Golf 3 1.4 - auto się dławi gdy jest zimno

25 Paź 2016, 16:01

Witam, mam problem z początkiem jazdy. Ostatnio było 0 stopni i nie odpalil jakby slaby aku dlawi go (po godzinie jak słońce już się pokazało odpalil bez problemu) , musze mocno gazowac (lpg sekwencja) a jak hamuje to najlepiej ręcznym żeby gazowac i nie dopuścić do spadku obrotów bo zgaśnie. Dźwięki które niepokoją to dlawienie i takie traktorzenie jakby nie ma wszystkie gary szedł. Pomysłów już nie mam a idzie zima i będzie to duży problem. ostatnio wymieniłam termostat.
Z góry dzięki za info
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Paź 2016, 10:46

pLuszak23 napisał(a):musze mocno gazowac (lpg sekwencja) a jak hamuje to najlepiej ręcznym żeby gazowac i nie dopuścić do spadku obrotów bo zgaśnie
Czy to się dzieje na benzynie czy na LPG? Jeżeli na tym drugim paliwie to musisz je chwilowo wyłączyć i sprawdzić jak silnik zachowuje się na benzynie. Czy będą takie same objawy.

Problemów z odpalaniem może być kilka.
1. Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku najlepiej po dłuższym postoju ok. 3 godzin.
2. Sprawdzić ładowanie akumulatora przez alternator na wolnych obrotach bez obciążenia i pod obciążeniem.
Te dwa punkty pozwolą wyeliminować problem z niesprawnym akumulatorem i alternatorem (można to szybko zdiagnozować więc warto to zrobić)
3. Do sprawdzenia są świecie. Jak nie wiesz kiedy były wymieniane i mają powyżej 10tyś. km to trzeba je wymienić.
4. Tak samo z przewodami zapłonowymi, sprawdzamy w jakim są stanie i czy nie mają przebić.

Problem trzeba wyeliminować na benzynie i dopiero jak tu będzie ok sprawdzać na gazie.

pLuszak23 napisał(a):ostatnio wymieniłam termostat
Termostat odpowiada za utrzymanie prawidłowej temperatury pracy przez silnik. U ciebie są obecnie trochę inne problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2016, 12:48

Głównie wie na benzynie bo jak osiągnie odpowiednią temperaturę to sam się przełącza na gaz choć na gazie czasem szarpie ale tu raczej przy spadku obrotów na wyższym biegu np pod górkę :) . Akumulator miałam wymieniany w zeszłym roku i robiony był test psikania po kablach. Ok jak wymienię świece dam znać czy problem ustal. Termostat wymieniony bo nie osiągnął temperatury po przejechaniu 14km i przez chwilę było lepiej. Ale ciekawi mnie fakt że jak jest mgła lub większa wilgotność rano to jest problem z odpaleniem. Igła (tak tata to nazywa) też była wymieniana chyba golfy maja z nią problem 2 gie auto i te same problemy
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Paź 2016, 16:36

pLuszak23 napisał(a):Ale ciekawi mnie fakt że jak jest mgła lub większa wilgotność rano to jest problem z odpaleniem
A pamiętasz kiedy był wymieniany filtr powietrza? Problem może być z układem zapłonowym proponuję przyjrzeć się cewce zapłonowej i przeczyścić styki oraz sprawdzić wszystkie kable od układu zapłonowego.

pLuszak23 napisał(a): Akumulator miałam wymieniany w zeszłym roku
Co nie znaczy, że jest aktualnie sprawny, warto sprawdzić to o czym pisałem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2016, 22:46

Dzięki za wszystkie informacje wszystkie sprawdzę. Co do filtru powietrza, wspominałam tacie taka możliwość (tata naprawia ja mówię co jest nie tak) ale mnie wysmial że się go tylko czyści ;) także przekażę wszystko i napisze ci pomogło ale zapewne dopiero po wszystkich świętych. Pozdrawiam dzięki :)
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Paź 2016, 09:21

pLuszak23 napisał(a): napisze ci pomogło ale zapewne dopiero po wszystkich świętych
Ok, powodzenia :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Techniczne sekrety Toyoty GR Yaris
    Toyota GR Yaris wymyka się motoryzacyjnym schematom. Z zewnątrz przypomina miejskiego hatchbacka. W środku przemyca zaawansowany napęd 4x4, mocny silnik, lekką konstrukcję z włókna węglowego i aluminium, gruntownie ...

27 Paź 2016, 10:10

Rozsypany palec i zardzewiale do wyczyszczenia - to jest ta część z którą jest problem w kolejnym golfie nie podawał prądu ale w tym aucie było już to robione razem z rozrusznikiem. Póki co problem z dostaniem się do świec ale wolałabym je wymienić na nowe i mieć pewność że sa dobre bo auto mam 2 gi albo 3ci rok i nie były wymieniane (na pewno 10 tys km przez ten czas zrobiłam). Zobaczymy co dalej.. Praca wre :)
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Paź 2016, 10:21

pLuszak23 napisał(a):Rozsypany palec i zardzewiale do wyczyszczenia - to jest ta część z którą jest problem w kolejnym golfie nie podawał prądu ale w tym aucie było już to robione razem z rozrusznikiem.
Było robione, ale czyszczone z rdzy czy wymieniane na nowe? Jeżeli było czyszczone to proponuję tym razem wymienić na nowe.

pLuszak23 napisał(a):Póki co problem z dostaniem się do świec ale wolałabym je wymienić na nowe i mieć pewność że sa dobre bo auto mam 2 gi albo 3ci rok i nie były wymieniane (na pewno 10 tys km przez ten czas zrobiłam)
Jeździsz na gazie więc lepiej wymień świece dwa lata i ponad 10tyś. km to już sporo, a dobre świece do twojego Golfa nie będą drogie w zakupie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Paź 2016, 11:37

Wiesz co dokładnie nie wiem czy był wymieniany na nowy ale znając mojego tatę z innego stojącego auta wzięty i chyba teraz podobnie.
Zrobiony palec tata sprawdził świece dobre więc zostawil. Zobaczymy rano czy działa bez zarzutu. Pozdrawiam i wielkie dzięki z pomoc.
A masz może pomysł dlaczego wycieraczki czasowe machaja jak chcą? na początku częściej po ok 10km zapominają się włączyć i machaja 3 razy rzadziej niż na początku?
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Paź 2016, 12:36

A ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury cieczy chłodzącej. Czujnik jest uszkodzony i cały czas podaje do sterownika temperaturę np. 50 stopni. W rzeczywistości silnik jest zimny, a przy próbie uruchomienia silnika sterownik nie włącza ssania, bo widzi, że silnik jest ciepły. I efektem jest zły skłąd mieszaniki czego z kolei efentem jest szarpanie i silnik gaśnie na wolnych obrotach. Jednak jest jeden warunek - jak silnik się zagrzeje, to te problemy powinny zniknąć i ciepły silnik, czyli taki, w którym płyn chłodzący jest rozgrzany do ponad 90 stopni,, powinien pracować normalnie.
Jak jest inaczej, to najprawdopodbniej silnik nie pracuje na wszystkich garach, a tu winnych może być dużo rzeczy - zawsze nalezy zacząć od sprawdzenia iskry na poszczególnych cylindrach. Jak iskra jest, to warto pokusić się o wymianę świec oraz przewodów WN. Dlaczego? Nawet jak iskra jest, to nie oznacza to, że jest ona wystarczająco mocna, by zapalić mieszankę. Kable WN mogą mieć z kolei przebicia - na forum jest opisane jak to samemu sprawdzić. Inna opcja, gorsza, to przestawiony rozrząd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2016, 13:43

Na zagrzanym silniku nie gaśnie przy hamowaniu. Został zmieniony paluch na nowy bo był rozsypany (w tych golfach przynajmniej u mnie jest częsta awaria) . Raczej nie rozrząd to by tata wylapal i oby nie rozrząd. Sprawdzimy jeszcze ten czujnik jeśli dalej będzie problem odpalić gdy jest wilgotno
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Paź 2016, 08:12

A więc tak : problem z odpalaniem ustal ale nie mogę powiedzieć że wszystko gra - nadal w trakcie jazdy (na ciepłym silniku też) zdarzają się takie pojedyncze szarpniecia nawet przy jednostajnej jeździe po prostej. Czy to wina świec? Czujnika temp. Czy kabli?
Był jeden kabel, który kopal jak się go dotknęło ale już jest naprawiony.
Świece - tata sprawdził tylko jedna i mówi że są dobre.
A filtr powietrza na w tym przypadku jakieś znaczenie?
pLuszak23
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 28 02 2006
Auto: Volkswagen Golf 3
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Lis 2016, 21:20

pLuszak23 napisał(a):Świece - tata sprawdził tylko jedna i mówi że są dobre
Jak można sprawdzić jedną świecę i powiedzieć że wszystkie są dobre? Skąd twój Tata wie jak wyglądają inne? Może się tylko domyślać. To tak jak by sprawdził ciśnienie w jednym kole i powiedział że pozostałe też są ok.

Jeżeli z silnikiem nie ma problemów to można na podstawie jednej świecy ocenić zużycie i pozostałych (powinny być podobne), ale jeżeli występują problemy takie jak u ciebie trzeba sprawdzić wszystkie, bo może się okazać że na jednym cylindrze będzie problem i stąd może pojawiać się to dziwne podszarpywanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2016, 21:45

pLuszak23 napisał(a):Był jeden kabel, który kopal jak się go dotknęło ale już jest naprawiony.

Mam nadzieję, że został on wymieniony, a nie poziolowany taśmą?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000