Jaka pojemność silnika jest najlepsza?

11 Sty 2013, 07:01

witam jakieś rady odnośnie zależności pojemności silnika wobec spalania benzyny, diesla.
Ja zwracałam zawsze uwagę na moc ( :naughty: ), a nie na pojemność
1. wpierw, które tak naprawdę są najlepsze - moim zdaniem benzyna (nie zamarza, zawsze odpali w zimę, sąsiad ma diesel - i musi wyjmować codziennie akumulator, bo inaczej mu nie odpali, ma diesel tdi). po drugie, mój znajomy ma turbo diesel w oplu (i upiera się, że przez to mu mało idzie "paliwa", a ja myślałam, że turbo = szybsze obroty silnika, większa moc, a nie spalanie), dobra nie znam się, więc poradźcie kochani :piwo:
jaki jest najlepszy rodzaj silnika w dieslu?
2. Zawsze myślałam, że mała pojemność silnika tj. do 1200 = małe spalanie benzyny, a mój mechanik, pow, że lepiej brać większą pojemność (moc) = mniejsze spalanie :shock:
bowiem cytuje "bydle = auto do 2,0 i >, cienki = do 1200, a zatem bydle szybciej wejdzie we wyższe obroty, zmienisz bieg na niższy i prujesz :roll: co zajmie cieniasowi (nie miej skojarzen z marką :o ) więcej czasu i pożre więcej paliwa :o ", no super mi wytłumaczył no nie :naughty:
zatem poradzcie, jakie pojemność silnika auta, i na co (dziękuje)
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 08:11

HigherLove napisał(a):które tak naprawdę są najlepsze - moim zdaniem benzyna

Uhmmmm...
HigherLove napisał(a):jaki jest najlepszy rodzaj silnika w dieslu?

Żaden - zwłaszcza ten kopciuch co za nim muszę jechać..
HigherLove napisał(a):super mi wytłumaczył

Ma rację..
Mała pojemność nie oznacza, że 1km przejedziesz taniej .. To złudne..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011