Golf II 1,6 benz. - Termostat do wymiany?

13 Sty 2008, 19:46

Witam kolezdy.Ostatnio po przeczytaniu paru postów na forum Vw zacząłem się przymierzać do wymiany termostatu(Golf 2 1,6benz.). Rano robie jakies 9-10 km do pracy i wskazówka czasem ledwo się podniosła o 1 do 1,5 kreski na skali. Jak wracam tą samą trasą to juz zdarzy się pare czerwonych świateł jakiś korek mały,to zdarzyło się ze dwa razy ze wskazówka doszła do pioinu (ciut przed środkowa kreske).Bywało tez tak ze podczas szybkiej jazdy temp. czasem troche spadała. Wczoraj byłem u kolegi mechanika i On z ciekawości odkręcił korek od zbiorniczka (syknęło, zeszło powietrze). Jak wracałem do domu to juz po 2-3 km,wskazówka na skali była idealnie na środku(90Stp.) obojętnie czy jechałem szybko czy stałem w korku. DZisiaj niestety znowu do pracy i z pracy ledwo 1 kreska na skali. CZy może to być wina zapowietrzonego układu, czy wymiana termostatu?( Dodam tylko że w lecie było ok,problem zaczął sie chyba wraz ze spadkiem temp.). Dzisiaj zrobiłem dłuzsza trase około 20 km w jedna strone. W jedna strone po ok 2-3 km z z nagrzewnicy leci ciepło(odkręcona na full ciepłe) a wkaznik ledwo ruszył. Po ponad 10km juz w trasie ledwie 1 kreska, i wtedy wyłączyłem zupełnie nawiew i po momencie pięknie wskazuje na środku. PO ok godzinie powrót do domu i tu już przy włączonym nawiewie ładnie po paru km wskaznik na środku i cały czas trzymał. Więc moze jednak się obejdzie bez wymiany??? Czy jest jakaś zależność między włączoną dmuchawą a nagrzewaniem silnika??Miał ktoś może podobny przypadek?? Pozdrawiam
Momek
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 15
  • 13 Sty 2008, 20:29

    A może to wina samego czujnika temperatury lub jego połączeń elektrycznych,albo samego wskaźnika?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Sty 2008, 21:23

    a grzeje Ci samochód jak trzeba? czy masz zimno?
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    14 Sty 2008, 16:10

    dmuchawa grzeje dosyć dobrze, jak ja wyłącze to ładnie wskazówka podchodzi na 90 stopni.
    Momek
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15

    14 Sty 2008, 16:26

    no to myślę, że Albercik ma rację, jak zwykle zresztą :P
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    14 Sty 2008, 16:45

    Ok sprawdze najpierw czujnik.
    Momek
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15

    14 Sty 2008, 18:07

    :) Miło wiedzieć,że się ma poważanie na forum.Dzięki.Ale czasami też moge się pomylić...Aczkolwiek te elementy które wymieniłem mogą być powodem tych problemów.
    Można by też podejrzewać ten termostat.Ale wówczas byłyby problemy z ogrzewaniem jak silnik jest nagrzany.Poza tym silnik albo ciężko by się nagrzewał(jezeli termostat byłby cały czas otwarty),ponieważ duży obieg cały czas byłby otwarty i ciech chłodząca silnik byłaby chłodzona cały czas przez chłodnicę) lub byłyby problemy z chłodzeniem silnika(jeżeli termostat byłby cały czas zamknięty),wówczas ciecz chłodząca krążyłaby cały czas w małym obiegu(bez chłodnicy) i woda w silniku by się gotowała.
    Chyba,że (co mało kiedy się zdarza) żeby termostat zaciął się w środkowym położeniu,czyli byłby na wpół otwarty.Ale wtedy też po dłuższej jeździe temp. cieczy chłodzącej byłaby za wysoka i ciężko byłoby nagrzać silnik.No i ogrzewanie byłoby też nie takie jak powinno.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Sty 2008, 20:16

    Niewolno zapominać że termostaty się "starzeją" i czasami nie trzymają tak jak należy. Ale u Ciebie z pewnością problem leży w dogrzewaniu kabiny, pozdrawiam.
    PEUGEOT 306 1.8 16V
    missiekk_ch
    Nowicjusz
     
    Posty: 27

    15 Sty 2008, 09:35

    z doswiadczenia wiem ze GOLF II posiada przy wejsciu do nagrzewnicy tzw. zaworek zwrotny i on czasem wariuje raz puszcza raz nie a w bezposrednim połaczeniu przewodem gumowym znajduje sie czujnik od temp.Ten zaworek potrafi wariowac i puszcza ciepło na nagrzewnica ale sie nie domyka i ciecz nie krazy tak jak powinna i temp wariuje.
    maverick
    Nowicjusz
     
    Posty: 38

    21 Sty 2008, 17:23

    Witam ! Mam wielki problem z ogrzewaniem w golfie II 1.8 mianowicie wcale nie grzeje kabiny. Dostałem się do nagrzewnicy i co najciekawsze ona jest ciepła ale o ciepłym powietrzu z nawiewu nie ma mowy. Dodam że wąż gumowy który idzie od nagrzewnicy do bloku silnika nagrzewa się szybciej niż ten który jest połączony z metalową rurką prowadzącą wodę z pompy wodnej. Czy to wina termostatu?
    shogun166
    Nowicjusz
     
    Posty: 1