REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Skitter napisał(a):Chciałbym wiedzieć jakie przeciążenie wytrzyma mój samochód na zakręcie zanim wpadnie w poślizg w ściśle określonych warunkach oraz na konkretnych oponach.
Nie koniecznie podsterowność równie dobrze może to być nadsterowność. Wszystko zależy od warunków pogodowych, nawierzchni i napędu auta FWD czy RWD. O napędzie AWD nie wspominam bo tu dużo trudniej o taki poślizg.Skitter napisał(a):Odpowiedź na to pytanie była już omawiana na tym forum (kwestia podsterowności), jednak pozwólcie, że nieco rozwinę temat.
Dlatego robi się ja na specjalnych płytach poślizgowych gdzie nieduża siła wystarczy aby samochód stracił przyczepność. Dodatkowo możesz poćwiczyć jazdę na trolejach to naprawdę fajnie doświadczenie które dużo może nauczyć. Duże prędkości nie są tu aż tak potrzebne do opanowania pewnej techniki.Skitter napisał(a):Przy niższych prędkościach takie testy nie mają sensu, bo siła dociskowa jest bardzo mała.
Dokładnieyeti65 napisał(a):nigdy nie ma identycznych warunków