Jaką terenówkę kupić??

30 Wrz 2006, 17:23

Witam Wszystkich.

To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje ze wy jako specjalisci pomoezcie mi.
Otóz od dluzszego czasu zastanawiam sie nad kupnem auta terenowego. chcialbym kupic auto zebym mogl nim jezdzic bez probelmu po lesie i gorach a za razem jesli to mzliwe zeby nie bylo smokiem na paliwo. Chcialbym rowniez zeby mialo bagaznik zeby bylo miejsce na pieska i na bagaze. Dlatego bardzo was prosze o pomoc w doborze auta dla mnie za co z gory bardzo dziekuje.

pozdrawiam

cakluk
cakluk
Nowicjusz
 
Posty: 2

30 Wrz 2006, 19:04

Hmm... Wybór nie będzie zbyt trudny, bo na polskim rynku jest coraz mniej typowych terenówek :? Wszystko zależy to od ceny jaką chciałbyś włożyć w taki samochód :?:
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

02 Paź 2006, 07:06

de la Cruz napisał(a):Hmm... Wybór nie będzie zbyt trudny, bo na polskim rynku jest coraz mniej typowych terenówek ...


Wbrew pozorom terenówek jest coraz więcej. Ale zaznaczam TERENÓWEK, a nie SUV-ów... Niestety na dzień dzisiejszy (z nowych aut) już chyba tylko Nissan Patrol nadal jest terenówką z prawdziwego znaczenia, cała reszta to już tylko SUVy.
------

cakluk napisał(a):(...)chcialbym kupic auto zebym mogl nim jezdzic bez probelmu po lesie i gorach a za razem jesli to mzliwe zeby nie bylo smokiem na paliwo. Chcialbym rowniez zeby mialo bagaznik zeby bylo miejsce na pieska i na bagaze ...


Niestet mam dla Ciebie nieciekawe wiadomości... Każda prawdziwa terenówka to smok paliwożerny...
A w kwestii marki/modelu... Nie ma idealnego auta do każdego terenu! Jednak z tego, co napisałeś na temat Twoich oczekiwań wybrałoby się kilka modeli - LR Discovery, Nissan Patrol GR, Isuzu Trooper, Mitsubishi Pajero... Ale wszystkie w starszych rocznikach, gdyż młode i nowe już są mało terenowe. Wybór jednak ciągle pozostaje na Twojej głowie. Jednak zaznaczam - to nie są auta ekonomiczne... ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

02 Paź 2006, 17:58

Wzystkie te terenówki są koszmarnie drogie i w cenie zakupu i w utrzymaniu :( Dlatego jeśli nie wyjeżdżasz często w teren to nie opłaca się jej kupować :wink:
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

02 Paź 2006, 18:56

de la Cruz napisał(a):Wzystkie te terenówki są koszmarnie drogie i w cenie zakupu i w utrzymaniu :( ...


Z tą drożyzną to nie jest do końca tak jak mówisz. W miarę sensowną terenowkę można kupić poniżej 10 kPLN (np. Isuzu Trooper 2.6i długi rocznik 90-92)...

No, chyba, że Cakluk ma kupę kasy, to może szukać nowych... ;)

Bieżąca eksploatacja (mówię o swoim) nie jest droga (nie licząc spalania :mrgreen: ) - ceny filtrów czy klocków hamulcowych nie odbiegają od "średniej krajowej" dla samochodów osobowych z podobnych roczników. Wiadomo, że auto terenowe eksploatowane "zgodnie z przeznaczeniem" wymaga więcej nakładów, niż takie, którym jeździ się tylko po mieście, ale ja już nigdy nie kupię "plaskacza"... ;)

"Teren jest jak morfina - z każdym wyjazdem bardziej się uzależniasz"... ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

04 Paź 2006, 16:51

ile taka terenowka lyknie paliwa??
smerfetka
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Gogolin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


04 Paź 2006, 19:55

smerfetka napisał(a):ile taka terenowka lyknie paliwa??


Zależy jaka...

Moja wypije każdą ilość jaką dostanie... :mrgreen:

A tak na poważnie to wszystko zależy od samochodu i sposobu eksploatacji. Mój (Isuzu Trooper 2.6i LWB '89) potrafił zjeść nawet 28-30 l/100km w mieście, ale na trasie (100-110 kmph) schodził do 18. Za to w terenie średnio ciężkim przekraczał 100 (komp pokazuje 99.9, bo więcej nie umie wyświetlić)... :mrgreen:

Ale po weliminowaniu zbędnych pierdółek w motorze i na układzie wydechowym i zagazowaniu - spalanie spadło odpowiednio 18-20/11-12/70-80 (niższe wartości uPb98, wyższe LPG)...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

07 Paź 2006, 17:26

Dzieki za odpowiedzi . Co do ceny jaka chcialbym przeznaczyc na zakup auta to ok 25 tys zl. najlepiej silnik benzynowy. Co sadzicie o isuzu rodeo ?? z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi. pozdrawiam cakluk
cakluk
Nowicjusz
 
Posty: 2

07 Paź 2006, 20:50

Według mnie to jedna z ciekawszych propozycji za takie pieniądze 8) Można jeszcze wybierać pomiędzy Suzuki Vitarą, Suzuki Jimmy, Oplem Fronterą, Toyotą RAV4, Mitsubishi Pajero, Daewoo Musso, Land Roverem Discovery, Hyundaiem Galloperem, itp... :D
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

08 Paź 2006, 18:47

@de la Cruz - zgadzam się z tym, że to ciekawa propozycja, ale ...

RAV4 to klasyczny SUV, którego nie bardzo da się zmotać czy zliftować...
Vitara i Jimmy są w miarę sensownymi, ale dość delikatnymi autkami...
Musso. Hmmm... z grzeczności nie wypowiem się, bo system cenzury czuwa... :mrgreen:
Isuzu Rodeo (i Amigo) to protoplasta Opla Frontiery 5D (Amigo - Frontiera Sport). Opel jednak zaszkodził tej świetnej konstrukcji, wprowadzając własne "usprawnienia"...
Pozostałe autka wydają się sensowne. Do listy tej dorzuciłbym jeszcze Nissana Patrola GR i K160/260, Terrano, Isuzu Troopera, Isuzu Amigo (ciężko zdobywalny w Europie), Mercedesa G, a w ostateczności Jeepa Cheerokiego albo Wranglera...

Wszystko jednak zależy od przewidywanego zastosowania auta, gdyż nie ma terenówki uniwersalnej - idealnej w każdych warunkach.

Z aut "prawie" terenowych można jeszcze polecić Mitsu L200, Nissana Navarę, czy Nissana PickUp KingCaba...

Tak więc @Cakluk - wybór nie jest prosty, ale należy tylko do Ciebie...


;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

13 Paź 2006, 15:28

Z pseudoterenówek polecam Honde CRV. Wersja z automatem i silnikiem 2.0 pali w trasie poniżej 8 litrów. Wypowiadam się o aucie z 99 roku. Naprawde super maszyna szczególnie polecam dla kobiety. Zgadzam się z przedmówcami że prawdziwych terenówek jak na lekarstwo. Nawet Land rover jakiś dziwny się zrobił :cry:
czarnaewa
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 24
Miejscowość: Orneta

13 Paź 2006, 15:39

czarnaewa napisał(a):(...) Nawet Land rover jakiś dziwny się zrobił :cry:


LR mają raczej złą słąwę aut raczej dość awaryjnych... Nawet dowcip chodzi w środowisku:
- dlaczego kierowcy landryn nie witają się po południu?
- bo wszyscy rano widzieli sie w serwisie...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

03 Lis 2006, 23:02

Do turystycznej jazdy po lesie i bezdrożach, a jednocześnie będzie samochodem ładownym i ekonomicznym będzie Land Rover Discovery z silnikiem diesla. Suzuki vitara 5D (silnik 2.0 V6) też jest interesującą propozycją - mam vitarę stąd ten sentyment do marki. Opel Frontiera z silnikiem 2.8 TD też jest OK - pakowne i bardzo oszczędne auto. Pajero - podobnie jak Frontiera. Niestety pozostałych pozycji z listy kolegi de la Cruz bym nie polecał:
Suzuki Jimny - malutki
Rav4 - typowy suv, nie nadaje się w teren
Daewoo Musso - no comments
Hyunday Galloper - psuje się, oj psuje się.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

31 Sty 2007, 17:58

Dobra, masz 25 000 do wydania na terenowke tak. ja za 15 000 kupilem Nissana Terrano I 3.0 V6 w wersji luxusowej i dlugiej z 1995 r ( ostatnie wudanie Terrano I) podwyzszylem itd calosc wyszla mnie 18 000 autko pali 18L benzyny nie zagazowalem go jeszcze ale instalacja do niego to koszt 1 500 zl. Auto na wyposarzeniu ma:
- szara skore
- podgrzewane fotele
- wszystkie 4 el. szyby
-imobilajzer
-webasto
-klimatyzacja
-centralny zamek i auto alarm
Auto idealnie pasuje do jazdy terenowej dodatkowo w komfortowych warunkach. w miescie tez sie niezle prezentuje. Autko ma 156 KM i potrafi wyprzedzic BMW 740, ale terenowymi autami nie jezdzi sie szybko tylko bulwarowo terenowki od lat mowily ludziom ze posiadacz terenowki ma kupe forsy bo kazdy myslal ze duzo pala ale to nie prawda nie rozumiem goscia ktory tu pisze ze jego isuzu pali 28 l dla mnie to nie dopuszczalne moje terrano w terenie nie przekracza 20 l a na trasie pali tylko 13 l. Gdyby ktos chial przerobic terenowke fabryczna na taka ktora przejedzie po kazdym poligonie to podaje nr komorki do faceta ktory sie na tym zna i robi to tanio XXX XXX XXX. Jestem z Opolszczyzny. Jestesmy wszyscy zgodni w jednym zeby dewo musso zostawic bez komentarza :D

EDIT:
kryptoreklama... Oj, nieładnie...

- fourup
lasty
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: z laptopka :D

31 Sty 2007, 20:21

A o jakim terenie piszesz? Może masz na myśli szutry i polne drogi? :wink: Dla Fourupa i dla mnie taki teren to dojazdówki. Zapraszam Cię w błoto po klamki, wodę po szyby i podjazdy na metrowe i więcej skarpy. Założę się, że wtedy Twoja terenówka zacznie palić jak smok.
Moja vitara pali 20l LPG. Dlaczego tak dużo jak na taki mały motor? Bo jest zrobiona na rasową przeprawówkę. A komfort jak piszesz i prawdziwy teren w parze nie idą...

P.S. Chciałbym zobaczyć jak dbasz o skórzane siedzenia na poligonach.. :roll:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce