Czy termostat jest do wymiany? Peugeot 206

14 Paź 2021, 16:38

Peugeot 206 1.1 2002r.

Czy termostat jest do wymiany?

Podczas podróży wskazówka temperatury stoi na 80 albo jest delikatnie pod nią. Dziś zdarzyło się nawet że spadła na chwilę do 70 . Jest tak niezależnie czy jest włączony ciepły nawiew czy jest wyłączony.

Wczoraj jechałem autostradą ok.100 km w dwie strony z prędkością 140 i temperatura wtedy doszła do niecałych 90
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 687
Zdjęcia: 84
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Paź 2021, 17:04

Tak, prawdopodobnie zaciął się w pozycji otwartej lub czujnik temperatury.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 730
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

14 Paź 2021, 21:52

Sprawdź też czy gumowe przewody nie ciekną.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

14 Paź 2021, 22:03

Zobacz jak nagrzewa się górny wąż od chłodnicy powinien być chłodny po odpaleniu zimnego silnika aż do osiągnięcia prawie 90 stopni kiedy otworzy się termostat. Jak będzie się nagrzewa równomiernie z silnikiem to termostat przepuszcza.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4825
Zdjęcia: 14

16 Paź 2021, 06:22

Czym grozi jazda z popsutym termostatem?
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 687
Zdjęcia: 84
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Paź 2021, 13:22

Przy nieoptymalnej temperaturze silnika (mniejszej niż 90stopni), tarcie części ruchomych silnika jest większe i te częsci szybciej się zużywają. Komputer oblicza na podstawie miedzy innymi temperatury płynu chłodzącego, dawke paliwa jaka daje na cylindry (bo zimy silnik musi ciężej pracować przez większe tarcie części) i spalanie jest zazwyczaj znacząco większe. No i przy za małej temperaturze wiadomo grzania w aucie nie ma bo nie ma skąd ciepła wziąść. Ale natomiast gdy termostat się nie otwiera i temperatura jest za duża to olej staje się rzadszy i traci właściwości smarujące, części ruchome nie maja smarowania dobrego i zużywają się szybko. Tłoki zwiększaja swoją objetość, mocno trą o ściany cylindrów, robiąc rysy i ścierając ten pattern ścian cylindrów (ten pattern ma sprawiać ,że olej nie spływa odrazu ze ścian cylindra, pierścien zbierający sciąga olej w dół). Ogólnie jest też tak, że temperatura oleju nie jest taka sama jak temperatura płynu chłodzącego jeśli nie ma chłodniczki olejowej i przy dłuższej jeździe olej może osiagnać temperaturę odpowiednią ale no nie jest dobra długa jazda bez odpowiednio rozgrzanego oleju i części silnika. Ogolnie jak termostat buja się w okolicy 80stopni to no nic strasznego nagle się nie stanie ale jest to coś co skraca żywotność silnika.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście
    Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...
    Kawa w samochodzie - pić czy nie?
    Wielu kierowców stosuje kawę jako środek przeciwdziałający uczuciu zmęczenia wielogodzinną podróżą. Mimo to spożywanie jej w czasie jazdy stanowi potencjalne zagrożenie, ponieważ gorący napój może spowodować ...

  • 26 Paź 2021, 09:05

    190 zł za wymianę termostatu i od razu płynu chłodniczego wraz z robotą to dobra cena ?
    ineedl
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Zdjęcia: 84
    Prawo jazdy: 01 02 2019
    Auto: Peugeot 206
    Silnik: 1.1 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Paź 2021, 09:10

    Moim zdaniem dobra cena.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14

    26 Paź 2021, 09:39

    sam płyn i termostat kosztują a gdzie tu jeszcze robocizna. Tak więc moim zdaniem mega cena. No chyba że zamiast płynu wleje wodę destylowaną zabarwioną na jakiś kolor i jakiś termostat Maxgear czy inne NTY
    rolros
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    26 Paź 2021, 09:46

    d..a tam kiszka, 206 poprostu tak ma
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13499
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    26 Paź 2021, 17:44

    Kao napisał(a):.a tam kiszka, 206 poprostu tak ma


    Ale tak że przy normalnej jeździe nie przekroczy 80 a nawet też na jakiś czas spada w pobliże 75 raczej nie powinno być .
    ineedl
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Zdjęcia: 84
    Prawo jazdy: 01 02 2019
    Auto: Peugeot 206
    Silnik: 1.1 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Paź 2021, 18:18

    Warto zweryfikować to kompem bo to ze często są wahania temp to w 206 norma, często coś tam się nie zgrywa między czujnikami. Mam w tej chwili dwie 206 jedna w dieslu jedna w benie i jedna i druga ma wahania temp.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13499
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7