Jaka pojemność silnika jest najlepsza?

11 Sty 2013, 07:01

witam jakieś rady odnośnie zależności pojemności silnika wobec spalania benzyny, diesla.
Ja zwracałam zawsze uwagę na moc ( :naughty: ), a nie na pojemność
1. wpierw, które tak naprawdę są najlepsze - moim zdaniem benzyna (nie zamarza, zawsze odpali w zimę, sąsiad ma diesel - i musi wyjmować codziennie akumulator, bo inaczej mu nie odpali, ma diesel tdi). po drugie, mój znajomy ma turbo diesel w oplu (i upiera się, że przez to mu mało idzie "paliwa", a ja myślałam, że turbo = szybsze obroty silnika, większa moc, a nie spalanie), dobra nie znam się, więc poradźcie kochani :piwo:
jaki jest najlepszy rodzaj silnika w dieslu?
2. Zawsze myślałam, że mała pojemność silnika tj. do 1200 = małe spalanie benzyny, a mój mechanik, pow, że lepiej brać większą pojemność (moc) = mniejsze spalanie :shock:
bowiem cytuje "bydle = auto do 2,0 i >, cienki = do 1200, a zatem bydle szybciej wejdzie we wyższe obroty, zmienisz bieg na niższy i prujesz :roll: co zajmie cieniasowi (nie miej skojarzen z marką :o ) więcej czasu i pożre więcej paliwa :o ", no super mi wytłumaczył no nie :naughty:
zatem poradzcie, jakie pojemność silnika auta, i na co (dziękuje)
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 08:11

HigherLove napisał(a):które tak naprawdę są najlepsze - moim zdaniem benzyna

Uhmmmm...
HigherLove napisał(a):jaki jest najlepszy rodzaj silnika w dieslu?

Żaden - zwłaszcza ten kopciuch co za nim muszę jechać..
HigherLove napisał(a):super mi wytłumaczył

Ma rację..
Mała pojemność nie oznacza, że 1km przejedziesz taniej .. To złudne..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Sty 2013, 08:52

silvo44 napisał(a):Żaden - zwłaszcza ten kopciuch co za nim muszę jechać.

:lol: tak samo myśle o vw sąsiada :ok: dzięki za komentarz,
silvo44 napisał(a):Mała pojemność nie oznacza, że 1km przejedziesz taniej .. To złudne..

bolesna prawda :cry: miałam auta o poj. 900, 1,2 i 1,6 i wszystkie paliwożerne max. 9l/100km :wink:
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 08:56

Małe silniki sprawdzają się w miejskich korkach - tam osiągają lepsze spalanie.

Co do diesli - ja tam lubię swojego JTD. Ładnie się kręci, dobrze przyspiesza, nie ma turbodziury (ma turbinę ze zmienna geometrią), nie kopci i jest elastyczny. Do tego w trasie pali nawet koło 5l/100 bez zamulania go. Mój rekord na razie to 1050km na tankowaniu (na stacji akurat zapaliła się kontrolka rezerwy więc jeszcze ze 100-150km by pojechał). Odpala w zimie też pięknie - w tamtym roku jak było -28*C i Alf stał "pod chmurką" 11 godzin odpalił "od strzała".
barat
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 16 10 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E39 530iA 2002r
Silnik: M54B30
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2013, 08:59

HigherLove napisał(a):auta o poj. 900, 1,2

Hmmm.. Są takie ?? Zaskakujesz mnie .. :lol: :lol: :wink:
Mój też zeżre 9/100 ale komfort i start - bezcenne.. Pewnych zalet nie da się przeliczyć na pln ..
Maluszek z 0,65 żre 6/100 - a gdzie standard jazdy ?? Bo o komforcie nawet nie mówię.. Jedynie, że ma największą strefę zgniotu - od pasa przedniego do silnika jest ho,ho,ho ... :yes:
barat napisał(a):w trasie pali nawet koło 5l/100

Taaa, przy średniej przelotowej 70... Skąd się biorą te KMy u Ciebie ?? To na pewno śmiga 200 - ile wtedy żre ?? 5,5 ?? Ja rozumiem, że każdy ciągnie w swoją stronę, ale ... nie oszukujmy się, nie ma nic za darmo..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Sty 2013, 09:08

na oszczędność tak na prawde ma wpływ nie moc a dostępność momentu obrotowego,
im większy moment obrotowy i dostępny przy niższych rpm tym silnik oszczędniejszy (porównując te same auta) oczywiście do pewnego momentu, jeśli wsadzimy ogromny silnik o ogromnym momencie i mocy to niestety też go czymś musimy wykarmić :mrgreen:
co do pytanie które lepsze :mrgreen: diesel ze względu na swoja konstrukcje ma wyższy moment obrotowy (zwykle) ale jeśli porównamy silniki o podobnej budowie z zapłonem samoczynnym i iskrowym to róznice już nie będą takie ogromne, co prawda różnica będzie zawsze ze względu na inne paliwo
co do turbiny to sprawa się ma inaczej :mrgreen: turbina pozwala upakować w culindrze więcej mieszanki niż w silniku wolnossącym, przez co w teori ten silnik spala więcej, ale ma też lepsze parametry, dlatego wymusza inny styl jazdy przez co spala mniej paliwa, jak byś cisnął wolnossaka i doładowanego tak samo to spalą podobnie, nawet wolnossak spali mniej bo nie osiągnie nigdy takich parametrów mieszanki (za to pojedzie wolniej i mniej dynamicznie)

a silnik jaki najlepszy? to zależy od stylu jazdy i upodobań, najmniej spali silnik typu SDI ale styl jazdy będzie emeryta na środkach uspokajających, najszybciej pojedzie doładowana benzyna z bezpośrednim wtryskiem ale ze względu na to że będziesz ją cisnął spali dużo więcej :mrgreen:
optymalnym wyjściem zwykle jest wolnossąca benzyna lub turbo diesel z dobrze dobranym momentem obrotowym, co nie oznacza że największy silnik z możliwych jest najlepszy :mrgreen: przykładowo weźmy najpopularniejszy pojazd w Polsce WV Golf 3
silnik:
-1,4 benzyna słaby pali dużo nie jedzie
-1,6 8v słaby pali mniej niż 1,4 już zaczyna jechać
-1,6 16v dobrze dobrany silniczek, w miarę oszczędny i w miare dobrze się jedzie
-1,8 8v (jak 1,6 16v ciut mniej pali)
2.0i 8v najlepszy i najtrwalszy silnik WV spalanie porównywalne do 1,8 za to przyjemność z jazdy duża
-2.0i 16v to autko już pędzi, a przez to zjada więcej :mrgreen:
-2,8/2,9VR6 mega przyjemność i mega spalanie :mrgreen:
- 1,9SDI słabe oszczędne (duży moment brak turbiny trwałość, brak też przyśpieszenia)
- 1,9 TDI oszczędne, nudne :mrgreen:
z tego jak widac do auta które waży tone najlepiej mieć silnik z w miare dużym momentem obrotowym i mocą w granicach 100 KM na tonę :wink: wtedy jazda jest i przyjemna i w miarę przyjazna dla kieszeni :ok:

jeśli chodzi o oszczędność/przyjemność to z powyższego przykładu wynika że 2.0i 8v z LPG nie ma sobie równych i w oszczędności i w przyjemności z jazdy :mrgreen: ale tylko ze względu na dobrą cenę LPG, jeśli bieżemy auto z niezmienionym systemem zasilania to albo 1,9 SDI/TDI albo 1,6 benzyna

@ silvo44 spójrz na suzuki swift (ta tego starego) silniczek 1,3GS spalanie spokojnie może być w granicach 5,5-6 litrów beny na 100 tak samo w 1,3GTI spalanie w granicach 6 (przy normalnej jeździe) a 100kilka koni robi z auta ważącego 800kg potwora ;) da się jeśli tylko się chce, wszytko zależy od korelacji masa/moment obrotowy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sty 2013, 10:59

silvo44 napisał(a):Hmmm.. Są takie ?? Zaskakujesz mnie .. :lol: :lol: :wink:

:o :naughty: :naughty: no fakt cinquecento, seicento to normalnie 1,1 (1100) jak suzuki splash itd. dobra nieważne, nie znam się na tym
silvo44 napisał(a): Pewnych zalet nie da się przeliczyć na pln
fakt, może cienias mało pali, jeździ się za to w sposób spartański,
Ostatnio edytowany przez HigherLove, 11 Sty 2013, 11:14, edytowano w sumie 1 raz
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 11:08

pocieszny napisał(a):styl jazdy będzie emeryta na środkach uspokajających, najszybciej pojedzie doładowana benzyna z bezpośrednim wtryskiem ale ze względu na to że będziesz ją cisnął spali dużo więcej :mrgreen:
mój brat porównywał do tego mój styl jazdy jak zdałam prawko :lol: dodawał "zaraz wyjdę i truchcikiem ciebie przegonie, a teraz to prujesz aż miło patrzeć, oczy chociaż nie bolą" :lol: :lol:
Pocieszny :piwo:
no to nie wiem, a jeśli chodzi jedynie o silniki na benzynę, to 1600 to najlepszy? (wedle brata)

@silvo44 przecież mówiłam, że się na tym nie znam :P
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 11:27

zależy od auta, im cięższe auto tym większy moment obrotowy potrzebny do rozbujania auta,
tu akurat bym nie patrzył pod względem pojemności ale w jakim zakresie obrotów silnik spala najmniej paliwa i który jest najbardziej elastyczny (czyli ma duzy moment obrotowy równo rozłożony w dużym zakresie obrotów z nisko położonym max momentem obrotowym :wink: )
tak wszyscy strasznie patrzą na ilośc koni a ta wcale nie musi być wcale wielka ;)
i teraz tylko dobrać odpowiedni silnik do masy auta :mrgreen:
powiedzmy że 1,6 w małym autku typu swift, corsa itp to będzie rakieta ale już w lagunie czy mercedesie C lub E to będzie zdecydowanie za mało :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sty 2013, 11:36

pocieszny napisał(a): tylko dobrać odpowiedni silnik do masy auta :mrgreen:
powiedzmy że 1,6 w małym autku typu swift, corsa itp to będzie rakieta ale już w lagunie czy mercedesie C lub E to będzie zdecydowanie za mało :mrgreen:
dzięki, wszystko jasne :ok:
tak przy okazji, miasz rację np. ostatnio silnik 1,3 benzyna samurai, mechanik od razu chciał zamienić silnik na (dobrze nie pamiętam) 1,8 diesel z poloneza, bo był za słaby, by w miarę szybko podjechać
HigherLove
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: audi
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2013, 11:56

Te informacje o dieslach to macie mocno nieaktualne :D jakieś tam porównanie mam bo w domu jest benzyniak 1.8 + LPG i diesel 1.6, papierowo oba mają identyczne osiągi(12 s do setki) i prędkość max koło 190km/h realna a nie licznikowa i praktycznie identycznej masie(diesel 1330kg a LPG 1350kg).
Koszty paliwa identyczne.
Przy -28 przynajmniej mój domowy diesel odpalał od razu, zależy też od prędkości jakie rozwijamy, co prawda jest od nowości ale przez 2,5 roku zrobił prawie 100tys. km.
W trybie mieszanym ale głównie w trasie zszedłem niedawno do 3,5 litra przy włączonym radiu i klimatyzacji ustawionej na 20 stopni ze średnią prędkością 82km/h więc trzymając 100-110 w trasie i 60-70 w zabudowanych.
Zazwyczaj waha się pomiędzy 3,7-4,4 litra przy dość żwawej jeździ.
Z LPG przy tym samym stylu jazdy średnio 9-10 litrów przy tej samej trasie.
Dzięki turbinie diesel ma lepszą elastyczność w zakresie obrotów jakimi zazwyczaj się jeździe (koło 2000 obr), moment obrotowy robi swoje(215NM vs 170NM) więc wyprzedzając silnik w dieslu jest mniej obciążony niż benzyniak(max moment obrotowy 1750obr w dieslu i 3700obr w PB) przez co pali mniej i jest cichszy.
Oczywiście jest też kwestia przełożeń, na autostradzie im większy silnik i dłuższe przełożenia tym mniejsze obciążenie i np. 2.0 HDI pali mniej niż 1.6HDI przy 150km/h.
Wolę benzyniaka ale nie da się ukryć, że diesel jest po prostu opłacalny, szczególnie w nowym aucie i jeśli ktoś sporo jeździ.
Teraz pojawia się alternatywa w postaci turbodoładowanych benzyniaków i to jest realna alternatywa dla diesli bo przy niższych kosztach zakupu spalanie jest o jakiś litr większe niż w dieslu o tej samej mocy.
Wiadomo najlepsze jest duże, mocne V8 i wyżej ale koszty zakupu i serwisu są jednak niewspółmiernie wyższe a wiele nowych silników nie znosi LPG bądź koszty instalacji są wysokości różnicy pomiędzy PB a ON w salonie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2013, 12:52

który to ci pali 3,3 litra ON na 100? 308?? nieźle o połowe mniej niż producent przewiduje :mrgreen:
realne spalanie rzędu 4,5 litrów można tym osiągnąć jadąc 70-80km/h równo bez przyśpieszania zwalniania i wzniesień :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sty 2013, 13:02

Producent przewiduje 3,7 litra w trasie i tyle jestem w stanie zrobić bez problemu, 3,5 to rekord i opisałem Ci dokładnie w jakich warunkach, średnio oscyluje wokół 4 litrów i ciężko wtedy urwać nawet 0,1l przy czym komputer zaniża o 0.2 litra bo liczyłem.
Tym się nie da spalić w trasie więcej niż 5 litrów, zdarzyło się to tylko raz podczas wyjazdu do Chorwacji w 5 osób i załadowani bagażami 1000 kilometrów po autostradzie czyli 140-150km/h a opory boxu duże- wyszło 5,2litra.
Masz tu zdjęcia z 3,7 jak nie wierzysz:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

.
Da się zejść jeszcze niżej ale nie przy Polskich warunkach i przy wyższej średniej:
[link do AutoGaleria wygasł]
Nie będę się kłócić bo po 96tys. km 308 i 199tys. km C-klasą bardzo dobrze wiem ile i w jakich warunkach one spalają.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2013, 13:50

silvo44 napisał(a):Taaa, przy średniej przelotowej 70... Skąd się biorą te KMy u Ciebie ?? To na pewno śmiga 200 - ile wtedy żre ?? 5,5 ?? Ja rozumiem, że każdy ciągnie w swoją stronę, ale ... nie oszukujmy się, nie ma nic za darmo..

Rekord nabiłem jadąc z Poznania do Doliny Charlotty, potem do Darłówka, a potem do Konina przez Kruszwicę, potem do Czerniejewa i z Czerniejewa do Poznania. W międzyczasie na wakacjach przejazdy po okolicy jakieś 200km ;)
Dość miarodajnie - bez przymulania - przepisowo. Gdzie można 90 to 100, gdzie 60 to 70 itp. Średnia prędkość z tego rekordu 1062km to 55kmh.
Żeby jednak nie było tak różowo to w "normalnej" eksploatacji czyli także miasto krótkie odcinki, korki itp to z 23tys km mam 6.2l/100.
Wszystko mierzone przy dystrybutorze :)
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/34592

Przy 130kmh na autostradzie spalanie jest poniżej 6l/100 ale tego nigdy nie sprawdzałem tak by jechać tylko po autostradzie od stacji od stacji. Komp pokazuje tak w granicach 5.5-6.1 (zależnie czy z górki czy pod na tempomacie)

JTD 8v są na prawdę oszczędne jednak np do samego miasta bym wolał benzynę ;)
barat
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 16 10 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: E39 530iA 2002r
Silnik: M54B30
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2013, 14:01

Rekord z mojego benzyniaka na LPG- 7,2 litra, trasa Kraków-Sandomierz.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000