Honda Civic VIII czy coś innego (30k)

14 Sty 2020, 20:17

Witam.
Zamierzałem kupić niedawno Honde Accord VII gen ale po przemyśleniu sprawy stwierdziłem, że niepotrzebny mi tak duży samochód żeby jeździć nim 15km do pracy, po mieście i od czasu do czasu jakaś trasa.
Razem z drugą połówką decydujemy się jednak na kompakt z możliwością założenia LPG.
Podoba mi się Honda Civic VIII z silnikiem 1.8. Znalazłem takie coś, ale trochę droga:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ogólnie mój budżet to 30 tys i muszę w to jeszcze wcisnąć przegląd zerowy po kupnie samochodu + ewentualnie nowe opony itd. Więc realnie oglądam egzemplarze do max 27tys. Jednak w tej cenie znajduję tylko przedlifty, albo jakieś auta z importu, od handlarza a jakoś nie jestem do nich przekonany - Powinienem?
Kolejne pytanie, to czy ktoś jest zorientowany czy te samochody faktycznie tak często są kradzione? Pytam, bo większość egzemplarzy ma już co najmniej 10 lat i płacenie ubezpieczenia od kradzieży w tak starym samochodzie może być bardzo drogie... Musiałbym to uwzględnić w dodatkowych kosztach przy zakupie i nie tylko.

Co myślicie o Fiacie Bravo 2 z silnikiem 1.4 T jet 120km? Opinie ma dobre, części pewnie tanie jak to FIAT, ale tutaj dochodzi ewentualny koszt regeneracji turbiny, wymiana dwumasy i podobno spalanie większe niż w Hondzie, zwłaszcza w mieście. Ewentualnie jakiś inny kompakt w tych pieniądzach? Ogólnie szukam czegoś taniego w utrzymaniu, z silnikiem pod lpg i z przyspieszeniem do 100 na poziomie > 10 sec. Renault Megane III odpada bo jeżdżę teraz Scenicem 2 i niestety mam uraz do Francuskiej motoryzacji i chcę od niej trochę odpocząć :oops:
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2020, 21:27

Bravo to bardzo przyjemne i tanie w utrzymaniu auto. Silnik fajnie jedzie od dołu, jakoś nie wyobrażam sobie żeby miał spalić więcej niż civic, na pewno nie przy tej samej prędkości/identycznych przyspieszeniach. Dwumasa w benzyniaku jest praktycznie wieczna ze względu na inny rozkład krzywej nm niż w dieslu. Swoją drogą w civicu też jest
BTW samochodami bardzo zbliżonymi technicznie do bravo jest ar giulietta i lancia delta. Na ładną AR budżet nie styka ale lancia jak najbardziej w zasięgu.
Możesz zerknąć na astrę 1.4T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Sty 2020, 19:24

W benzynowym Civicu jest dwumas? Myślałem, że tylko wysokoprężny 2.2 go ma.
A zna ktoś może jakiś godny polecena salon samochodów używanych na terenie śląska lub w odległości +/- 100km od Katowic?
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sty 2020, 20:21

Dwumasą w benzynie nie masz co się przejmować, bo to nie diesel :)
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

15 Sty 2020, 20:33

Co tak wszyscy się boją tych dwumasowych kół? ja właśnie sobie sprowadziłem ładne Audi A4 i wymieniłem na fabrycznie nowe koło dwumasowe bo było do wymiany ,no i ktoś znowu zrobi z200-250 tys i pewnie ponownie trzeba będzie wymienić. ...
W benzyniaku fakt...praktycznie rzadkość żeby było do wymiany...aleto też kwestia jak ktoś jeździł...w mocnych benzynach po małolacie czy po dziadku też lubi być to do wymiany :lol:
Się wymienia i się jeździ dalej


A jeżeli nie to zrobić odwrotnym tokiem rozumowania.

Kupić taki samochód który właśnie MA dwumasowe koło do wymiany...odpowiednio taniej i kupić nowe i założyć i mieć auto z NOWYM kołem dwumasowym. :mrgreen: a są takie samochody.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

15 Sty 2020, 23:15

Invi napisał(a):Dwumasa w benzyniaku jest praktycznie wieczna ze względu na inny rozkład krzywej nm niż w dieslu.

Nie ma czegoś takiego jak wieczna część..wszystko się zużywa, w grudniu w benzynie wolnossącej robiłem dwumas i co Ty na to?
Kumpel też w BMW e46 robił pół roku temu a tam turbiny nie ma i dołu też jakby nie patrzeć nie ma.
Przebieg jest istotny... przy pewnym przebiegu wszystko wysiada po kolei.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

15 Sty 2020, 23:20

Tez mnie bawi jak nie ktorzy nie chce tutbo (regeneracja pewnie z 1000-1500) i dwumasy (2000), ale juz byli tacy co odrzucili auto bo sie zamek lubi zaciac a kosztuje cale 300zl ;p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2020, 09:04

R11 żeby nie było używam aut z turbo ale to nie jest tak prościtko jak Ci się wydaje bo układ turbo składa się z wielu elementów i problem polega na tym że mechanik musi być ogarnięty żeby wstrzelić się z diagnozą czy Ci szwankuje czujniczek nr10 czy np.vtg stoi. Do tego są nieszczelności i wycieki. A nad tym wszystkim czuwają producenci aut żeby bardziej było upierdliwie i np.pionier w przyjaznym podejściu do kierowcy vw stosuje...kolektor wydechowy zintegrowany z turbiną.... albo .... itd.
Dlatego osoba która nie potrzebuje pałera i lubi spokój kupi n/a.

Tylko nie pisz mi że jestem hejtetrm tylko jeżdżąc aktualnie dd z turbo potrafie być realistą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sty 2020, 13:51

Wszystko jest kompromisem i kwestia indywidualnych potrzeb, zeby nie rozwodzic sie na kolejnych 2 stronach zgodze sie z tym co napisales, jak nie potrzeba duzo mocy i ciosu z dołu to n/a jest dobrym wyborem, taki civic w zupelnosci jest wystarczajacym autem dla wiekszosci kierowcow
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna