Honda Civic - zadymienie ze zbiornika wyrównawczego

03 Mar 2020, 12:16

Dzień dobry.

Wczoraj napotkałem problem z moim samochodem - Honda Civic VIIgen 2002r., 1.6 V-Tec. Nie znam się zbytnio na samochodach, dlatego postanowiłem podpytać Was, tych bardziej doświadczonych :)

Jadąc wczoraj autem, do pewnego momentu wszystko było bez zarzutu, po czym nagle odłączyło mi dopływ LPG (mam gaz sekwencyjny, przy konkretnej temperaturze włącza się/przy niższej wyłącza), z dmuchaw zaczęło lecieć chłodne powietrze, a licznik pokazał maksymalną temperaturę. Stanąłem na boku, podniosłem maskę, a ze zbiorniczka wyrównawczego zaczęła wydobywać się para, jakby coś się tam gotowało. Był dźwięk "bulgotania" przez jakieś 30 sekund, po czym wszystko ustało (wydobywająca się para i dźwięk).

Dodam, że nie mam korka od tego zbiorniczka (jest otwarty), przez co cały silnik oblał się płynem chłodniczym.

Czy ktoś wie, co może być powodem takiej wariacji temperatur i wywalenia płynu na cały silnik, czy to może być groźne i co powinienem zrobić?

Uprzedzając pytania - jakiś czas temu (2/3 miesiące temu) wymieniałem trójniki układu chłodzenia (DP) oraz termostat.

Więcej szczegółów pod moim wcześniejszym problemem: honda-civic-vii-1-6-nagle-odciecia-ciepla-vt118494.htm

Pozdrawiam!
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 15

03 Mar 2020, 12:36

Musisz uzupełnić płyn i założyć korek. Sprawdzić też trzeba czy płyn w zbiorniku nie będzie bulgotał i tu warto zrobić tani test na CO2.

Sprawdź płyn na przemarzanie bo być może jest już stary i jego temperatura wrzenia jest dużo niższa.

Jechałeś raczej spokojnie czy dynamicznie kiedy to się stało?

Masz taki zbiornik na płyn chłodniczy jak w tym temacie honda-civic-vii-pod-maska-ktore-i-jakie-zbiorniczki-vt78028.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5119
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2020, 13:34

Musisz uzupełnić płyn i założyć korek. - tak zrobię. Pytanie może głupie, ale gdzie nabyć taki korek? Rozumiem, że tylko pobliskie auto-złomy, czy jest opcja kupna go przez internet? Na allegro są tylko korki od chłodnicy, a nie od zbiorniczka.

Sprawdzić też trzeba czy płyn w zbiorniku nie będzie bulgotał i tu warto zrobić tani test na CO2. - taki test zrobię na jakiejś stacji diagnostycznej?

Sprawdź płyn na przemarzanie bo być może jest już stary i jego temperatura wrzenia jest dużo niższa. - masz po prostu na myśli płyn chłodniczy? Uzupełniam go dosyć często.

Jechałeś raczej spokojnie czy dynamicznie kiedy to się stało? - jechałem spokojnie przez centrum Wrocławia, co chwilę stając na czerwonych światłach.

Masz taki zbiornik na płyn chłodniczy jak w tym temacie? - dokładnie taki.

Plus pytanie zapewne dla Was śmieszne, ale dla mnie całkowicie poważne - czy płyn chłodniczy powinienem uzupełniać tylko przez korek od chłodnicy, czy również w zbiorniczku wyrównawczym?
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 15

03 Mar 2020, 21:59

wolfu napisał(a):czy płyn chłodniczy powinienem uzupełniać tylko przez korek od chłodnicy, czy również w zbiorniczku wyrównawczym?

Przez korek chłodnicy do pełna . Zbiorniczek wyrównawczy potem do zadanego poziomu . Wszystko na zimnym motorze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3109
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2020, 23:41

@up tak też zrobiłem. Niestety, testowa jazda (4-5km) ze złym rezultatem, poziom temperatury był prawie na max...

Zdjęcie

Wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą... :no: Przy mega szczęściu to tylko wadliwy termostat, który wymieniałem 3 miesiące temu
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 15

04 Mar 2020, 23:53

wolfu napisał(a): taki test zrobię na jakiejś stacji diagnostycznej?
Raczej musisz sobie go sam kupić i zrobić lub umówić się z jakimś mechanikiem żeby Ci go wykonał.
wolfu napisał(a):tak zrobię. Pytanie może głupie, ale gdzie nabyć taki korek? Rozumiem, że tylko pobliskie auto-złomy, czy jest opcja kupna go przez internet? Na allegro są tylko korki od chłodnicy, a nie od zbiorniczka.
Nie pamiętam jak tam dokładnie jest ale korek może występować tylko w przypadku kompletu czyli zbiorniczek + korek.
wolfu napisał(a):masz po prostu na myśli płyn chłodniczy? Uzupełniam go dosyć często.
Rura górna od chłodnicy jak się układ rozgrzeje jest mocno twarda?

To co się dzieje u ciebie wskazuje na uszczelkę i faktycznie tak może być ale trzeba to dokładanie sprawdzić.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5119
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego nie widzimy tego, czego nie spodziewamy się zobaczyć? Dlaczego nie widzimy tego, czego nie spodziewamy się zobaczyć?
    Sytuacja, gdy ruch na drodze jest mniejszy i po ulicach rzadziej poruszają się piesi czy rowerzyści, może być niebezpieczna ze względu na zjawisko ślepoty pozauwagowej. Polega ono na tym, że nie widzimy obiektu znajdującego ...
    Kierunkowskazy - migać czy nie migać? Kierunkowskazy - migać czy nie migać?
    Kierunkowskazy są ważnym narzędziem komunikacji na drodze. Pozwalają na informowanie o planowanym manewrze, więc prawidłowe korzystanie z nich powinno być nawykiem wszystkich kierowców. Dla wielu jednak nie jest. Trenerzy ...

  • 07 Mar 2020, 14:45

    Witam ponownie :)

    Byłem u pobliskiego mechanika. Nigdy u niego nie byłem, gość wydaje się mega w porządku i uczciwy. Jeśli finalnie usterka będzie zażegnana, to z chęcią podam jego adres.

    W każdym razie, mechanik stwierdził, że to nie termostat. Dolał płynu do oporu i faktycznie teraz nie łapie wysokiej temperatury. Stwierdził, że powodem może być po prostu korek od chłodnicy (zamówił zamiennik), oraz przy okazji wymienię pojemniczek wyrównawczy, bo poprzedni był bez korka i ogólnie zabrudzony. To też mogło powodować awarie, że nie było tam korka (przez co z resztą ostatnio miałem cały zalany silnik). Umówiliśmy się na najbliższy poniedziałek, mam nadzieję, że to faktycznie będzie taki błahy powód.

    Niepokoi mnie jednak fakt, że od wizyty u niego i dolania tego płynu chłodniczego (to była środa), dziś sprawdzałem stan i sporo tego płynu uciekło (zarówno z wlewu chłodnicy jak i pojemnika wyrównawczego). Mam tylko nadzieję, że to faktycznie nie jest uszczelka.

    W każdym razie na dniach dam znać, jak sytuacja się ma. Dzięki za, jak zwykle, niezawodne porady. Życzę udanego weekendu!
    wolfu
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    13 Mar 2020, 16:32

    I jak wymieniłeś korek i zbiorniczek wyrównawczy?
    wolfu napisał(a):Niepokoi mnie jednak fakt, że od wizyty u niego i dolania tego płynu chłodniczego (to była środa), dziś sprawdzałem stan i sporo tego płynu uciekło (zarówno z wlewu chłodnicy jak i pojemnika wyrównawczego).
    Może go wywala na zewnątrz przez brak tego korka?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    13 Mar 2020, 21:25

    Wymieniłem. Następnego dnia wymieniłem termostat. Niestety, prawda okazała się brutalniejsza - uszczelka pod głowicą. Całość wyniesie ponad dwa tysiące... Jedyny plus, że odkąd mam ten samochód (5 lat), to jest to pierwsza rzecz, która się sknociła... W każdym razie, dziękuję wszystkim za pomoc, robiliście co w Waszej mocy.

    Życzę Wam dużo zdrowia w tym obecnym epidemiologicznym świecie.
    wolfu
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    14 Mar 2020, 21:16

    Dzięki :naughty: trzeba uważać na tą koronę...

    wolfu napisał(a):Niestety, prawda okazała się brutalniejsza - uszczelka pod głowicą. Całość wyniesie ponad dwa tysiące...
    Zdarza się... oby została dobrze wymieniona to nie będziesz miał problemów. Tak z ciekawości jaki masz przebieg przy uszkodzeniu uszczelki UPG?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    14 Mar 2020, 21:29

    Jest tam około 335 tysięcy aktualnie
    wolfu
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    14 Mar 2020, 21:37

    wolfu napisał(a):Jest tam około 335 tysięcy aktualnie
    Całkiem przyzwoicie :) to już przebieg gdzie takie rzeczy mogą się niestety zdarzyć nawet jak ktoś dba o auto.
    Daj znać jak będziesz po operacji wymiany czy wszystko będzie grało jak należy, powodzenia!
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Mar 2020, 22:22

    Hej. Jestem świeżo po wymianie uszczelki, oleju z filtrami, płynu chłodniczego i splanowaniu głowicy.

    Zrobiłem dziś testowe 120 kilometrów na różnych prędkościach (do 160km/h), wszystko sprawuje się jak należy. Z dmuchaw leci wrzątek, nie rozłącza gazu, temperatura nie wariuje.

    Stwierdziłem jednak, że jeszcze nie będę uznawał problemu za zamknięty, albowiem wcześniej potrafił przejechać 200 kilometrów bez zarzutu, i nagle momentalnie się zagotować.

    W każdym razie, póki co wszystko jest okej, nie zapeszajmy. Dziękuję raz jeszcze za pomoc i cenne wskazówki, jak zwykle byliście niezawodni!
    wolfu
    Nowicjusz
     
    Posty: 15