Czy termostat jest do wymiany? Peugeot 206

14 Paź 2021, 17:38

Peugeot 206 1.1 2002r.

Czy termostat jest do wymiany?

Podczas podróży wskazówka temperatury stoi na 80 albo jest delikatnie pod nią. Dziś zdarzyło się nawet że spadła na chwilę do 70 . Jest tak niezależnie czy jest włączony ciepły nawiew czy jest wyłączony.

Wczoraj jechałem autostradą ok.100 km w dwie strony z prędkością 140 i temperatura wtedy doszła do niecałych 90
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Paź 2021, 18:04

Tak, prawdopodobnie zaciął się w pozycji otwartej lub czujnik temperatury.
Gość114260
 

14 Paź 2021, 22:52

Sprawdź też czy gumowe przewody nie ciekną.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

14 Paź 2021, 23:03

Zobacz jak nagrzewa się górny wąż od chłodnicy powinien być chłodny po odpaleniu zimnego silnika aż do osiągnięcia prawie 90 stopni kiedy otworzy się termostat. Jak będzie się nagrzewa równomiernie z silnikiem to termostat przepuszcza.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

16 Paź 2021, 07:22

Czym grozi jazda z popsutym termostatem?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Paź 2021, 14:22

Przy nieoptymalnej temperaturze silnika (mniejszej niż 90stopni), tarcie części ruchomych silnika jest większe i te częsci szybciej się zużywają. Komputer oblicza na podstawie miedzy innymi temperatury płynu chłodzącego, dawke paliwa jaka daje na cylindry (bo zimy silnik musi ciężej pracować przez większe tarcie części) i spalanie jest zazwyczaj znacząco większe. No i przy za małej temperaturze wiadomo grzania w aucie nie ma bo nie ma skąd ciepła wziąść. Ale natomiast gdy termostat się nie otwiera i temperatura jest za duża to olej staje się rzadszy i traci właściwości smarujące, części ruchome nie maja smarowania dobrego i zużywają się szybko. Tłoki zwiększaja swoją objetość, mocno trą o ściany cylindrów, robiąc rysy i ścierając ten pattern ścian cylindrów (ten pattern ma sprawiać ,że olej nie spływa odrazu ze ścian cylindra, pierścien zbierający sciąga olej w dół). Ogólnie jest też tak, że temperatura oleju nie jest taka sama jak temperatura płynu chłodzącego jeśli nie ma chłodniczki olejowej i przy dłuższej jeździe olej może osiagnać temperaturę odpowiednią ale no nie jest dobra długa jazda bez odpowiednio rozgrzanego oleju i części silnika. Ogolnie jak termostat buja się w okolicy 80stopni to no nic strasznego nagle się nie stanie ale jest to coś co skraca żywotność silnika.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

26 Paź 2021, 10:05

190 zł za wymianę termostatu i od razu płynu chłodniczego wraz z robotą to dobra cena ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Paź 2021, 10:10

Moim zdaniem dobra cena.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

26 Paź 2021, 10:39

sam płyn i termostat kosztują a gdzie tu jeszcze robocizna. Tak więc moim zdaniem mega cena. No chyba że zamiast płynu wleje wodę destylowaną zabarwioną na jakiś kolor i jakiś termostat Maxgear czy inne NTY
rolros
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Paź 2021, 10:46

d..a tam kiszka, 206 poprostu tak ma
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Paź 2021, 18:44

Kao napisał(a):.a tam kiszka, 206 poprostu tak ma


Ale tak że przy normalnej jeździe nie przekroczy 80 a nawet też na jakiś czas spada w pobliże 75 raczej nie powinno być .
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Paź 2021, 19:18

Warto zweryfikować to kompem bo to ze często są wahania temp to w 206 norma, często coś tam się nie zgrywa między czujnikami. Mam w tej chwili dwie 206 jedna w dieslu jedna w benie i jedna i druga ma wahania temp.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4