Golf VI 2,0 TDI salon PL

28 Kwi 2016, 18:43

Witam,
co sądzicie o tym aucie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Od razu wyprzedzam Wasze pytania, jeżdzę rocznie do 35 tys, w tej chwilii użytkuję Citroena C3 1,6 hdi 2003r. ale chce coś nowszego i większego - segment C przynajmniej, myślicie że warto? Niby przebieg spory jak na raptem 7 lat, u mnie jest 210 tys realnego przebiegu po 13 latach..
No ale auto wg mnie okej, prezentuje się dobrze.

A może coś innego?
Rzemieślnik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 05 2005
Auto: Citroen C4

28 Kwi 2016, 19:05

Przebieg wcale nie jest duży jak na diesla

Ale odpuść sobie ten silnik bo jest dziadowski.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Kwi 2016, 19:29

Dziadkowski jest ten silnik? z tego co wiem jest tak samo dobry jak stary 1,9 tdi? Czy się mylę? No fakt w końcu to diesel to przebieg jest ok jak ktoś jeździł tak typowo.
Rzemieślnik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 05 2005
Auto: Citroen C4

28 Kwi 2016, 19:55

Do edukuj się. Ten silnik to kaplica. Stworzony wg idei planowanego postarzania.
Wystarczy dobrze poszukać w google.
Przykład mojego znajomego - kupione nowe z salonu Audi z 2.0TDI 2008r dwa razy w okresie gwarancji wymieniana głowica.
Uprzedzę Twoje zapytanie, VW i Audi a także skoda to część marek należących do koncernu VAG gdzie silniki były montowane takie same.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2016, 19:55

A co w tym silniku jest dziadowskie? :D
Przebieg jest ok, diesle tyle kreca.
Moj brat ma takiego golfa(140KM) od 5lat, najechane teraz 120kkm uwaga- W MIESCIE i nie dzieje sie nic, a aso nie ma zadnych zastrzezen. :naughty: Dla mnie rewelacyjne auto, w hajlajnie super wykonane i wyposazone, silnik bardzo oszczedny jak na swoja moc (spalanie z paru kkm 6.7l) i moze to dziwic, ale ten golfik naprawde miekko wybiera nierownosci, a miejsca z tylu jest wiecej niz w bmw e90. Bedziecie sie smiac, ze golf wieswagen, itd, ale to auto po prostu sie broni podczas jazdy i ja zlego slowa nie powiem. 8)
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Kwi 2016, 20:03

959 idź być fanem wieśwagena gdzie indziej :ok:
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage debiutuje w Japonii
    Nowy Mitsubishi Mirage to globalny, nieduży samochód, który z założenia jest paliwooszczędny, niedrogi i kompaktowy (łatwy w prowadzeniu), czym spełniać ma wszelkie wymagania stawiane kompaktom zarówno ...
    Idealny samochód na wyprawy w nieznane
    Projektując na nowo samochód rodzinny, Dacia pragnęła wyjść naprzeciw pragnieniom współczesnych rodzin związanym z wędrówkami, spotkaniami z przyrodą czy aktywnością na świeżym powietrzu, jak również ...

28 Kwi 2016, 20:06

959 napisał(a):Moj brat ma takiego golfa(140KM) od 5lat, najechane teraz 120kkm uwaga- W MIESCIE i nie dzieje sie nic, a aso nie ma zadnych zastrzezen.


Ciekawe co powiesz albo powie Twój brat za 50tys km, się zacznie, a zacznie się na pewno.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2016, 20:09

Pozyjemy zobaczymy, jak narazie cena zakupu diesla zwrocila sie z nawiazka, a jak widze jakie cyrki wyprawiaja sie z 1.4tsi to jestem przekonany, ze to byl dobry zakup.
Ps. moim zdaniem, to do 300kkm tam z osprzetu nie bedzie trzeba nic tknac palcem :) Moze jakas swieca zarowa sie przepali, ale to grosze
Ostatnio edytowany przez 959, 28 Kwi 2016, 20:11, edytowano w sumie 1 raz
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Kwi 2016, 20:11

Panowie, no ale to znaczy że reszta osób kłamie?? Pytałem gościa który mi od 8 lat serwisuje Citroena, to mówił że dobre jednostki 2.0 TDI CR, byle nie te stare bo to był syf.
W każdej gazecie gdzie tylko pojawia się temat Passata B7 albo Octavii jak jest 2,0 tdi to traktowany jest jako bardzo dobra jednostka i polecana.
To jak to w końcu jest? No ale co się dzieje z tymi silnikami?
A może nie rozumiemy się do końca, bo z tego co wiem są dwa typy 2,0 tdi? z tego co wiem w golfie VI były te lepsze (?)

Chodzi o to że auto jest z moich stron więc mogę podjechać sprawdzić, boję się tylko o dwumas czy nie będzie do roboty i stan zawieszenia, bo wolałbym 5 tys nie pakować na dzień dobry w auto.
Rzemieślnik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 05 2005
Auto: Citroen C4

28 Kwi 2016, 20:14

Akurat ten egzemplarz nie jest najlepszym wyborem, bo ma jeszcze stara wadliwa pompe olejowa. Warto szukac silnika po 2010roku, bodajze wtedy zastosowano inna pompe. A tak to silnik godny polecenia i ja nie slyszalem o zadnych wadach fabrycznych. Tylko uwazaj, bo auta z niemiec nawet te 6letnie moga miec pod 300kkm i wtedy pewnie zacznie sie cyrk na kolach :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Kwi 2016, 20:19

W tym budżecie lepiej czegoś pewniejszego poszukać np.
Segment C
Fiat Bravo
Ford Focus
Nie wiem jaki masz budżet
Honda Civic VIII 2.2 ale to z 36k trzeba mieć
Segment D
Citroen C5 2.0 Hdi
Alfa 159
Honda Accord VII
Laguna III
Mondeo
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Kwi 2016, 20:23

959 napisał(a):Moj brat ma takiego golfa(140KM) od 5lat, najechane teraz 120kkm uwaga- W MIESCIE i nie dzieje sie nic, a aso nie ma zadnych zastrzezen.


A co ma się dziać przy tak małym przebiegu? Diesle w Niemczech robią tyle w 3-4 lata.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Kwi 2016, 10:19

Nie słuchaj laików, co mówią, że Niemcy kupują diesla aby jeździć po mieście i robisz 10-15tys. km rocznie - to nie polak-cebulak.
w Niemczech 50tys. rocznie dla diesla jest na porządku dziennym. Nawet u mnie w firmie równoletnie Hondy Accord mają nalatane 400tys. km.

Co do 2,0TDI. Do końca 2009r. dalej był wadliwy napęd pompy oleju. Wciąż zdarzały się przypadki pękania głowicy. Ostatnio Octavia RS z tym silnikiem tylko w wersji 170KM skończyła żywot na autostradzie A4.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Kwi 2016, 17:32

Co do nowoczesnego diesla w mieście to podam konkretny przykład opisany w tygodniku Motor 15/2016.
Kia cee'd 1.6 CRDI zakupiona na taxi, od nowości w jednych rękach
137 tys. wymiana łańcucha rozrządu, dwóch wtryskiwaczy, uszczelnienie pompy paliwa 5000zł
150 tys. regeneracja turbosprężarki 1500zł
230 tys. wymiana sprzęgła 950zł

I tak tanio, bo to wersja bez DPF-u i dwumasy. Na pewno eksploatacja na taksówce nie jest lekka, ale jakby auto robiło odcinki po 5-10km na zimnym silniku to jeszcze szybciej doszłoby do awarii, nie wspominając o DPF.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Kwi 2016, 20:43

Ciekawe jakby wyglądało porównanie awarii i kosztów vs 2.0TDI VAG.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004