Honda Civic VI generacji- opinie o silnikach 1,4 i 1,6

10 Lut 2011, 10:02

Witam!

Chciałbym poznać Wasze opinie na temat silników 1.4 oraz 1.6 montowanych w Civicach VI generacji. Interesuje mnie głównie różnica w spalaniu, przyspieszeniu oraz w wytrzymałości tych silników ale chetnie dowiem się też innych informacji.
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lut 2011, 17:42

Z doświadczenia (osobistego jak i zawodowego) z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że silniki Hondy Civic są rewelacyjne same w sobie ;)
Różnica w spalaniu pomiędzy 1.4 a 1.6 jest nie wielka z tym że... jeśli masz zamiar jeździć typowo ekonomicznie - bez szaleństw to polecam 1.4. Natomiast jeśli czasami lubisz sobie przycisnąć to zdecydowanie 1.6. Dlatego, że częsta dynamiczna jazda z tym mniejszym silnikiem może spowodować że zacznie on przepalać więcej/tyle samo co ten 1.6 w trakcie takiego samego trybu jazdy.
A na dobrze wyremontowanym silniku hondy przejeździsz nawet 500 000km! Bez remontu! Nie licząc wymiany elementów eksploatacyjnych.
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Miejscowość: Wrocław

10 Lut 2011, 19:12

W takim wypadku wybieram 1.6 :wink: tylko Civica z tym silnikiem ciężej dostać niz z 1.4

A silnik 1.5? To jaka blizniacza konstrukcja?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Lut 2011, 20:42

Jeśli chodzi o 1.5 VTEC to cóż można powiedzieć... jeśli wiesz czym jest system vtec to nie muszę Cię zachęcać ;) Warto! Przyjemność z jazdy gwarantowana :) Jednak spalanie przy jeździe na wyrzszych obrotach nieco wzrasta... ale średnio po mieście jeżdżąc spokojnie w ok 8 litrach się zamkniesz. Mój CRX 1.6 VTEC pali mi średnio 8,5-9l
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Miejscowość: Wrocław

10 Lut 2011, 22:03

W 1.5 vtec to tzw vtec ekonomiczny a w 1.6 vtec jest już sportowy.

1.5 vtec - jego praca polega na zablokowaniu po 1 zaworze na cylinder. Czyli do pewnych obrotów, przy bardzo delikatnym naciskaniu gazu silnik ten pracuje na 12 zaworach( 2 wydechowe + 1 ssący) Gdy jest ten tryb na zegarach pali się zielona lampka econo. Dopiero gdy wciśniemy mocniej gaz lamka gaśnie a silnik pracuje już noramalnie jako 16 zaworowa jednostka.

1,6 vtec - tu już mamy stycznośc z sportowym vtec-kiem. Silnik w całym swym zakresie pracuje jako 16 zaworowa jednostka. Gdy ciśniemy mu w gas to tak po przekroczeniu 6000 obrotów nagle czujemy ostre wciskanie w fotel i znaczny wzrost przyspieszania. Jest to oznaka że system vtec przełączył zawory ssące na wieksze krzywki. Dzieki temu zawór przez dłuższy czas jest otwarty co za tym idzie do cylinda dostaje sie więcej paliwa z powietrzem i dzięki temu mamy wiekszą moc.

Powiem Ci szczerze że ciężko znalesć silnik 1.6 vtec w dobrym stanie. Większość jest zajeżdzonych i biorą dużo oleju. Są jeszcze jednostki 1.6 bez vteca
uniu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: mazowsze

10 Lut 2011, 22:21

Nie musi to byc demon prędkości więc moze być bez vteca
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne jesienne weekendy
    Wciąż zbyt wielu polskich kierowców ignoruje ryzyko związane z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu, takie jak większa brawura, gorsza umiejętność oceny sytuacji na drodze czy spowolnienie reakcji za kierownicą. ...
    BMW X4 M40d - dynamiczne proporcje i atletyczne kształty
    Nowe BMW X4 demonstruje swój indywidualny charakter poprzez istotnie zwiększoną dynamikę jazdy, oryginalny, sportowy wygląd zewnętrzny, jeszcze bardziej szlachetne wnętrze premium oraz nowoczesne systemy wspomagające ...

11 Lut 2011, 00:24

uniu, co do silnika 1.5 jesteś w błędzie... 1.5 Vtec to silnik SOHC czyli z jednym wałkiem...posiada po dwa zawory ssące i dwa wydechowe w każdym z 4 cylindrów. System VTEC w tej wersji steruje tylko pracą zaworów ssących, zawory wydechowe działają tak, jak w innych silnikach 16 zaworowych.
Masz problem ze swoim autem, mogę pomóc.
GG: 6853736 (wiecznie niewidoczny)
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Miejscowość: Wrocław