Freelander TD4 błąd P1e30

24 Wrz 2009, 12:46

Witam
Mam problem.Zaczęło mi rzucać silnikiem objaw taki jak by nie palił na 1 cylindrze ,coś się tłucze ,przy ruszaniu na małym gazie do przodu czy do tyłu taki dźwięk trrrrrrrr ale bez utraty mocy i żadnych innych objawów ,można jechać normalnie,obroty nie falują na postoju a silnikiem rzuca i tak jak by miał zgasnąć.Zrobiłem tak 300 km jadąc do domu ,następnego dnia pojeździłem trochę zanim pojechałem do mechanika a jak do niego dojechałem objawy ustąpiły i teraz jest w porządku ale pojechałem sprawdzić błędy i na wydruku mam P1e30 [62,60,1e,30] i jeszcze kompresja paliwa
cylinder 1 7.90
cylinder2 14.62
cylinder3 18.22
cylinder4 21.92
inny odczyt po kilku minutach
cylinder1 10.22
cylinder2 8.72
cylinder3 2.00
cylinder4 18.90
za każdym razem pokazuje coś innego.Będę wdzięczny za informację
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Wrz 2009, 23:35

kompresje sprawdzałeś na zimnym czy ciepłym silniku ?
pozdr az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Wrz 2009, 23:42

friluś1 napisał(a):kompresje sprawdzałeś na zimnym czy ciepłym silniku ?

Po przejechaniu kilkuset metrów ,więc na zimnym na początek ale silnik cały czas pracował więc później był ciepły ,każdy pomiar był inny.Ja i ten gość ,który mi to sprawdzał nie wiemy jakie powinny być prawidłowe te paramety.Po przeglądnięciu angielskiego forum LR dochodzę do wniosku,że to będzie problem z turbo lub ERG i najbardziej prawdopodobne jest ERG.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

25 Wrz 2009, 12:56

witaj, przy takich wskazaniach ten silnik nie powinien pracować. napisz dokłądnie jak wykonywałeś pomiar. o dokładnych ciśnieniach później, muszę zerknąć do klsiążki.
powinny one oscylować w granicach 20-30 atm
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Wrz 2009, 16:32

Pomiar na Launch x431.Dzisiejszy wynik na ciepłym silniku
kompresja paliwa
cylinder 1 3.90
cylinder2 19.22
cylinder3 13.92
cylinder4 3.00
dalej nie pamiętam chyba jakieś prędkości ale nie jestem pewny
cylinder 1 778.00
cylinder2 780.00
cylinder3 778.00
cylinder4 780.00
i trzeci wydruk
coolant 78.95
temperature
inlet air 40.45
airflow 376.10
manifold pressure 100.90
low pressure 370.50
supply
high pressure rail 28658.84
fuel pressure 0.69
regulator current
engine speed 782.00
pedal 1 demand 0.75
pedal 2 demand 0.39
sensor suply 1 4.99
sensor suply 2 4.99
battery voltage 14.12
capacitor 1 77.29

i znowu był błąd P1e30 ale to chyba rozszyfrowałem to jest coś z EGR ,bardzo mało informacji jest o tym błędzie na angielskim forum LR i niemieckim BMW wszędzie piszą o tym tzn.EGR.Chyba trzeba wyczyścić elektrozawór podciśnienia oraz Egr
Tylko,że teraz nie mam już żadnych z tych objawów, o których pisałem na początku.
friluś 1 moze wiesz ,które urządzenie diagnostyczne tylko tańsze ,znacznie tańsze niż X431 nadaje się do takich odczytów bo chętnie bym kupił.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

25 Wrz 2009, 22:39

Niezła litania. Czy nie masz (miałeś) jakiegoś trefnego paliwa? Parametr fuel pressure (0.69 jaka jednostka?) powinien być na poziomie niewiele powyżej 2,5 atm. Ale skoro wszystko wróciło do normy, to myślę, że nie ma co kombinować. Profilaktycznie wlej do paliwa, na pełny tank, środek przeczyszczający układ paliwowy, pompa, wtryski. Co do diagnostyki, pytanie czy warto, jak już to może coś z demobilu ?
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Wrz 2009, 19:22

friluś1 napisał(a): fuel pressure 0.69 jaka jednostka?

Nie wiem jaka ,nie ma podanych jednostek.
Byłem dzisiaj u gościa ,który zajmuje się pompami wtryskowymi i powiedział mi ,że ten silnik,układ jest wrażliwy na złe paliwo tylko ,ze wydawało mi się ,że tam powinno być dobre paliwo na Statoil zawsze gdy jeździłem innym samochodem na B+G tankowałem tam ze względu na to ,że miałem wrażenie ,że jest dobre paliwo.Otrzymałem informację,żeby wymienić filtr paliwa ,odmy wyczyścić EGR i skoro teraz jest dobrze to nie dotykać się do silnika i nic nie robić,nie grzebać w tym więcej.A myślałem o kupnie takiego lub podobnego urządzenia
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

26 Wrz 2009, 20:01

wygląda ciekawie (skanery) inwestycja może się szybko zwrócić. filttr paliwa zawsze możesz wymeinić, pytanie jaki ma przebieg, zresztą koszt niewielki, a śpisz spokojnie. mimo wszystko wlej, kilka zł, środek przeczyszczający. warto to robić co 15-20 tyś. km
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005