Dziwny problem

28 Sty 2016, 09:51

Witam . mam troszkę nietypowy samochód Mazda DEMIO , silnik bezynowy 1.3 bodajże 55KM , Mieszkam w Danii i tu te autko jest powiedzmy jak nasz maluch, dość popularny model . mój problem z autem jest następujący zdażyło juz sie to jakieś 5-6 razy i zauważyłem że głównie wtedy gdy jest deszczowa pogoda chociaż może to tylko przypadek , auto pracuje pięknie zostawiam je pod domem następnego dnia odpalam silnik uruchamia sie pracuje jakieś 2-3 sekundy gaśnie i tak po 3 próbach już sie nie daje uruchomić , i ciekawostka latem samochód zostawiałem na dwa dni i po tym czasie samochód odpalał jak by nic sie nie stało , w między czasie oczywiście pogoda sie poprawiała i dlatego pomyślałem że ma to jakiś związek , ale zimą zdażyła się taka sama sytuacja i że samochód potrzebny był mi , zaciągnełem go do tutejszego mechanika on wymienił aparat zapłonowy i oznajmił mi że to ta usterka , po 2-3 dniach identyczna usterka i znowu wizyta u tego samego mechanika tym razem wymienia kable wysokiego napięcia i twierdzi że to tym razem napewno ta usterka w między czasie płace 2 krotnie za usługę około 2 tys zł , i zauważam że po 2 wizycie na 95procent wraca mój stary aparat zapłonowy :angry: za którego wymianę zapłaciłem , wczoraj z rana znowu usterka wróciła , od ostatniej wizyty u mechanika mineło około miesiąca , moje pytanie czy mogę jakoś udowodnić to że mechanik jest oszustem , czy te aparaty zapłonowe sa jakos specjalnie znakowane ? no i oczywiście albo przede wszystkim proszę o jakąś pomoc radę co mogę z tą usterką zrobić bo obawiam się że kolejna wizyta u mechanika to bedzie kolejna wymiana jakiejś sprawnej części i kolejna opłata aż wkońcu może trafi i wymieni to co jest uszkodzone , bardzo proszę o pomoc żebym mógł chociaz troszkę ukierunkowac mechanika
mirgl
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Mazda demio
Silnik: 1.3 55KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sty 2016, 10:45

Nie wiem, jak w Danii działa prawo, ale jeżeli masz paragony/faktury na naprawy i na wymianę tego aparatu zapłonowego, to może da się coś zrobić? Pogadaj z tym mechanikiem i powiedz mu, że naprawiać metoda prób i błędów, to sam możesz. Nie po to oddajesz auto w jego ręce, żeby cię okłamyał i oszukiwał.
A te przewody WN napewno wymienił? A co ze świecami? Wymienione? Powodem takiego stanu rzeczy może też być np. czujnik prędkości obrotowej silnika. Najlepiej byłoby podłaczyć auto pod komputer ( jeżeli jest taka mozłiwość ) w momencie jak nie chce odpalić. A jak odpali to przydałaby się konkretna doagnostyka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu
    Wybór odpowiedniego motoru to nie wszystko. By uzyskać mocny i odporny silnik, potrzebny jest też odpowiedni osprzęt. Driftingowe auto Pawła Treli w zależności od włączonej mapy doładowania wytwarza 640 lub nawet 860 ...