Grzanie świec a ładowanie alternatora?

14 Sty 2016, 22:00

Witam .Powiem o co mi chodzi Mam Astrę G 1.7 td 68km.
I takie pytanko znalazłem artykuł w necie odnośnie mojego problemu chyba?
Powiem o co chodzi rano temperatura w okolicy 0 stopni C.akumulator nowy parę dni poj 72 AMPEROGODZINY prąd rozruchowy 660.Na zimnym silniku pokazuje mi 12.5 V.w trakcie grzania świec żarowych ok 10-15 sekund spada do ok. 11.5V I następuje rozruch gdzie wartość zbliża się do 10.5 V.potem przez ok 2-3 min.tak jakby alternator w ogóle nie ładował bo wskazuje 11-1.5 V Dopiero po chwili ok.1 minuty.Wzrasta stopniowo do wartości 14.4V bez włączonych świateł.I 14.30V z włączonymi światłami.
I teraz przytoczę ten atrykuł:
1.7TD 68 KM

Turbodoładowany 8-zaworowy silnik diesla z komorami wirowymi.Silnik jest wyposażony w elektroniczny system nagrzewania wstępnego. Sterownik świec żarowych włącza je z pełną mocą przed uruchomieniem silnika. Po rozruchu moc jest zmniejszana o połowę i świece grzeją również podczas pracy silnika w zależności od temperatury płynu chłodzącego, do ok. 3 minut. Poprawia to pracę przy obrotach jałowych i małym obciążeniu. Podczas hamowania silnikiem również stosowane jest chwilowe podgrzewanie komory spalania (na podstawie pomiarów temp. płynu chłodzącego i temp. powietrza zasysanego). Zapobiega to powstawaniu niebieskiego dymu podczas zwiększania dawki paliwa.
Stosowany od września 1994.
Oznaczenie silnika X17DTL





Pojemność 1699 ccm
Średnica cylindra 82,5 mm
Skok tłoka 79,5 mm
Moc maksymalna 68KM (50kW)
przy 4500 obr/min
Moment obrotowy maks. 132Nm (13,5kgm)
w przedziale 1800-3250 obr/min
Stopień sprężania 22,0
Moje pytanie brzmi czy tak ma być z tym ładowaniem?I czy jest to bezpieczne dla Akumulatora.
MIELEC
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 22 05 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: PEUGEOT 106
Silnik: 1.1cm. 44kw,60KM.
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

16 Sty 2016, 09:46

Gdzie wpinasz się mierząc ?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2016, 11:37

Dla akumulatora jest to bezpieczne jeżeli jest w pełni naładowany. Częste odpalanie pogarsza sytuację w bilansie energii elektrycznej.
Najgorzej na tym wychodzi alternator. Jeżeli mamy jeszcze elektryczne wspomaganie kierownicy i zaczniemy krecić to obciążenie alternatora jest maksymalne. Włączenie nawiewu i tylnej szyby to juz stan krytyczny dla niego.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Sty 2016, 14:15

Ja bym głowy nie trapił skoro prawidłowe ładowanie pojawia się po pewnym czasie,akumulatory nie znoszą skrajnego rozładowania zwłaszcza te,które posiadają wyjątkowo pojemne Ah.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2016, 16:08

Jak dla mnie wszystko jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2016, 16:56

Według mnie też,działa,, zawór ,,
bezpieczeństwa,dopiero rozgrzany alternator ładuje odpowiednim prądem,tak powinno być w każdym aucie,a nie w każdym tak jest :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie przewozić psy?
    Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...

17 Sty 2016, 23:58

Czyli jest ok. :oops: jeśli po kilkunastu sekundach ładowanie jest już w normie?Czyli 14.4V.
A prąd miernikiem mierzę dotykając słupków Akumulatora czy to dobrze?
Moje pytania wynikają z tego bo to mój pierwszy DIESEL :wink:
MIELEC
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 22 05 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: PEUGEOT 106
Silnik: 1.1cm. 44kw,60KM.
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Sty 2016, 00:45

Tak,tak się powinno mierzyć,gdyż np.wtyk zapalniczki może nie być miarodajny.Jest wszystko OK!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)