Hot hatch do 25 tyś.

22 Sty 2018, 14:32

Witam, szukam małego samochodu o zacięciu sportowym, zależy mi na tym aby był mało awaryjny i nieźle znośił lpg. Zastanawiam się nad Suzuki Swift sport 125 km, Renault Twingo Rs, Mitsubishi Colt Czt.
Zależy mi na przebiegu raczej mniejszym niż 150 tyś i roku produkcji po 2006.
piotr3520
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 2.0 tdci
Paliwo: Diesel

22 Sty 2018, 14:57

Jak dla mnie dziwne typy
- Swift Sport -mocniejsza wersja zwykłego auta, do tego ten silnik aż takiego szału nie robi
- Twingo RS - tutaj malutkie autko segment A ja bym odpuścił

No i teraz tak, można iść w segment B i wybrać coś właśnie z turbo:
- Colt CZT
- Ibiza Cupra 1,8t albo VW Polo GTI 1,8T

ale osobiście pomyślałbym nad kompaktem.
Seat Leon Cupra R 1,8T
Golf V GTI
nie wiem czy w tej kasie ale Focus II ST 2,5T
Renault Megane II RS

nie patrz na rocznik bo taki Leon Cupra R miażdzy Swifta Sport, a będzie tylko ciut starszy za to konkretna fura.

Przy niektórych autach to określenie "hothatch" proponuje wziąć w cudzysłów.
Zależy czego oczekujesz od auta? Tylko mocy? rozwojowego turbo? Czy prowadzenia? dźwięku?
Jaki format auta bo Twingo to maleństwo, Swift tak jak pisałem zwykła ale mocniejsza wersja miejskiego auta.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2018, 15:10

Na wielkości mi nie zależy zazwyczaj jeżdżę sam na uczelnie ewentualnie 1 pasażer. Na mocy aż tak bardzo mi nie zależy raczej chodzi o całokształt czyli fun z jazdy. Nad polo gti 1.8t się zastanawiałem bo to bardzo dobry silnik ale po przeglądnięciu niemieckich stron stwierdziłem że może być ciężko ze znalezieniem zadbanego egzemplarza w tej cenie, bo raczej chciałby sprowadzić auto zza granicy. Golf V Gti fajne auto ale odstrasza mnie troche opinia o 2.0 tfsi i też chyba byłoby ciężko w tym budżecie.
piotr3520
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 2.0 tdci
Paliwo: Diesel

22 Sty 2018, 15:26

Co ma Swift wspólnego z radością z jazdy? Tak samo Twingo, obydwa to pomyłka tutaj.

Przede wszystkim nie rozumiesz pewnej kwestii. HH to nie jest zwykła osobówka z silnikiem większym niż 90% aut na rynku. HH to wersja specjalna, z innym zawieszeniem, hamulcami, amortyzatorami itp. Owszem niektóre części są normalne, ale najcześciej te najdroższe swoje kosztują. Dla przykładu Megane 2.0T to normalne auto, gdzie Sport to już wersja na sterydach, inne modele analogicznie traktuj.

TFSI w sportowych odmianach sobie daruj, nie dość że normalne były do niczego, to katowane przez młodzików na pewno będą w lepszej kondycji.

Co do 1.8T tak, może być ciężko, ale generalnie każdy HH lub mocna wersja będzie styrana, bo to tego służyła. Tylko prędzej znajdziesz zadbane Clio niż Golfa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Sty 2018, 21:51

Abarth Grande Punto

Do G V GTI nie włożysz gazu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux w służbie GOPR
    Toyota Hilux pojawia się wszędzie tam, gdzie wymaga się wytrzymałości, niezawodności i uniwersalności w najtrudniejszych warunkach. Dlatego kilka lat temu do grona użytkowników Hiluxa dołączyło Górskie Ochotnicze ...