Jak dojechać z katowic do Chełmna

02 Sie 2010, 00:28

Witam,
wybieram się do chełmna na spływ kajakowy i nie mam zielonego pojęcia jak tam dojechać :( jestem niedoświadczonym kierowcą jeśli chodzi o dalekie wypady samochodem więc proszę Was o pomoc! Moim zdaniem powinienem sie cały czas trzymać DK1 ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia o tym! Aha i jeszcze jedno.. jeśli mam tam być na 9 rano to o której powinienem wyjechać? Jak wyglądają warunki drogowe na tej trasie?
Pozdrawiam
artur007
Nowicjusz

Miejscowość: Katowice

02 Sie 2010, 10:52

Masz dwie trasy :
1. Z Katowic DK86 do E75 i cały czas E75(DK1) przez Siewierz, Częstochowę, Łódz, Włocławek, Toruń aż do drogi nr 550. Na skrzyżowaniu E75(DK1) na światełkach skręcasz w lewo i jesteś w Chełmnie. Z tym, że powiem szczerze, że droga E75 jest drogą naprawdę niebezpieczną, jest całe mnóstwo kolein, TIR-ów, ograniczeń, miejsc niebezpiecznych itd. Jeżeli w ładną pogodę jedzie się fajnie ( pomijając to co napisałem wcześniej ), to jak pada deszcz, to jest tragedia - w koleinach po tirach jest pełno wody, która leci ci prosto na szyby spod kół innych samochodów. Ja tą drogą jeżdżę do Częstochowy i powiem szczerze, że jest to makabra. Z tym, że ja jadę z Tychów i nie przez Katowice tylko drogą S1 przez Dąbrowę Góreniczą. Tą trasą z Katowic do Chełmna masz 405 km, z czego dwupasmówką jedziesz tylko 210 km, a dalej ( 195 km ) jedziesz zwykłą drogą po jednym pasie w każdym kierunku. Oprócz tego nie jest to cały czas droga ekspresowa i prędzej jak 90, 100 km/h nie pojedziesz - na tej drodze jest pełno fotoradarów, skrzyżowań ze światłami, nieoznakowanych radiowozów, więc naprawdę nie da się podciągnąć. Chyba, że masz CB radio, ale jeżeli nawet to ze względu na to, że jesteś kierowcą niedoświadczonym, to lepiej nie piratuj - ta droga jest naprawdę niemiła. A tym bardziej, że pojedziesz po ciemku. A jak jeszcze będzie padało ( czego ci nie życzę ) to już wogóle.