Golf VII vs Polo VI

15 Paź 2023, 17:47

Witam,

Poszukuję auta głównie do miasta i sporadycznie w trasę - może z 2-3 razy w roku na jakieś dłuższe wyjazdy, ale to nie jest priorytet. szukam czegoś z rocznika 2017-2020 z możliwie niskim przebiegiem. Budżet około 60 tys zł.

Zależy mi na niskim spalaniu ale żeby silnik nie był "mułowaty" - tak żeby wyprzedzenie tira na autostradzie nie było wyzwaniem. Nie potrzebuję jednak wyścigówki do latania po 190 km/h i więcej autostradą.


Po analizie dziesiątek modeli różnych marek najbardziej przypasowało mi Polo VI - mimo początkowej niechęci (no bo to "tylko Polo") pozytywnie zaskoczyłem się tą generacją Polówki - trochę urosła względem poprzedniej i mimo zachowania miejskiego charakteru, w środku jest całkiem sporo miejsca i niezły komfort nawet przy moim wzroście (190 cm).

W podobnej kasie można dostać jednak Golfa VII i zastanawiam się co byłoby lepszą opcją? Polówka jest jednak trochę mniejsza, więc do miasta raczej wygodniej, no ale to nie są jakieś wielkie różnice, a Golf to jednak model w hierarchii wyżej...

Nie wiem też za bardzo w jakie silniki celować w przypadku Golfa - dla Polówki wybrałem 1.0 TSI 95 km. Całkiem niezłe osiągi, a jak z awaryjnością?

Będę wdzięczny za wszelakie sugestie. Pozdrawiam
Edon
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Paź 2023, 18:22

Polówki - trochę urosła względem poprzedniej


Ogólnie samochody rosną i nie dotyczy to tylko polo.

Polówka jest jednak trochę mniejsza, więc do miasta raczej wygodniej


Kwestia gdzie się tym autem "w mieście" poruszasz. Dla mnie jazda po Krakowie 5m insignią w kombi była super poza parkowaniem w okolicy starego miasta

Edon napisał(a):a jak z awaryjnością?


Jak ze wszystkim co ma "tsi" w nazwie. Dopóki jeździ jest fajnie, jak zaczyna się sypać robi się nieprzyjemnie dla portfela. Kwestia w jakim stanie, z jakim przebiegiem kupisz i jak długo chcesz tym jeździć bo jeśli jesteś nastawiony na długą i bezawaryjną eksploatację to nie tędy droga.
Noooo i ja bym szukał raczej czegoś z normalną ilością cylindrów
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Paź 2023, 18:50

Kwestia gdzie się tym autem "w mieście" poruszasz. Dla mnie jazda po Krakowie 5m insignią w kombi była super poza parkowaniem w okolicy starego miastax


No właśnie sporo po centrum (Gdynia, Gdańsk, Sopot), gdzie jest ciasno i raczej im krótsze / węższe auto, tym lepiej bo łatwiej zaparkować. Do tego miejsce parkingowe mam takie, że długim samochodem też byłoby tam dość ciężko wjechac. Myślałem początkowo nad Mazdą 2 która jest jeszcze węższa, ale ona w środku jest wręcz klaustrofobicznie ciasna.


Jak ze wszystkim co ma "tsi" w nazwie. Dopóki jeździ jest fajnie, jak zaczyna się sypać robi się nieprzyjemnie dla portfela. Kwestia w jakim stanie, z jakim przebiegiem kupisz i jak długo chcesz tym jeździć bo jeśli jesteś nastawiony na długą i bezawaryjną eksploatację to nie tędy droga.


Właśnie szukam czegoś w miarę nowego - z rocznika 2018-2019 z przebiegiem do 70 tys. Rocznie pewnie będę robił z 10-15 tys max, jeżdżę raczej na krótsze dystanse, sporadycznie zdarzy się dłuższa trasa.

To auto chciałbym na 4-5 lat, więc wątpię żebym nabił więcej niż 150 tys km jeśli kupię auto z przebiegiem jak wyżej. Oczywiście zakładam regularny serwis i przeglądy, nie ma to być na zasadzie "kupić i zapomnieć".


Noooo i ja bym szukał raczej czegoś z normalną ilością cylindrów


Byłbyś w stanie coś zasugerować w moim budżecie?
Edon
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Paź 2023, 19:16

1,0 odpuścić w tych autach, 1,4 dużo lepsze lub pochodne (zwykłe r4 turbo)
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 226
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2023, 19:21

Edon napisał(a): Do tego miejsce parkingowe mam takie, że długim samochodem też byłoby tam dość ciężko wjechac.


Rozmiar miejsc parkingowych jest określony ustawowo.

Edon napisał(a):Byłbyś w stanie coś zasugerować w moim budżecie?


Mazda, Toyota, Kia, Hyundai
a co tam sobie spośród tego wybierzesz to już kwestia indywidualna
Ja bym pomyślał o obecnej generacji yarisa 1.5 (choć ilość cylindrów też się nie zgadza), naprawdę bardzo przyjemne auto jak na segment B, przepaść względem starszej. Jeśli coś większego to popatrz na i30
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Paź 2023, 20:07

Edquar napisał(a):1,0 odpuścić w tych autach, 1,4 dużo lepsze lub pochodne (zwykłe r4 turbo)


Chyba nie silnika 1.4 do Polówki, widzę jest 1.5 TSI / 150km. To byłaby pewnie fajna opcja, ale w moim budżecie raczej niewykonalna.

franccc napisał(a):Rozmiar miejsc parkingowych jest określony ustawowo.


Rozmiar może być określony, ale już lokalizacja miejsca w garażu jest jaka jest - między dwoma słupami, a do tego nie ma tam za bardzo miejsca na manewry długim samochodem, bo na przeciwko jest ściana. Jak rodzinka parkowała tam Arteona to trzeba było się trochę nakombinować. Niestety było to ostatnie dostępne miejsce więc brałem co jest.

Zerknę na tego Yarisa, chociaż mimo że nie lubię iść w stereotypy, to jednak to takie bardziej kobiece auto z wyglądu.

Pomyślę jeszcze o Mazdzie 3, ale nie wiem czy w tym budżecie się znajdzie coś godnego uwagi - to na pewno byłaby fajna opcja, ale nie chcę mocno wyjeżdżać poza te 60 tys.

Zostają jeszcze wspomniany i30 i może Kia Ceed, ale tu znów pytanie za jakimi silnikami się rozglądać?
Edon
Nowicjusz
 
Posty: 3