Instalacja uniwersalnego zamka centralnego w VW Golf 4

14 Mar 2023, 12:44

chcę zamontować coś takiego
[link do oferty na Allegro wygasł]
albo to
[link do oferty na Allegro wygasł]

no i mam pytanie czy jest na internecie jakaś przejrzysta intrukcja/poradnik jak to zrobić żeby przed zakupem zobaczyć czy później mnie sprawa nie przerośnie , coś tam umiem ale daleko mi do złotej rączki więc chciałbym się zapoznać co i jak
PtaQu
Początkujący
 
Posty: 62

14 Mar 2023, 14:18

Montaż nie jest trudny, ale wiele zależy od twojej znajomości elektryki samochodowej, wiedzy jak działa zamek centralny ( po co jest slave i master ) jak i przydałby ci się schemacik auta, żeby wiedzieć gdzie z czym się wpiąć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2023, 23:40

Golf 4 jest dość prosty potrafię coś złożyć i rozłożyć ale przyznam że elektryka to nie mój konik
PtaQu
Początkujący
 
Posty: 62

15 Mar 2023, 14:11

No to może poproś jakiegoś kolegę, który zna się na elektryce. A jak nie to pozostanie ci albo samemu się bawić albo oddać auto do elektryka. Znajomość elektryki będzie potrzebna chociażby po to, żeby odczytać schemat, żeby wiedzieć gdzie się wpiąć np w kierunkowskazy czy w zasilanie. A jak nie bezie schematu to żeby wiedzieć jak posłużyć się miernikiem żeby odszukać właściwe przewody.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2023, 19:16

Zapytam autora tematu . Autor ma ori centralny a nie ma pilota , czy w ogóle nie ma centralnego zamka ? Jak nie ma to trochę pracy ślusarskiej jest aby umocować siłowniki. Jakaś wiertarka , odpowiednie wiertło , wkręty , podstawowe narzędzia . Zdałaby się lutownica , cyna , koszulki termokurczliwe itp.... Tak aby było ok. Można przewody łączyć na skrętkę :mrgreen: Nie widziałem na necie instrukcji krok po kroku dla tej golfiny . Trzeba ustalić miejsce na siłowniki aby nie wadziła tapicerka . A i było blisko i prosto do tych guzików od zaryglowywania od wewnątrz. Odpowiednio wyregulować długość cięgieł . Uciąć co za długie . Przewlec przewody przez tzw. przelotkę w każdych drzwiach . Połączyć , podpiąć do centralki według schematu . Siłownik master zainstalować w drzwiach kierowcy . Centralkę podłączyć do stałego plusa i do masy pojazdu . Ostatecznie można nie podłączać kierunkowskazów . Będzie działać . Z tym że nie będzie sygnalizacji otwarcia / zamknięcia . Można przeżyć , schemat auta nie potrzebny. :mrgreen: Pytania ??
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2023, 10:45

aha czyli już nie chce mi się tego dotykać

zamka niby nie mam wcale ale zawsze zastanawiało mnie co robi dźwięk jakby buczenia silniczka przy otwieraniu drzwi kierowcy , mówię tutaj o uchylaniu a nie otwieraniu przy pomocy kluczyka zawsze lub prawie zawsze jak wsiadałem do samochodu to własnie po otwarciu dzwi słyszałem takie silniczkowe buczenie przez chwilę , myślałem że to może zamek centralny który kiedyś się zepsuł ale po pierwsze chyba by nie miało to sensu że by się uruchamiał przy otwieraniu drzwi bo powinien to robić np przy przekręcaniu kluczka w dzwiach a nie ich otwieraniu ( nigdy nie rozbierałem drzwi do tego stopnia żeby to sprawdzić)

wspomnę tylko że mam golfa 4 1.4 16v 4 edition bez elektryki jedyny bajer to esp
nie wiem czy ma to znaczenie ale pomyślałem że wspomnę to mój pierwszy samochód i w sumie słabo się znam

PS dobra kiedyś nie mogłem ale teraz znalazłem prawdopodobnie jest to pompa która podaje paliwo do listwy wtryskowej przy otwieraniu drzwi żeby przygotować auto do jazdy
PtaQu
Początkujący
 
Posty: 62

16 Mar 2023, 11:40

PtaQu napisał(a):aha czyli już nie chce mi się tego dotykać

Ja bym tak od razu się nie poddawał. bonifacy to wszystko faktycznie tak zobrazował, że może się odechciewać :roll:
Ja bym proponował najpierw zdemontować tapicerkę drzwi i zerknąć, jak one wyglądają od środka. W Golfach 4 były montowane oryginalnie zamki centralne w którejś wersji wyposażeniowej i były też dostępne jako wyposażenie dodatkowe. Tak więc drzwi też były do tego przystosowane. Pytanie tylko, czy w tych autach co nie było tych zamków centralnych są drzwi takie same jak w tych z zamkami centralnymi. Często bywało tak, że całe auto było przygotowywane do wersji najbardziej bogatej, a potem tylko się montowało, zakładało wyposażenie odpowiednie dla wybranej przez klienta wersji wyposażeniowej. Może sie okazać, że w tym Golfie wystarczy tylko pozakładać siłowniki w odpowiednie miejsca i podłączyć wtyczki...Bo może się okazać, że nawet instalacja jest rozłożona. Oczywiście przy zakładaniu takiego zamka uniwersalnego będą inne wtyczki itd, ale cały montaż może być bardzo ułatwiony bo będą mocowania na siłowniki, będzie miejsce na przełączniki i blokady, będą już rozprowadzone przewody. W niejednym aucie montowałem alarmy i c.z. czy szyby elektryczne czy nawet lusterka podgrzewane i składane albo podgrzewanie siedzeń, które klient sobie kupił, albo poprosił żeby kupić i założyć, a potem się okazywało, że wystarczy kupić tylko nowe części i je pozakładać. Albo z rozbitków poszukać oryginalne.
Dlatego zawsze warto przy czymś takim najpierw poświęcić troszkę czasu na posprawdzanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Mar 2023, 19:31

MotoAlbercik napisał(a):bonifacy to wszystko faktycznie tak zobrazował, że może się odechciewać
A jak mam zobrazować ? Kłamać , dawać mylną nadzieje na bezproblemowy montaż , tak jak Ty to zasugerowałeś ? Ejże kolego ! Być może różne drzwi do centralnego zamka do tych do bez :shock: Czego to człek się nie dowie na tym forum :shock: To jest golf . Tak popularny , tak oklepany że w większości przypadków można w ciemno pisać co i jak . Zresztą to jest wozidło grupy Vag. Tutaj to co wyszło z fabryki z takim a takim wyposażeniem ma taką a nie inną instalację elektryczną . Nie ma choćby kawałka przewodu elektrycznego więcej poza tym co niezbędne dla danej wersji . Jakieś lużne kostki co by doposażyć ot tak ? - można zapomnieć . Ale
MotoAlbercik napisał(a):Ja bym proponował najpierw zdemontować tapicerkę drzwi i zerknąć
No pytałem autora czy ma centralny zamek . Napisał
PtaQu napisał(a):zamka niby nie mam wcale
Więc ją zdjąć
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... g2egQIARBQ
Po zdjęciu zobaczymy . Tam gdzie czerwona strzałka policzyć ile jest przewodów . Odwinąć izolację , uchylić koszulkę . Są tylko dwa to znaczy że nie ma bankowo fabrycznego centralnego zamka . Jest więcej jak na foto to jest ale niedziałający , zepsuty . Jak jednak dwa przewody to rzeżbimy tak jak wcześniej pisałem . Znalazłem instrukcje montażu takiego dokładanego centralnego dla fabii drugiej http://www.auto-magic.com.pl/pliki/fabia2.pdf . Z tym że to dedykowane do tego auta , przystosowane , montaż pod fabryczne śrubki . Tą instrukcję mimo że nie do tego auta warto przeczytać . Częścią wspólną jest że trzeba rozłożyć kabelki po aucie . Wiąże się to z demontażem części tapicerki . Nakładki na progi , słupki itp . To nie robota ,, pod blokiem'' a w jakimś garażu. Nie zrobimy w jeden dzień lub utkwimy w błędnym połączeniu czy złej regulacji cięgien to co zrobimy z autem pod blokiem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2023, 10:37

A ja ci bonifacy napisze, że się mylisz, bo kiedyś sam, osobiście robiłem alarm i c.z. i drzwi były takie, że tylko wystarczyło wszystko poprzykręcać. Nawet śrubki były w otwory powkręcane. Mało tego, były nawet otwory wraz ze śrubami do montażu szyb elektrycznych...Możesz wierzyć albo nie. Ale jak sam napisałeś, to jest Golf.
Dlatego też po twoim pierwszym poście napisałem, że aby rozwiać wszelkie wątpliwości, należy zdemontować tapicerkę drzwi i wszystko będzie jasne. I można to zrobić nawet pod blokiem. A jeżeli okaże się, że nie ma, to tak jak wspomniałeś samemu nie ma sensu się w to pchać, bo jest tu dużo czasochłonnej roboty. Lepiej wtedy dać auto do warsztatu gdzie zajmują się montażem zamków, alarmów itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2023, 20:41

MotoAlbercik napisał(a):A ja ci bonifacy napisze, że się mylisz
Z Tobą dyskusja jest ciężka .
MotoAlbercik napisał(a): kiedyś sam, osobiście robiłem alarm i c.z. i drzwi były takie, że tylko wystarczyło wszystko poprzykręcać. Nawet śrubki były w otwory powkręcane. Mało tego, były nawet otwory wraz ze śrubami do montażu szyb elektrycznych
W czym , gdzie w jakim aucie ?? A teraz wszystko wrzucasz do jednego worka i przyjmujesz że tutaj w temacie też tak będzie . Że co , jak trzeba będzie tutaj dobudować uniwersalny zamek to producent tego wieśwagena przewidział robiąc auto w około 2000 roku iż w roku 2023 będzie możliwość montażu chińskich siłowników robiąc otwory ze śrubkami pod ich montaż i jeszcze będzie instalacja aby je podłączyć ? Ja się chyba nie mylę , za to Ty nie chcesz się przyznać że to TY się mylisz . No chyba że - zmieniamy zamki we wszystkich drzwiach na fabryczne zamki do centralnego . Zmieniamy instalację elektryczną w każdych drzwiach . Zmieniamy / rzeżbimy instalację wewnątrz auta . Dokupujemy moduł / moduły sterowania . Programujemy . Nawet możemy zrobić elektryczne szyby wymieniając podnośniki kpl . Z tym że wiązek do przednich drzwi je ze sześć rodzai , do tylnych ze trzy. Gdzieś tam na necie jest wątek takiej przeróbki . Moc pracy i moc nakładów . To wszystko w golfinie czwartej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2023, 19:08

Bonifacy - dramazujesz :)
bonifacy napisał(a):Z Tobą dyskusja jest ciężka .

Eeeee, dlaczego jak się mylisz, to zaraz dyskusja jest ciężka :?:
bonifacy napisał(a):A teraz wszystko wrzucasz do jednego worka i przyjmujesz że tutaj w temacie też tak będzie

Nic nie wrzucam do jednego worka. A dlaczego ma tak nie być? Może tak być, ale nie musi. A żeby się o tym przekonać, to napiszę chyba po raz trzeci - wystarczy tylko zdemontować tapicerkę drzwi i wszystko stanie się jasne. A ty robisz z prostej rzeczy, temat który na kilka stron zaraz będzie :? W Golfie 4 z.c był montowany oryginalnie. Albo jako opcja dodatkowo płatna ( w każdej wersji wyposażeniowej, w której nie było z.c, albo jako opcja wyposażeniowa ( od którejś tam wersji wyposażeniowej z.c był montowany - w podstawowej oczywiście z.c nie było ). Tak więc jak drzwi są przystosowane do z.c ( są otwory itd ) to kupujesz oryginalny zamek nowy, albo szukasz używek z rozbitków czy ze złomowanych. Byle oryginał. I montujesz i wszystko musi pasować. Jak nie ma instalacji elektrycznej rozprowadzonej, to mając schemat z wersji z z.c nie ma najmniejszego problemu zrobić elektrykę - albo wyszarpać wiązkę oryginalną z jakiejś używki, albo nawet, jeżeli nie ma całej wiązki, to dołożyć osobno przewody. Jest jakiś problem z tym? A jeżeli drzwi nie mają otworów technologicznych, to tak jak napisałeś będzie ciężko, bo trzeba wszystko wymierzać, regulować itd itd. Ale dla warsztatu zajmującego się montażem c.z nie będzie to żaden problem. Nawet jak mieliby montować chińszczyznę. Bonifacy - prawda jest taka, że jak ktoś chce, to wszystko można zrobić. Tyle tylko, że zakres i nakład pracy może być różny.
bonifacy napisał(a):Ja się chyba nie mylę , za to Ty nie chcesz się przyznać że to TY się mylisz .

Jeżeli to cię uspokoi/usatysfakcjonuje, to ok, masz rację - mylę się, nie mam racji, nie ma tak jak piszę, wszystko zmyśliłem, a z.c w tym aucie dorobić się nie da, nie opłaca się, nie warto itd itd...Przepraszam - masz rację :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2023, 21:09

Albert słuchaj . Autor tematu zadał pytanie
PtaQu napisał(a):chcę zamontować coś takiego
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 1690302471
albo to
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 2800647932
Czyli konkretnie to albo to . Ty mu napisałeś
MotoAlbercik napisał(a):Montaż nie jest trudny, ale wiele zależy od twojej znajomości elektryki................
i
MotoAlbercik napisał(a):No to może poproś jakiegoś kolegę, który zna się na elektryce...........
Nic nie wspomniałeś o tym gdzie i jak zamontować te siłowniki które są w zestawie . Nic nie wspomniałeś o tym że trzeba rozprowadzić kabelki po aucie i je ukryć pod tapicerką . Za podstawę montażu przyjąłeś tylko stronę elektryczną . Ja napisałem
bonifacy napisał(a): trochę pracy ślusarskiej jest aby umocować siłowniki. Jakaś wiertarka , odpowiednie wiertło , wkręty , podstawowe narzędzia . Zdałaby się lutownica , cyna , koszulki termokurczliwe itp.... Tak aby było ok. Można przewody łączyć na skrętkę :mrgreen: Trzeba ustalić miejsce na siłowniki aby nie wadziła tapicerka . A i było blisko i prosto do tych guzików od zaryglowywania od wewnątrz. Odpowiednio wyregulować długość cięgieł . Uciąć co za długie . Przewlec przewody przez tzw. przelotkę w każdych drzwiach . Połączyć , podpiąć do centralki według schematu
Przedstawiłem jak to wygląda w rzeczywistości montaż takiego zestawu . Nie tylko strona elektryczna a przede wszystkim strona mechaniczna . Po za tym przy montażu takiego zestawu nie ma co integrować się z istniejąca instalacją elektryczną pojazdu . To tylko utrudnia . Wyszukanie przewodów , znajomość schematu . Po co ? Dokładamy , robimy osobny układ . Jest przejrzyście , podłączamy pod centralkę . Powtarzam trzymamy się tematu
PtaQu napisał(a):chcę zamontować coś takiego
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 1690302471
albo to
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 2800647932
Montaż jest prosty . Jakieś narzędzia trzeba mieć . Podłączenie elektryczne według kolorów przewodów . Gdzie i w którym miejscu wpiąć się do kierunków to wystarczy zadać pytanie . Użycie miernika może być zbędne . Chyba że ktoś jest daltonistą. Nie komplikujemy sobie tematu . Po prostu dokładamy i tyle .Że tam były centralne zamki za dopłatą czy nie było , są kostki dodatkowe czy nie , czy są dziurki że śrubkami co nas to obchodzi . Zbędne dyskusje. Tutaj w temacie przyjmijmy że auto nie posiada centralnego fabrycznego , nie ma żadnego dodatkowego wyposażenia poza niezbędnym .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna