnika? Fajnie byłoby mieć czym przyśpieszyć, ale koszty paliwa też mają dla mnie znaczenie. Czy jadąc spokojnie wersją np. 2.0 EcoBlue 190KM auto będzie palić znacząco więcej niż 2.0 EcoBlue 150KM? Czy są gdzieś może jakieś wiarygodne raporty spalania dla tych silników?
- rocznik - czy warto dokładać do 2019+? Czytałem że miał wtedy miejsce facelifting, ale podoba mi się zarówno wersja sprzed jak i po, więc chyba sensowniej byłoby ewentualnie dołożyć do bogatszej wersji, a niekoniecznie młodszej?
- 7 vs 5 osób - czy każdy S-Max może być 7 osobowy? Czy te tylne fotele da się dokupić, czy od początku muszę założyć poszukiwanie wersji 7 osobowej (bo taką bym chciał)?
- typowe usterki - na co zwrócić uwagę przy przeglądaniu ofert? Raczej będę chciał wspomóc się jakąś firmą świadczącą usługi typu sprawdzanie samochodu przed zakupem, ale może sam też jestem w stanie coś odfiltrować
pepepepe
Nowicjusz
 
Posty: 7

22 Lis 2021, 15:02

pepepepe napisał(a):Czy jadąc spokojnie wersją np. 2.0 EcoBlue 190KM auto będzie palić znacząco więcej niż 2.0 EcoBlue 150KM?
Spalanie będzie miał praktycznie na identycznym poziomie.
pepepepe napisał(a):- rocznik - czy warto dokładać do 2019+? Czytałem że miał wtedy miejsce facelifting, ale podoba mi się zarówno wersja sprzed jak i po, więc chyba sensowniej byłoby ewentualnie dołożyć do bogatszej wersji, a niekoniecznie młodszej?
Moim zdaniem lepiej poszukać bogatszej wersji żeby było z czego się cieszyć podczas użytkowania :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5078
Zdjęcia: 18

22 Lis 2021, 15:10

Jeśli chcesz mieć wersje 7 os to taką kup. Nie widzę sensu w kupnie 5os i pruciu bagażnika. Oczywiście nie ma co liczyć, że graty do przeróbki będą tanie. Dochodzi również kwestia legalizacji tej imprezy

A co do silnika - tdci masz sprawdzone, znane od lat przez mechaników, montowane w masie modeli. Eco blue to konstrukcja wyłącznie forda, za krótko jest na rynku żeby przewidzieć co się z tym będzie działo. Ja bYm miał z tyłu głowy, że ford ostatniego "dobrego" diesla zrobił chyba w poprzednim stuleciu
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 807
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lis 2021, 15:55

franccc napisał(a):Jeśli chcesz mieć wersje 7 os to taką kup. Nie widzę sensu w kupnie 5os i pruciu bagażnika. Oczywiście nie ma co liczyć, że graty do przeróbki będą tanie. Dochodzi również kwestia legalizacji tej imprezy

To nie tak że chciałbym przerabiać 5 na 7 os - myślałem, że jest to bardziej modułowe, tzn. że każda wersja 5 osobowa ma opcję dokupienia kanapy i niejako jej dostawienia :) Będę szukał wersji 7 osobowej.

franccc napisał(a):A co do silnika - tdci masz sprawdzone, znane od lat przez mechaników, montowane w masie modeli. Eco blue to konstrukcja wyłącznie forda, za krótko jest na rynku żeby przewidzieć co się z tym będzie działo. Ja bYm miał z tyłu głowy, że ford ostatniego "dobrego" diesla zrobił chyba w poprzednim stuleciu

Jest to dla mnie sensownym argumentem. Będę w takim razie szukał ostatnich roczników TDCi.
Pozostaje mi jeszcze tylko decyzja odnośnie konkretnej wersji, 150KM, 180KM lub bi-turbo 210KM
pepepepe
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Lis 2021, 17:11

Przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie - polecacie jakiś portal/firmę/osobę do sprawdzenia samochodu? Coś typu autotesto etc
pepepepe
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Lis 2021, 17:21

Korzystałem z autotesto i motocontroler (chyba dwie największe działające w PL), merytorycznie obydwa spoko ale autotesto wypadło o niebo lepiej w temacie "obsługi klienta".
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 807
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie
    Wozidła sztywnoramowe to największe na świecie pojazdy kołowe. Ładowność największych z nich znacznie przekracza 300 t, a wielkość odpowiada dużemu jednorodzinnemu domowi. Zbudowanie tak imponujących rozmiarami pojazdów ...

  • 23 Lis 2021, 17:55

    Dziękuję Wam za pomoc.
    Zadam ostatnie już pytanie i więcej nie spamuje :)
    Szukam rocznika 2016 - 2018 (TDCI 180KM), ale ich ceny potrafią się diametralnie różnić (70 vs 120 tys.). Czasem wynika to z przebiegu i jest to dla mnie logiczne, ale czasem....no właśnie nie wiem z czego to wynika :)
    Czy orientuje się ile powinien kosztować (powiedzmy +/- 5 tys.) zadbany egzemplarz z np. 2017 z przebiegiem do 150kkm? Rozumiem że lepsze wyposażenie = wyższa cena, ale żeby różnice były aż tak duże :unsure:
    pepepepe
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    23 Lis 2021, 18:08

    Temat rzeka. Stan techniczny, dodatkowe wyposażenie, dodatkowe opony itd, historia wypadkowa

    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    możesz spokojnie szukać 150. 150 i 180 technicznie niczym się nie różnią, ba, one nawet jeśli chodzi o soft się tylko aktywną mapą czyt. wersja 150 ma już wgraną mapę na 180 tylko trzeba ją "kliknąć", kilka stów to będzie kosztowało (ze 180 w taki sam sposób zrobisz 150 jeśli będziesz miał taki fetysz).
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 807
    Przebieg/rok: >50tys. km

    23 Lis 2021, 22:11

    franccc napisał(a):Korzystałem z autotesto i motocontroler (chyba dwie największe działające w PL), merytorycznie obydwa spoko ale autotesto wypadło o niebo lepiej w temacie "obsługi klienta".

    No ja mam skrajnie inne zdanie, wcisnęli bubel, z masą wad, prawdopodobnie rzeczoznawca którego zatrudniają na umowe o dzieło, dostał w "łapę" i pewnych wad nie wpisywał, a potem oni dziwnymi pokrętnymi odpowiedziami próbowali zrzucać na niego winę, a w ogóle to zasłaniali się tym że przeciez to nie jest nowe auto :cry:

    Motoraporter duży wyższy standard i dużo, dużo lepsza obsługa klienta, nawet po otrzymaniu raportu telefon czy wszystko gra i czy doszło do zakupu auta.
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    23 Lis 2021, 23:00

    franccc napisał(a):Temat rzeka. Stan techniczny, dodatkowe wyposażenie, dodatkowe opony itd, historia wypadkowa

    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    możesz spokojnie szukać 150. 150 i 180 technicznie niczym się nie różnią, ba, one nawet jeśli chodzi o soft się tylko aktywną mapą czyt. wersja 150 ma już wgraną mapę na 180 tylko trzeba ją "kliknąć", kilka stów to będzie kosztowało (ze 180 w taki sam sposób zrobisz 150 jeśli będziesz miał taki fetysz).

    Dzięki, to cenna uwaga.

    Trevor napisał(a):No ja mam skrajnie inne zdanie, wcisnęli bubel, z masą wad, prawdopodobnie rzeczoznawca którego zatrudniają na umowe o dzieło, dostał w "łapę" i pewnych wad nie wpisywał, a potem oni dziwnymi pokrętnymi odpowiedziami próbowali zrzucać na niego winę, a w ogóle to zasłaniali się tym że przeciez to nie jest nowe auto :cry:

    Motoraporter duży wyższy standard i dużo, dużo lepsza obsługa klienta, nawet po otrzymaniu raportu telefon czy wszystko gra i czy doszło do zakupu auta.

    Motoraporter - nie znałem, sprawdzę i w takim razie przejrze opinie żeby ślepo nie wybierać :)
    Widzę też że mają opcje wyszukania samochodu...2k to całkiem sporo, ale w sumie zastanowie się nad tym :)
    pepepepe
    Nowicjusz
     
    Posty: 7