Hyundai Tucson I 2.0 CRDI 112KM AWD

26 Lis 2023, 15:59

Właśnie przed chwilą kupiłem to auto :lol:
Może ktoś coś skrobnąć o tym napędzie?
Bo silnik wydaje się raczej bezproblemowy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lis 2023, 16:48

Silnik tak , bezproblemowy, nawet nie ma DPFa i Dwumasowego koła, natomiast wtryski czasami w tym padały
A napęd , dołaączany elektronicznie chyba ?
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

27 Lis 2023, 13:11

Wersja 2.0 CRDi 112KM była bez DPF'a i miała turbosprężarkę o stałej geometrii czyli trwalszą w praktyce :)

Patrząc na napęd na cztery koła to w Tucsonie nazwany był 4WD, a napęd na koła tylne jest przenoszony poprzez sprzęgło wielopłytkowe (wiskotyczne). Rozwiązanie raczej bezproblemowe.

toyman40 napisał(a):A napęd , dołaączany elektronicznie chyba ?
Tak, miałeś przycisk po lewej na desce 4WD LOCK.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10284
Zdjęcia: 35

27 Lis 2023, 16:57

Rokiko napisał(a):Tak, miałeś przycisk po lewej na desce 4WD LOCK.

Tak, przycisk jest po lewej stronie. Od sprzedającego otrzymałem informację że ogólnie napęd załącza się automatycznie(po utracie przyczepności), a załączenie ręczne działa tylko do 30km/h, powyżej napęd się rozłącza.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lis 2023, 17:14

No tak to mniej więcej wygląda, a przy włączonym przycisku i poniżej 30km/h masz podział mocy 50:50 :wink:

Tu masz info z instrukcji:
Ten układ napędu na 4 koła przeznaczony jest do automatycznego podziału przełożenia mocy w normalnych warunkach jazdy.

Podczas jazdy w terenie lub w warunkach niskiego tarcia naciśnij przycisk blokady napędu na 4 koła, aby włączyć pełny napęd na 4 koła, dzieląc stosunek mocy na koła przednie i tylne w stosunku 50:50. Świeci się lampka kontrolna blokady napędu na 4 koła w zestawie wskaźników.

Ta konfiguracja zaczyna być anulowana, gdy prędkość pojazdu przekracza 30 km/h, a funkcja jest całkowicie wyłączana przy prędkości 40 km/h lub wyższej. I odwrotnie, funkcja zostaje ponownie uruchomiona, gdy prędkość ponownie spadnie do 40 km/h lub mniej, i jest w pełni aktywna przy prędkościach poniżej 30 km/h.

Aby zwolnić funkcję blokady napędu na 4 koła, naciśnij ponownie przycisk blokady napędu na 4 koła.

Lampka kontrolna blokady napędu na 4 koła w zestawie wskaźników powinna zgasnąć.
1. Naciśnięcie przycisku blokady napędu na 4 koła w trudnym terenie powoduje równomierne rozłożenie mocy napędowej na przód i tył. Blokada napędu na 4 koła włącza się, gdy prędkość nie przekracza 40 km/h.
2. Zwolnij przycisk blokady napędu na 4 koła w normalnych warunkach jazdy
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10284
Zdjęcia: 35

27 Lis 2023, 18:01

Dzięki Rokiko, że chciało Ci się szukać.
Czyli można powiedzieć, że to taki napęd starego typu, bardziej nastawiony na trudniejszy teren, niż na poprawę prowadzenia. I na tym mi zależało.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Wyższy poziom bezpieczeństwa - Dacia Duster
    Duster jest wyposażony w szereg systemów, które przyczyniają się do lepszej ochrony pasażerów. Samochód ma wzmocnioną konstrukcję: nowe podłużnice o większej grubości (+0,2 mm) wykonane ze stali ...

27 Lis 2023, 18:27

Generalnie tak i powiem Ci że jestem ciekaw jak on sobie radzi do tych 30km/h w trudniejszych warunkach bo 50:50 to całkiem fajny podział mocy między przodem i tyłem.

Zobacz jeszcze czy układ TCS wyłącza się po włączeniu napędu na 4 koła? Łatwiej wykopać się z zaspy przy wyłączonym systemie i ciekawe czy tu trzeba go osobno wyłączać po załączeniu 4WD.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10284
Zdjęcia: 35

28 Lis 2023, 18:37

Rokiko napisał(a):Generalnie tak i powiem Ci że jestem ciekaw jak on sobie radzi do tych 30km/h w trudniejszych warunkach bo 50:50 to całkiem fajny podział mocy między przodem i tyłem.

Tak naprawdę to ciężkich warunków to on miał nie będzie. Na razie wszędzie wjeżdżam Dusterem. To Ford ma problem, głównie z racji małego prześwitu i dlatego się go pozbędziemy. A na nowe podwyższone auto nie chcę wydawać kasy, bo budowa domku ważniejsza. Dlatego też poszliśmy w starocia. A, że trafił się naprawdę ładny egzemplarz to żal było nie brać :lol: Te 4x4 to raczej tak na wszelki wypadek.
Lepiej mieć i nie potrzebować niż potrzebować, a nie mieć :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna