Witam .Powiem o co mi chodzi Mam Astrę G 1.7 td 68km. I takie pytanko znalazłem artykuł w necie odnośnie mojego problemu chyba? Powiem o co chodzi rano temperatura w okolicy 0 stopni C.akumulator nowy parę dni poj 72 AMPEROGODZINY prąd rozruchowy 660.Na zimnym silniku pokazuje mi 12.5 V.w trakcie grzania świec żarowych ok 10-15 sekund spada do ok. 11.5V I następuje rozruch gdzie wartość zbliża się do 10.5 V.potem przez ok 2-3 min.tak jakby alternator w ogóle nie ładował bo wskazuje 11-1.5 V Dopiero po chwili ok.1 minuty.Wzrasta stopniowo do wartości 14.4V bez włączonych świateł.I 14.30V z włączonymi światłami. I teraz przytoczę ten atrykuł: 1.7TD 68 KM
Turbodoładowany 8-zaworowy silnik diesla z komorami wirowymi.Silnik jest wyposażony w elektroniczny system nagrzewania wstępnego. Sterownik świec żarowych włącza je z pełną mocą przed uruchomieniem silnika. Po rozruchu moc jest zmniejszana o połowę i świece grzeją również podczas pracy silnika w zależności od temperatury płynu chłodzącego, do ok. 3 minut. Poprawia to pracę przy obrotach jałowych i małym obciążeniu. Podczas hamowania silnikiem również stosowane jest chwilowe podgrzewanie komory spalania (na podstawie pomiarów temp. płynu chłodzącego i temp. powietrza zasysanego). Zapobiega to powstawaniu niebieskiego dymu podczas zwiększania dawki paliwa. Stosowany od września 1994. Oznaczenie silnika X17DTL
Pojemność 1699 ccm Średnica cylindra 82,5 mm Skok tłoka 79,5 mm Moc maksymalna 68KM (50kW) przy 4500 obr/min Moment obrotowy maks. 132Nm (13,5kgm) w przedziale 1800-3250 obr/min Stopień sprężania 22,0 Moje pytanie brzmi czy tak ma być z tym ładowaniem?I czy jest to bezpieczne dla Akumulatora.
Dla akumulatora jest to bezpieczne jeżeli jest w pełni naładowany. Częste odpalanie pogarsza sytuację w bilansie energii elektrycznej. Najgorzej na tym wychodzi alternator. Jeżeli mamy jeszcze elektryczne wspomaganie kierownicy i zaczniemy krecić to obciążenie alternatora jest maksymalne. Włączenie nawiewu i tylnej szyby to juz stan krytyczny dla niego.
Ja bym głowy nie trapił skoro prawidłowe ładowanie pojawia się po pewnym czasie,akumulatory nie znoszą skrajnego rozładowania zwłaszcza te,które posiadają wyjątkowo pojemne Ah.
Według mnie też,działa,, zawór ,, bezpieczeństwa,dopiero rozgrzany alternator ładuje odpowiednim prądem,tak powinno być w każdym aucie,a nie w każdym tak jest
Wynajem długoterminowy vs. leasing – co się bardziej opłaca? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób szukających wygodnego sposobu na korzystanie z auta bez konieczności jego zakupu. Sprawdź, które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne ...
Jak bezpiecznie przewozić psy? Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...
Czyli jest ok. jeśli po kilkunastu sekundach ładowanie jest już w normie?Czyli 14.4V. A prąd miernikiem mierzę dotykając słupków Akumulatora czy to dobrze? Moje pytania wynikają z tego bo to mój pierwszy DIESEL
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.