Freelander 2.0D 2002r

11 Mar 2011, 15:49

witam. mam duzy klopot z silnikiem. zupelnie nie ma mocy. na warsztacie powiedzieli ze 3 wtryskiwacze przelewaja. kupilem nowe- po wymianie bez zmian. mechanik nie moze dojsc przyczyny. komputer nie pokazuje zadnej usterki a silnik nawet na "sluch nie pracuje poprawnie. dodam, ze mieszkam daleko od domu (bywam dosc rzadko i na kilka dni ledwie) a auto uzywa ( teraz nie ma mozliwosci) moja zona. czy ktos spotkal juz kiedys podobny przypadek? moze jakies sugestie? pilnie prosze o pomoc
(silnik bmw 112KM)
Ostatnio edytowany przez wiesieq, 12 Mar 2011, 19:09, edytowano w sumie 1 raz
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

11 Mar 2011, 17:48

Brak mocy jest cały czas, czy tylko przy gwałtownym dodawaniu gazu? i Czy w momencie tego dodawania gazu z tłumika wydobywa się czarny dym?
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

11 Mar 2011, 22:30

brak mocy przez caly czas. jedzie - jednak przez caly czas wyczuwa sie. ze nie ma sily. nie"kopci". slyszalem sugestie o "pompie wysokiego cisnienia" i wspomnialem o tym w warsztacie jednak oni, ze to wina wtryskiwaczy. niestety tak jak pisalem - nic nie pomoglo tylko kosztowalo spory wydatek :(
chcialbym sie ustrzec przed kolejnymi takimi wydatkami
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

12 Mar 2011, 17:31

hmm przypomniało mi się, jak mój przyjaciel opowiadał, że miał podobny problem z mocą w polo w dieslu, okazało się, że wcześniej pożyczył autko chyba swojej dziewczynie i jak ją wypytał, okazało się, że na stacji wlała do baku to "zielone co zawsze" czyli bezołowiową ;)
Wypytaj, żonę co wlewała do baku ostatnio;D
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

12 Mar 2011, 18:32

:( to jednak nie ta opcja. tankowany diesel. przez chwile juz sie ucieszylem, ze byc moze wreszcie wiem co jest grane. ale bardzo dziekuje za zainteresowanie.
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

12 Mar 2011, 20:17

Witaj. Sprawdź dopływ powietrza do silnika. Mogło coś się przytkać. Albo turbina powoli siada.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...

13 Mar 2011, 16:35

doplyw powietrza dziala poprawnie :(
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

13 Mar 2011, 22:17

Kiedy kupiłem swojego był wyraźnie zmulony. Poprzedni właściciel lał do baku co popadło byle tanio. Kolektor dolotowy był obrośnięty nagarem ,warstwa 3-5 milimetrów. Po zeskrobaniu i myciu auto zdecydowanie odżyło. W innym samochodzie miałem podobny problem, winny był zapchany katalizator.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

14 Mar 2011, 19:16

najwyrazniej musi to byc jeszcze jakas inna przyczyna.
az trudno uwierzyc, ze nie mozna znalezc zrodla braku mocy silnika.
wszystkim oczywiscie pieknie dziekuje za podpowiedzi.
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

15 Mar 2011, 00:29

wiesieq napisał(a):az trudno uwierzyc, ze nie mozna znalezc zrodla braku mocy silnika

myśle, że to nie kwestia wiary, tylko braku /czy chęci odwiedzenia / mechanika który, ogarnia te silniki -
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 22:27

hmmmmm
od warsztatu samochodowego zaczalem
diagnostyka
3 nowe wtryskiwacze
...a efektu zero
wciaz licze na podpowiedzi!!!!!!!!!
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

17 Mar 2011, 20:57

To zacznij sprawdzać wszystko po kolei, np od hamulca ręcznego, stare linki u mnie nie chciały odpuszczać i auto było mocno przymulone...
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

19 Mar 2011, 23:20

1.Sprawdziłeś turbine?Na pewno nie puszcza?Jeśli jest w porządku to lecimy dalej.
2.Sprawdź rozrząd, czy wszystkie punkciki idealnie się pokrywają, czy nie jest przestawiony.Jeśli jest w td4 taka sama regulacja rozrządu jak w poprzedniku 97-konnym to przestawianie o 1mm na wałku daje już odczuwalną różnicę.SPRAWDŹ GO!Nie każdy serwis potrafi wymienić dobrze rozrząd-u mnie spier.. robote z takim banałem.
3.Czy po odpaleniu świeci Ci się przez 5-20 sek kontrolka smarowania?
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

31 Mar 2011, 20:51

jest u kolejnego mechanika. ten sugeruje ze to wina wtrysku sterujacego. zobaczymy co dalej z tego wyniknie.
wszystkich pozdrawiam
wiesieq
wiesieq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: lubuskie

01 Kwi 2011, 18:15

a byłeś kolego na kompie ?
miałem to samo
poszedł mi przepływomierz i wtrysk sterujący
po wymianie silniczek OK
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999