Jak dokręcać drążki kierownicze

17 Maj 2023, 13:02

Witam

W jaki sposób dokręcacie drążki kierownicze do przekładni, na klej do gwintów czy bez?
Dokręciłem nowe bez, w zasadzie był na gwincie chyba jakiś smar, więc wątpię, że trzeba dawać.
W każdym bądź razie fabryczne stare nie miały nic.. Auto to Fiat Bravo jbc.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

17 Maj 2023, 18:57

Z klejem do gwintów może być problem z ustawieniem zbieżności. Zresztą po co klej skoro są normalnie kontry i nie ma prawa się to odkręcić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Maj 2023, 19:12

MotoAlbercik napisał(a):Z klejem do gwintów może być problem z ustawieniem zbieżności. Zresztą po co klej skoro są normalnie kontry i nie ma prawa się to odkręcić.
To przy wymianie końcówki drążka kierowniczego . Ja zrozumiałem że autorowi chodzi o przykręcenie ale drążka kierowniczego do listwy przekładni . Tam kleju na gwint nie dajemy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 19:27

Tak, Bonifacy ma rację, chodzi o przegub drążka kierowniczego do listwy w maglownicy. Jako, że dostęp jest słaby to nie dokręciłem tego zbyt mocno, obstawiam okolice 60 nm(choć elearn fiata podaje moment 36-40 nm), a cały internet zgodnie potwierdza, że daje się klej do gwintów. Stąd moje pytanie, może ktoś to robi częściej i ma doświadczenie.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

17 Maj 2023, 19:42

A powiedz mi czy ( bo nie miałem do czynienia z tym konkretnym autem ) to tzw jabłuszko ma nacięcia na klucz czy jest zupełnie gładkie ? Pytam bo są dwie opcje . jest na klucz to ok . Jest gładkie to żabka lub specjalny klucz samozaciskowy . Z tym momentem dokręcania to jednak trzeba by mieć odpowiednie narzędzia aby założyć dynamometr. Wymieniałem dziesiątki tych drążków i kleju nie dawałem . Po za tym piszesz
ggg11 napisał(a):Jako, że dostęp jest słaby
No z tym nie mam problemów . Narzędzia odpowiednie . Dla drążków gdzie można odkręcić/dokręcić kluczem mam kilka takich dorobionych patentów o różnych rozmiarach

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


A życie staje się łatwiejsze :mrgreen: Długa pokrętka , a i dynamometr można założyć . Przy tych gładkich to coś w rodzaju

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Narzędzia odpowiednie ......Nie trzeba się gimnastykować . Robisz to od strony koła jak na tacy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 20:28

Oryginalne było gładkie, zamiennik na klucz płaski. Wiem, że są specjalne klucze, ale na 1 raz to szkoda mi było czasu i kasy, bo to się rzadko wymienia. Ja to robię tylko ze względu na zbieżność, drążek i końcówka po prostu się zespawały, a były już grzane w przeszłości..
Skoro jest ok, to mam nadzieję że się nie odkręci. :D
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid i-AWD - test spalania
    Zaprezentowana w 1994 roku, pierwsza generacja RAV4 dała początek segmentowi SUV-ów. Obecnie w sprzedaży jest najnowsza, piąta generacja, oferująca rekordową przestrzeń dla pasażerów oraz aż 580 l dla ich bagażu. ...

17 Maj 2023, 20:37

ggg11 napisał(a): drążek i końcówka po prostu się zespawały, a były już grzane w przeszłości..
No nie miałem tutaj nigdy problemu z odkręceniem . Były przypadki niejako zgrzania , problemy z odkręceniem ale zawsze sobie poradziłem . Dwa młotki , ostukanie naokoło i się odkręcało . Daj trochę smaru na gwint z końcówką.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2023, 21:14

Rozgrzane 2x do czerwoności na pewno zmieniły swoje właściwości, lepiej wymienić. Muszę lepiej zabezpieczać takie połączenia. Dzięki za pomoc.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59