Golf IV Prosze o porady

14 Sty 2012, 00:22

Witam.

Przeniosłem temat do działu głównego.

Od pewnego czasu mam problemu z moim Golfem. Jest to 1.4 16V 98r.
Zamieszczam temat w tym dziale, ponieważ dokładnie sam juz nie wiem gdzie leży przyczyna wszystkich dolegliwości.

Zaczęło się od długiego kręcenia przy zapłonie, po czym gaśnięcia i przygasania przy cofaniu oraz w trakcie jazdy aż do momentu rozgrzania. Samochód także szarpał dość regularnie do 2,5 tyś obrotów. Padło na silnik krokowy a jako że jest on w przepustnicy, jeżeli chodzi o odpalanie a o szarpanie, że przepustnica brudna. Wymieniona została na nową, zaadaptowana poprawnie. Po odbiorze samochodu widać było znaczną poprawę, ale tylko na jakiś 1 msc. Później objawy powróciły, choć trochę pod zmienioną postacią. Szarpanie wróciło, ale dość często samochód strasznie `mulił`, po czym nagle dostawał kopa i tak nawet przy jeździe na spokojnych obrotach, szarpanie dalej czasami było obecne. Padło na wymianę świece i kabli mimo ze miały one niespełna rok. Świece jak się okazało były całe zabrudzone olejem. Silnik bierze olej ale w granicach normy które są w instrukcji obsługi. Mnie bierze od ok. 0,5L - 1L na 1000 km. Po wymianie świec i kabli poprawa jest, ale tak ok. 70% ponieważ dalej ale sporo rzadziej występuje szarpanie oraz tjb `mulenie`. Mulenie - samochód pracuje tak jakby jeden cylinder nie pracował traci moc, czasami strzela z wydechu i ma dziwny dźwięk. Teraz po wymianie świec jest to dużo rzadsze zjawisko i krótsze, przed wymianą potrafił tak trzymać ładne parę km, teraz to parę sekund. Co do zapalania, samochód krócej kręci lecz pierwsze pare sec. pali tjb tylko na 2-3 zawory i później juz normalnie. Jednak nie daje mi spokoju, dlaczego to szarpanie jest cały czas ponieważ jest to uciążliwe i denerwujące.

(Jest jescze jedna mała dziwna rzecz. Mianowicie przed odpaleniem w trakcie gdy chodzi pompa lub gdy odrazu odpalimy silnik słychać taki dziwny dźwięk jakby rezerwy paliwa ale niższy. Żadna kontrolka się nie świeci, dźwięk dobiega z zewnątrz samochodu ale nie moge go zlokalizować. Może przy okazji ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem? )

Tutaj moje pytanie: co to może być według Was, forumowiczów ?
Ja obstawiam teraz cewkę, ew. popychacze zaworów ale niestety jest to dość drogi gips.
Liczę na pomoc z Waszej strony i mam nadzieję że wszystko jasno, wyczerpująco i w dobrym dziale opisałem.

Pozdrawiam.
Rafalek7
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Prawo jazdy: 23 08 2010
Auto: VW GOLF IV
  • 14 Sty 2012, 20:27

    cewka może dostawać przebicie sprawdz czy płyn nie dostaje ci się na cylinder ze pali najpierw na trzy cylindry sprawdz kompresje na tłokach czy jakiś cylinder niema za małej kompresji i przedewszystkim zczytaj kody z kompa
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    14 Sty 2012, 23:54

    Komp nie wykazuje żadnych błędów, pierwsze co zrobilismy to podpięliśmy go pod kompa i usterki które wyskoczyły ( przebicie na masie - przepustnica, czujnik prędkości) w pierwszej kolejności naprawiliśmy i teraz jest brak błędów.

    Zapomniałem napisać, samochód posiada instalację gazową sekwencyjną, wtrysk gazu.
    Obecnie zauważyłem że na benzynie jest troche lepiej i teraz mam dylemat czy najpierw jechać do zwykłego mechanika czy do gazownika.
    Rafalek7
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
    Prawo jazdy: 23 08 2010
    Auto: VW GOLF IV

    17 Sty 2012, 12:00

    sprawdz jeszcze czy kolektor ssący jest szczelny i nie zaciąga lewego powietrza
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    17 Sty 2012, 12:05

    najpierw jedz do mechanika zeby na bendzynie najpierw dobrze chodził a jak na bendzynie już sie poprawi to na gazie tez bendzie dobże
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    18 Sty 2012, 13:29

    mechanik poradził mi zebym pojeździł ok.50 km na benzynie. Zrobiłem tak, odziwo samochód na benzynie chodzi idealnie, tzn. odpala za 2 zakręceniem rozrusznika, nie szarpie ładnie się zbiera. Problem jest teraz z gazem ponieważ samochód po przełączeniu szarpie, muli, przytyka go a rano po skończonejjeździe na gazie nie chce odpalić, mimo że odpala się go na benzynie. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Przypuszczam że przyczyną szarpania może być listwa gazu ta od wtrysku. jakieś inne sugestie ?
    Rafalek7
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
    Prawo jazdy: 23 08 2010
    Auto: VW GOLF IV

    19 Sty 2012, 10:25

    Jest jedna rada: Odstawić gaz,ponieważ nie ma sensu jazda szarpana,meczysz tylko samochód i nie trudno w takim stanie o to,aby coś uszkodzić.
    Autofocus
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Prawo jazdy: 12 06 1998

    19 Sty 2012, 11:02

    Wiem, wiem. Narazie nie jeżdżę na gazie do póki nie znajdę dobrego gazownika który naprawde sobie z tym poradzi. Na benzynie idelnie, na gazie porażka...
    Rafalek7
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
    Prawo jazdy: 23 08 2010
    Auto: VW GOLF IV

    27 Sty 2012, 11:08

    Problem rozwiązany. Winna była cewka zapłonowa. Mimo że na benzynie stara cewka chodziła dobrze na gazie szarpała niesamowicie. po wymianie cewki i regulacji gazu samochod chodzi aż miło ; )
    Rafalek7
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
    Prawo jazdy: 23 08 2010
    Auto: VW GOLF IV

    08 Lut 2012, 13:20

    To ważna sprawa,szczególnie teraz podczas zimy. Większy problem miałbyś gdyby był to diesel, z tego co wiem to silniki w Golfie dobrze znoszą instalacje LPG.
    Dabtuner
    Aktywny
     
    Posty: 295