HONDA ACCORD 2.0 16V PROBLEM Z GAZEM!

21 Cze 2009, 10:22

Witam, wczoraj kupiłem HONDE ACCORD z gazem jednak wracając nim do domu po przejechaniu około 20km zapaliła się kontrolka od komputera, zadzwoniłem do gościa i powiedział mi że to nic groźnego po prostu komputer wykrył nieprawidłową mieszankę paliwa (ponoć to normalne). Ale nie w tym jest problem gdy kontrolka się paliła przy gwałtownym hamowaniu auto gasło i miało ciężko zapalić. Chciałbym dodać, że wczoraj wracałem wieczorem (było chłodno), a dzisiaj rano (w pełnym słońcu) odpaliłem auto (odpalił na dotyk) przejechałem ze 2km na benzynie przełączyłem na gaz (kontrolka się nie paliła) i jechało ale przy hamowaniu zgasło i miało ciężko zapalić ponownie. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Czy jest to może związane z temp.? Proszę o pomoc bo nigdy nie miałem auta z gazem i nie mam zielonego pojęcia co się z nim dzieje!
bonusss4
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Sieradz

22 Cze 2009, 10:08

bonusss4 napisał(a):Witam, wczoraj kupiłem HONDE ACCORD z gazem jednak wracając nim do domu po przejechaniu około 20km zapaliła się kontrolka od komputera, zadzwoniłem do gościa i powiedział mi że to nic groźnego po prostu komputer wykrył nieprawidłową mieszankę paliwa (ponoć to normalne). Ale nie w tym jest problem gdy kontrolka się paliła przy gwałtownym hamowaniu auto gasło i miało ciężko zapalić. Chciałbym dodać, że wczoraj wracałem wieczorem (było chłodno), a dzisiaj rano (w pełnym słońcu) odpaliłem auto (odpalił na dotyk) przejechałem ze 2km na benzynie przełączyłem na gaz (kontrolka się nie paliła) i jechało ale przy hamowaniu zgasło i miało ciężko zapalić ponownie. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Czy jest to może związane z temp.? Proszę o pomoc bo nigdy nie miałem auta z gazem i nie mam zielonego pojęcia co się z nim dzieje!



hmm znajomy również ma Accorda z 2002 roku 1,8 Vtec z gazem- fakt faktem - co jakiś czas zapala mu się kontrolka z silnika - tylko wtedy gdy jedzie na gazie - jednak samochód pracuje wzorowo - przy hamowaniach oraz przyśpieszaniach wszystko idealnie , radziłbym Ci sprawdzenie stanu świec oraz przewodów WN - następnie zobacz jakiego producenta masz instalację gazową - zobacz na necie gdzie ten konkretnie model serwisują i zajedź na komputer w celu sprawdzenie poprawnie wyregulowanego gazu - taki test to koszt ok.50zł - jednak na Twoim miejscu udał bym się do gazownika przed kupnem auta ponieważ może się okazać, że będziesz zmuszony wymienić reduktor a to koszt od 300zł do nawet 490zł.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

22 Cze 2009, 12:37

Świece i przewody WN muszą być sprawne,zrób tak jak kolega wyżej pisze.
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

22 Cze 2009, 13:14

Dzięki wielkie za odpowiedz, jednak czy to może być wina świec skoro gdy jeżdżę na benzynie to auto zapala bezproblemowo?
bonusss4
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Sieradz

22 Cze 2009, 15:46

bonusss4 napisał(a):Dzięki wielkie za odpowiedz, jednak czy to może być wina świec skoro gdy jeżdżę na benzynie to auto zapala bezproblemowo?



polecam przeprowadzić najpierw test w nocy - lub też w garażu - (musi być ciemno) otwórz maskę samochodu - zapal silnik i zobacz czy kabelki nie iskrzą - później możesz sprawdzić świece - u kumpla na benzynie też przez jakiś czas chodziło dobrze - zrobił jeszcze później ok 400 kilometrów i problem pojawił się również na PB - sprawdź najpierw kabelki potem świece a potem wizyta u gazownika - najpierw jednak zanim gość rzuci diagnozą niech podepnie samochód pod kompa - pod odpowiedni program ! zwróć na to uwagę ponieważ niektórzy gazownicy podpinają samochód z instalacją np. XXX pod program dla instalacji YYY i potem wychodzą bzdury !! dlatego najpierw zorientuj się dokładnie co to za instalację LPG masz u siebie a później odwiedź jakiegoś Gasssmana ;-)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

22 Cze 2009, 16:44

Jezeli pali sie kontorlka silnika jesto cos nie tak z ukladem sterowania silnika mozliwe ze jakis czujnik ci siadl podlacz pod komputer i sprawdz kody bledow najpierw, jak nie bedzie bledow to zrob to co koledzy wyzej pisza. adam-and1 pogratuluj koledze zagazowania vteca
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić / obliczyć ET felgi? - instrukcja
    Na rynku mamy bardzo dużo dostępnych felg zarówno aluminiowych jak i stalowych. Każda z nich powinna posiadać wytłoczone parametry montażowe w szczególności szerokość, średnicę i parametr osadzenia felgi ET. ...
    Toyota Proace City Verso (od 2019)
    Oto współczesny odpowiednik Toyoty Verso – czyli osobowy kombivan segmentu C, którego pełna nazwa to Toyota Proace City Verso. Auto dysponuje 5 lub 7 miejscami oraz bagażnikiem o pojemności do 775 lub ...

22 Cze 2009, 18:12

ciężko ocenić na odległość ale pytanie czy na benzynie ten problem wystepuje czy nie, jeśli na benzynie jest ok wina lezy gdzies po stronie instalacji, i czy jest to instalacja sekwencyjna czy zwykla. Przedewszystkim jak juz Ci zgasnie to czy po przelaczeniu na PB auto tez nie moze zapalic tak samo jak na LPG, czy obroty po zapaleniu faluja czy nie. Wedlug mnie jesli jest to na zasadzie, jade hamuje i w tym momencie samoczynnie auto gasnie wina lezy w 100% po stronie komputera, a konkretniej obstawiam jakis czujnik, wyjdzie jak podepniesz auto pod kompa.
szybki708
Początkujący
 
Posty: 92

22 Cze 2009, 22:10

dawidbn napisał(a):adam-and1 pogratuluj koledze zagazowania vteca



hehe mój błąd to nie v-tec :???: wydawało mi się że miał V-teca :P
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

23 Cze 2009, 23:24

Koledzy jeśli samochód gaśnie przy hamowaniu to nie jest wina układu zapłonowego. Mogą być dwie żeczy:
1. Niedogrzany reduktor (ma być gorący tak byś nie mógł się do niego dotknać).
2. źle wyregulowana instalacja (oczywiście uszkodzenie reduktora także może być powodem jeśli jest to instalacja II generacji, ale to wyjdzie przy regulacji samochodu).
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994