Jak kupić swoje pierwsze auto?

21 Paź 2009, 20:50

Witam. Mam problem z kupnem swojego pierwszego samochodu. Kasa na niego już jest, 3500zł szału nie robi ale ma to być auto na 2-3 lata. Modele wybrane : Uno, CC900, Fiesta, może Tico. Ale nie o tym tu mowa.
Przeglądam ogłoszenia, aukcje w necie itd, jest wiele samochodów. Z mojego miasta i okolic trafiają się te których szukam, ale ja nie mam pojęcia jak się zabrać do tego kupna.
Jestem zielony w temacie a przecież nie pójdę do komisu i nie powiem "daj Pan to auto biorę te". Nie znam żadnego mechanika a po ostatnich "zakupach" swoich znajomych też wiem że nie można na nich polegać.
W takim przypadku pozostaje mi zajechać na stacje diagnostyczną, tylko tu jest problem bo pewnie nie będzie to raz a pewnie spora kasa poleci. Nie wiem gdzie najlepiej kupować, z komisu, giełdy, osoby prywatnej z ogłoszenia?
I co zrobić, wybrać przypadkowy samochód, który na zdjęciach będzie mi się podobał i pojechać obejrzeć, czyli pojechać nim na stację czy co?
Jeśli tak to na co patrzeć przeglądając setki ogłoszeń, przebieg, rocznik?
Nie potrafię się do tego zabrać a auto już bym potrzebował, proszę o rady.
Ostatnio edytowany przez Matteo, 23 Paź 2009, 16:40, edytowano w sumie 1 raz
Matteo
Nowicjusz

Miejscowość: Rybnik

21 Paź 2009, 22:15

Tico bym sobie odpuscil to ma cienkie blachy.
Tutaj bardzo ciekawe Uno
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
i mysle ze smialo mozesz jechac obejrzec a potem na jakas stacje jak juz mowisz ze niemasz mechanika
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Paź 2009, 22:21

Nie za stare to Uno? Za tą kasę to widzę roczniki 98,99. A zależało mi właśnie by to było auto 10 letnie a nie 15. Myślę że to ma znaczenie.