Golf 4 1.9 TDI 90KM 2000r. Problem z odpalaniem

Golf 4 1.9 TDI 90KM 2000r. Problem z odpalaniem

19 Sty 2015, 16:56

Golf na pompie, nie na pompo-wtryskach. Rozgrzany pali normalnie. Zimny, po zagrzaniu świec trzy razy, pali po pewnym czasie tzn. muszę trochę przytrzymać rozrusznik. Już raz tak rozrusznik załatwiłem, więc proszę o jakieś rady.
Z góry dziękuję.
Kamil1993
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 19 Sty 2015, 16:46
Prawo jazdy od: 01 10 1993
Auto: Golf 4

Re: Golf 4 1.9 TDI 90KM 2000r. Problem z odpalaniem

22 Sty 2015, 11:19

Najpierw sprawdź czy na pewno układ świec żarowych jest sprawny,bo wygląda to na zapłon na niedogrzanej głowicy.
Nastepnie sprawdziłbym,czy aby na pewno nie zapowietrza się ukł.paliwowy. Jeśli paliwo cofa się trochę przez noc ,to może być przyczyna długiego kręcenia do zapłonu. Wtedy zamiast paliwa do zapłonu,mamy na górze powietrze i zanim "podciągnie" paliwo nie zapali. Winny może być też zasyfiony filtr paliwa w którym zamarazją śmieci i tworzą warstwę przez którą ciężko się przepchnąć ropie. :)
Jeśli cofa się paliwo,to jak nie można stwierdzić miejsca nieszczelności ,to warto dać mechanikowi założyć dwa zaworki kierunkowe przez i za pompą. To rozwiąże problem z cofaniem się paliwa.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Golf 4 1.9 TDI 90KM 2000r. Problem z odpalaniem

22 Sty 2015, 11:37

Poza tym sprawdziłbym kondycję rozrusznika,pisałem już,że w silnikach TDi komputer odbiera (liczy) ilość obrotów wieńca,jeśli rozrusznik kręci zbyt słabo, auto trudno jest uruchomić.Mercedes z kolei, w tych swych nowszych modelach np. W203 zastosował taki patent,że słabo kręcący rozrusznik powoduje spalenie się bezpiecznika,wtedy auta w ogóle nie można uruchomić,gdyż rozrusznik nie dostanie prądu k,gdy bezpiecznik spali się drugi raz po wymianie bezpiecznika,to użytkownik ma jeszcze szansę na tylko jedno spalenie się bezpiecznika.Jeśli bezpiecznik spali się trzeci raz ,to lipa.Gdyż komputer całkowicie wyłącza możliwość uruchomienia auta,trzeba rozrusznik zregenerować,a potem laweta i auto do ASO w celu zaprogramowania kompa ,by można było auto uruchomić i nim jeździć.użytkownik nie wie czemu bezpiecznik się pali,a rozrusznik na pozór kręci dobrze.Dlatego przy silnikach TDi bardzo ważna jest kondycja rozrusznika,oczywiście tę blokadę można zwalić,zlikwidować,też elektronicznie,i to najlepiej jest zrobić,wtedy nie występuje problem z uruchomieniem nawet wtedy gdy rozrusznik słabo kręci,od tego bym zaczął,bo można długo dochodzić co autu dolega.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy piętrowe Autobusy piętrowe
    Dwa pokłady w autobusie oznaczają większą pojemność pasażerską, co przekłada się na większy zysk przewoźnika. Autobusy piętrowe mogą swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach miast, gdzie wjazd zabierającym niewiele więcej ...
    Nowy Actros a’la Swanski - Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      S2020005