GOLF III 1.9 D 1994

GOLF III 1.9 D 1994

08 Lis 2010, 17:34

Witam Koledzy, mam pewien problem.

Ostatnio zauważyłem że mój GOLF "delikatnie" szarpie kiedy próbuje jechać przy ok. 1,5 tyś. obr/min.

Problem występuje tylko przy tej prędkości obrotowej.
Przy 1,0 lub 2,0 tyś. obr./min. wszystko jest ok.

Objawia się tym że jadąc ze stałą prędkością czuć lekkie szarpnięcia. Najbardziej jest to odczuwalne na pierwszym biegu.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
szpachla
Nowicjusz
 
Posty: 32
Rejestracja: 06 Mar 2010, 14:15
Miejscowość: Cała Polska

Re: GOLF III 1.9 D 1994

09 Lis 2010, 11:47

Zakładam że w pierwszej kolejności filtr paliwa wymieniony,prawidłowe paliwo masz zalane...Problem może polegać na zabrudzonym lub uszkodzonym nastawniku pompy wtryskowej.Temat niedawno poruszany na forum.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Rejestracja: 17 Paź 2010, 22:27
Miejscowość: zachodniopomorskie

Re: GOLF III 1.9 D 1994

09 Lis 2010, 18:09

Filtr wymieniany 5.000 km. temu.
Paliwo normalne - zresztą gdyby było lewe to przerywał by na całym zakresie obrotów?
Codziennie robię krótkie trasy - dosłownie 5 min do pracy i z pracy do domu.

Wydaje mi się że coś się przytkało lub zabrudziło. Dostałem taki środek od znajomego: Normafest DX 997 - wleje to na pół baku i zobaczę.

ps. możesz z łaski swojej podlinkować temat? byłbym wdzięczny.

EDIT:

Znalazłem coś takiego odnośnie nastawnika:

objawy:
szarpanie silnikiem w czasie jazdy w zakresie od 1500 do 2000 rpm
falowanie obrotów na jałowym biegu
ciężkie odpalanie przy nagrzanym silniku
chmura dymu z wydechu
słabe osiągi


oprócz pierwszego żaden objaw nie występuje.
szpachla
Nowicjusz
 
Posty: 32
Rejestracja: 06 Mar 2010, 14:15
Miejscowość: Cała Polska

Re: GOLF III 1.9 D 1994

09 Lis 2010, 18:26

wyczyść przepływomierz, powinno pomóc ...
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: GOLF III 1.9 D 1994

09 Lis 2010, 23:40

Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Rejestracja: 17 Paź 2010, 22:27
Miejscowość: zachodniopomorskie

Re: GOLF III 1.9 D 1994

10 Lis 2010, 10:27

Golf 94rok jak mniemam zwykły diesel lub Gtd nie ma przepływomierza. To najprostsze silniki i wina leży w pompie wtryskowej (najprędzej nastawnik).
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ALASKAN pick-up Renault ALASKAN pick-up
    Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale ...
    [C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9 [C] Stilo 1,9 / Focus mk2 1,6 / Astra H 1,9 / 307 1.6 / Octavia II 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie kombi - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM ...

  • Re: GOLF III 1.9 D 1994

    10 Lis 2010, 20:06

    Dokładnie, zwykły Diesel.
    Poszukam info o tym nastawniku.
    szpachla
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    Rejestracja: 06 Mar 2010, 14:15
    Miejscowość: Cała Polska

    Re: GOLF III 1.9 D 1994

    10 Lis 2010, 22:03

    Zwykły diesel nie ma nastawnika.
    Jak się zachowuje silnik na luzie gdy ma 1500 obrotów?
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

    Re: GOLF III 1.9 D 1994

    10 Lis 2010, 22:42

    Szarpnie czasami tak jakby nie odpalił na jeden cylinder.
    Czuć to bo rzuca delikatnie autem.
    Średnio co 0,5-1 sec.
    Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek, na wyższych też.
    Moc również w normie, 150 da sie leciec,

    edit: czy vag coś pokaże?

    [ Dodano: 11 Listopad 2010, 13:09 ]
    Zauważyłem jeszcze że na zimnym silniku chodzi normalnie.
    Odpaliłem dzisiaj rano i nic nie przerywało.
    Dopiero po przejechaniu kilki kilometrów objaw powrócił.

    [ Dodano: 18 Listopad 2010, 09:32 ]
    Hello, Helloł.

    Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość.

    Gdy odpalę rano silnik to wszystko chodzi jak należy. Stoję sobie, dam troszkę gazu tak żeby miał te 1,5 tyś. obrotów i autko pracuje jak zegarek.

    Natomiast kiedy przegazuje go powyżej 3.0 tyś. obr. i zejdę znowu do 1,5 tyś to zaczyna znowu rzucać silnikiem.

    Powiedzcie czy jak kupię ten kabelek to jest szansa że na kompie coś mi pokaże?

    [ Dodano: 18 Listopad 2010, 12:06 ]
    EDIT:

    Jednak chyba zaczyna się to dziać po około minucie od uruchomienia a nie po przekroczeniu 3000 obr.

    [ Dodano: 8 Grudzień 2010, 22:12 ]
    Mam nowe informacje.
    Silnik zdechł całkowicie.
    Jechałem i zaczął coraz bradziej szarpać, w całym zakresie obrotów.
    Przejechałem jeszcze kilometr i musialem go zgasić bo nie dało się jechać.
    Nie pali na któryś z cylindrów. Jak dodam gazu to ciężko wkręca sie na obroty, nie ma mocy. Nie kopci.
    Dodam że usterka nastąpiła dość szybko, od ostatniego posta jeździłem do dzisiaj i nie było najgorzej.
    szpachla
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    Rejestracja: 06 Mar 2010, 14:15
    Miejscowość: Cała Polska
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda