Jaka pojemność silnika jest najlepsza?

11 Sty 2013, 14:38

a ja tam mam 1,8 115km 16v s40 z 96r na gazie sekwencji
i jestem zadowolony żre mi od 9,3-11,7l max
przewaznie od 9,5-10l po mieście na odc od mniej niz km do 5km max
z klimą cały czas
na trasie 10-10,5 prędkości do 160
na autostradzie 160-190 caly czas spalanie 11,3l lpg
przyspieszenie najlepsze ma tak od 4000-5500 ale szkoda go tak kręcic przewaznie jezdze tak od 1500-2500 3000 max
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Sty 2013, 15:57

HigherLove napisał(a):no fakt

Sądzę, że rozumiesz co to jest sarkazm ... :lol: :lol:
barat napisał(a):do samego miasta bym wolał benzynę

Choćby ze względu na filtr cząstek stałych czyli zmorę jeżdżących tylko po mieście.. :no:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Sty 2013, 17:25

Ja na szczęście nie posiadam DPF - jedynie EGR, który można zaślepić. DPF to jednak ustrojstwo, które trzeba wycinać programowo. Jak ktoś poza miastem czasem przepala na autostradzie to jest ok, ale w mieście nie ma gdzie.
barat
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 16 10 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E39 530iA 2002r
Silnik: M54B30
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2013, 18:06

Ogólnie trzeba dobrać silnik pod bude bo jak będzie za słaby to ani osiągów a spalanie i tak duze wyjdzie mimo małej pojemności.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sty 2013, 18:23

w 6,2 jestem w stanie uwierzyć :ok: w spalania 3 z kawałkiem przy tak dużym aucie to tylko jadąc i bez zatrzymywania się i odpalania, a to nie jest normalne używanie auta, nie podaje się spalania po przejechaniu kilkudziesięciu czy nawet 200czy 300 km to jet średnia trasy a nie spalanie rzeczywiste :ok:
u mnie spalanie rozkłąda się w granicach 10-12 litrów ON i14-17 litrów PB/LPG :mrgreen: a i tak twierdze że jeżdże oszczędnymi autami :mrgreen:
cóż żadne aito w domu też niema pojemności poniżej 2.0 w benzynie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sty 2013, 22:51

Matiz z LPG 0.8 i 51KM
Trasa 6,5l lpg 100-110 km/h (spalanie sprawdzone wielokrotnie)

Jednak zdarzają się małe i oszczędne silniki :D
a5f5c1
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 171
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga hamowania vs droga zatrzymania
    Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...

12 Sty 2013, 06:26

a5f5c1 napisał(a):Matiz z LPG


No co Ty ?? Matiz ?? Kolega chce auto, nie namiastkę.. przede wszystkim - w sedanie !!! Luzik !!
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

12 Sty 2013, 11:22

Ja mam 175 K i w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy :)
Lepiej wybrać troche mocniejszy silnik i nie stresować się przy wyprzedzaniu na trasie.

Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio edytowany przez silvo44, 13 Sty 2013, 06:29, edytowano w sumie 1 raz
Powód: usunąłem reklamę..
sterngre
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 01 04 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Sty 2013, 11:29

a5f5c1 napisał(a):Matiz z LPG 0.8 i 51KMTrasa 6,5l lpg 100-110 km/h (spalanie sprawdzone wielokrotnie)Jednak zdarzają się małe i oszczędne silniki


2 razy mocniejsze auto z lpg spali 2 litry więcej, co to za oszczędność? :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Sty 2013, 12:07

Dzięki za komentarze & pomoc :) dodam od siebie, że ja wybieram auto pod swój styl jazdy, ja często 'gazuje' (zostało mi to po cieniasie, gaz do oporu pod górę i nie zamulal) co było samobójstwem dla mojego portfela gdy tankowalam mazde ;) :p
mam pyt. Co sadzicie o podkrecaniu (zwiększaniu) obrotów silnika? Zawsze podkrecalam w cieniasie, niby szybciej mi jechał i nie gasl przy zatrzymywaniu i przy ruszaniu... A w audi nie daje to większej mocy silnika i więcej spala paliwa?
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Sty 2013, 12:45

Ja doszedłem do wniosku, ze lepiej wziąśc auto z wieksza moca fabryczną niz bawic się w mody dla słabszych silników. Po pierwsze trwałosć po drugie nie potrzebne wtapianie kasy w samochód no chyba, ze furka jest tego warta. Silnik zdrowy buda nie bita. Mozna sie wtedy zastanowic.
Po 5latach użytkowania TDI stwierdzam, ze wolnossąca benzyna o duzej pojemności to piękna sprawa jeszcze do tego automat :) A spalanie? Moje monstrum pali 11litrów minimum Pb natomiast w mieście bez szalenstw zamykam sie w 15. Srednio 13litrów Pb liczę.

Żona ma golfaIV 2.0 8v benzynka. Spalanie srednie to 10litrów Pb. 115KM vs 255KM różnica 3litry w spalaniu.

Jeszcze co do tego motoru 2.0 w golfie to bardzo dobrze rozwija moc, ale do 4tys pózniej juz nie jedzie. Taka ciekawostka. Był zalany wczesniej Castrolem, prykał kichał, miał silnik fochy.
Zmieniłem ostatnio na półsyntetyczny Mobil1. Teraz auto jezdzi zupelnie inaczej - lepiej.
Ciekawe dlaczego tak było.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004