Dziwny problem

28 Sty 2016, 10:51

Witam . mam troszkę nietypowy samochód Mazda DEMIO , silnik bezynowy 1.3 bodajże 55KM , Mieszkam w Danii i tu te autko jest powiedzmy jak nasz maluch, dość popularny model . mój problem z autem jest następujący zdażyło juz sie to jakieś 5-6 razy i zauważyłem że głównie wtedy gdy jest deszczowa pogoda chociaż może to tylko przypadek , auto pracuje pięknie zostawiam je pod domem następnego dnia odpalam silnik uruchamia sie pracuje jakieś 2-3 sekundy gaśnie i tak po 3 próbach już sie nie daje uruchomić , i ciekawostka latem samochód zostawiałem na dwa dni i po tym czasie samochód odpalał jak by nic sie nie stało , w między czasie oczywiście pogoda sie poprawiała i dlatego pomyślałem że ma to jakiś związek , ale zimą zdażyła się taka sama sytuacja i że samochód potrzebny był mi , zaciągnełem go do tutejszego mechanika on wymienił aparat zapłonowy i oznajmił mi że to ta usterka , po 2-3 dniach identyczna usterka i znowu wizyta u tego samego mechanika tym razem wymienia kable wysokiego napięcia i twierdzi że to tym razem napewno ta usterka w między czasie płace 2 krotnie za usługę około 2 tys zł , i zauważam że po 2 wizycie na 95procent wraca mój stary aparat zapłonowy :angry: za którego wymianę zapłaciłem , wczoraj z rana znowu usterka wróciła , od ostatniej wizyty u mechanika mineło około miesiąca , moje pytanie czy mogę jakoś udowodnić to że mechanik jest oszustem , czy te aparaty zapłonowe sa jakos specjalnie znakowane ? no i oczywiście albo przede wszystkim proszę o jakąś pomoc radę co mogę z tą usterką zrobić bo obawiam się że kolejna wizyta u mechanika to bedzie kolejna wymiana jakiejś sprawnej części i kolejna opłata aż wkońcu może trafi i wymieni to co jest uszkodzone , bardzo proszę o pomoc żebym mógł chociaz troszkę ukierunkowac mechanika
mirgl
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Mazda demio
Silnik: 1.3 55KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sty 2016, 11:45

Nie wiem, jak w Danii działa prawo, ale jeżeli masz paragony/faktury na naprawy i na wymianę tego aparatu zapłonowego, to może da się coś zrobić? Pogadaj z tym mechanikiem i powiedz mu, że naprawiać metoda prób i błędów, to sam możesz. Nie po to oddajesz auto w jego ręce, żeby cię okłamyał i oszukiwał.
A te przewody WN napewno wymienił? A co ze świecami? Wymienione? Powodem takiego stanu rzeczy może też być np. czujnik prędkości obrotowej silnika. Najlepiej byłoby podłaczyć auto pod komputer ( jeżeli jest taka mozłiwość ) w momencie jak nie chce odpalić. A jak odpali to przydałaby się konkretna doagnostyka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17609
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    ALPINE A450
    Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 ...

  •