Jaki akumulator kupić do Golfa II 1.6D

13 Sie 2009, 21:41

Witam, jak w temacie. Jaki akumulator kupić do Golfa II 1.6D??
Nie podlega wątpliwości, że dobrej firmy. Ale jakie to są dobre firmy??
Czy 62 Ah wystarczy czy może 74 Ah??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sie 2009, 23:28

Nasza Polska Centra bardzo dobre akumulatory i cenny ze średniej półki.
Może być 70Ah ale najwarzniejszy jest prąd rozruchowy czyli przy kupnie zwróć uwagę na magiczne literki EN ;)
ralf1990
Początkujący
 
Posty: 168
Miejscowość: Warszawa

14 Sie 2009, 10:24

Na stronie Centry można dobrać akumulator do danego samochodu.Wpisuje się tylko jaki samochód,model,rok i gotowe.Z tej uwagi,że jest to diesel,to warto zainwestować w akumulator Centra Futura.Poczytać o nich można równiez na stronie Centry.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sie 2009, 17:06

Jeszcze jedna sprawa. Czasami świeci mi się lampka od ładowania ale ładowanie mam sprawne alternator mam po renowacji i sprawdzałem voltomierzem przy świecącej lampce ładowania jest 14.5V nawet przy włączonych światłach i radiu.
Co jest przyczyną tego migania lampki, słaby akumulator czy może jakieś przebicie w instalacji elektrycznej??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Sie 2009, 09:54

Jeżeli napięcie jest 14,5V przy zaświeconych światłach i włączonym radiu,to jest ciutek za wysokie.A jakie jest przy wyłączonych wszystkich odbiornikach?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sie 2009, 11:40

Sprawdziłem jeszcze raz przy wyłączonych jest 14 (z malutkim groszem 14,1 max), włączonych jest ciut mniej 13,9 - 14.
Znalazłem ucieczkę prądu w aucie to radio jest tak podłączone że bez przekręconego kluczyka działa. Wyczytałem tu na forum że to może być przyczyną rozładowywania akumulatora ale po 8 - 10 dniach.
No i ako jest już do dupy dwie komory w ogóle klękły ładowałem całą noc ako ma 13,5 V i się nie naładowało do końca a z tych dwóch komór w ogóle nie `bomblowało`
Moje pytanie brzmi teraz, jak podłączyć radio do stacyjki mam wolne 3 kable czerwony ( na którym jest naklejka ACC + 12 Volt), niebieski z paskiem i brązowy. I oczywiście gdzie do stacyjki bo podpiąć??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Sie 2009, 14:36

Ładowanie jest więc prawidłowe.Co do akumulatora,to po naładowaniu musisz sprawdzić jego napięcie i gęstość elektrolitu w każdej przegrodzie.Akumulator po odłączeniu od prostownika musi ostygnąć - mierzyć można po około 6 godzinach.Co do radia,to zależy jaki prąd pobiera z akumulatora,a to zależy od tego co gra - czy radio czy CD,jak głośno gra,od wyświetlacza(czy jest ciekłokrystaliczny czy zwykły) itd.Czasami radio może rozładować akumulator do tego stopnia,że nie da się uruchomić silnika już po kilku godzinach.
Co do podłączenia radia - zależy jką masz instalację - czy masz kostkę ISO,czy nie.Sprawdz na tych przewodach miernikiem,czy przy wyłączonej stacyjce jest na nich 12V.Jak na którymś nie będzie,to włącz stacyjkę i sprawdz ponownie.Prawdopodobnie będzie to tak,że na czerwonym jest napięcie cały czas,na niebieskim będzie po włączeniu stacyjki,a na brązowym napięcie pojawi sie po włączeniu świateł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sie 2009, 16:18

Jutro najpóźniej pojutrze kupuję akumulator i tu moje kolejne pytanie.
Czy trzeba go jakoś formować (ładować, rozładowywać)??
Pracowałem kiedyś na wózkach widłowych i tamte akumulatory (nowe) trzeba było uformować tzn., producent zalecał 10x nie rozładowywać do końca 10-15% i naładować na full. Po tych 10 razach bateria miała byś super wydajna.
Co wy na to??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Sie 2009, 00:04

Zalezy jaki kupisz akumulator sa akumulatory sucholadowane ktore napelnione elektrolitem sa naladowane, sa akumulatory bezobslugowe ktore kupujesz podlaczasz do pojazdu i jezdzisz, sa tez suche nie naladowane, zalezy jaki kupisz.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

19 Sie 2009, 09:15

Jak zdecydujesz się na Centra Futura,to są to akumulatory bezobsługowe.Zakładasz do autka i jeździsz.Inne,jak są zalane,to teżzazwyczaj wkłądasz do auta i jeździsz,sprawdzając co jakiś czas(latem częściej) poziom elektrolitu.Chyba,że kupisz gdzieś jak kolega wyżej wspomniał suchy,to trzeba go zalać i naładować.Ale takich akumulatorów już nie widziałem kilka lat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sie 2009, 10:36

Dzięki, przyjąłem do bańki ;).
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Sie 2009, 12:07

Kontynuuję posta żeby nie tworzyć własnego... również mam problem z doborem akumulatora. Czytałem już wiele różnych postów i każdy pisze inaczej. I jeszcze sie zastanawiam czy to ze mam założone LPG wpływa na rodzaj akumulatora jaki potrzebuję.
swiru79
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Katowice

19 Sie 2009, 14:44

Myślę, że LPG nie ma za dużego wpływu jeżeli chodzi o dobór akumulatora. Dobież pod samochód i będzie dobrze (lub troszeczkę mocniejszy).
Ja mam Pytanie odnośnie ładowania. Ładowanie mam dobre jeżeli chodzi o Volty ale natężenie jakie powinno być?? Bo przecież w prądzie nie tylko jest istotne napięci ale też natężenie (a może nawet ważniejsze).
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Sie 2009, 17:07

To juz zalezy od pojemnosci akumulatora (Ah).
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

20 Sie 2009, 01:49

74Ah, więc ile powinien nieć natężenia??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001