Jaki kupić akumulator do samochodu?

25 Sty 2015, 12:41

Ja kupiłem firmy toopla i jestem zadowolony
rolnicza162
Nowicjusz
 
Posty: 1
Auto: Mitsubishi Asx

18 Lut 2015, 12:18

A co powiecie o aku Cartechnic? Potrzebuję takiego w okolicach 55 Ah.
nasze młodzieżowe zawołanie zrobić więcej niż nakazuje obowiązek :)
pepa
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 17 05 1981
Auto: Mazda

18 Lut 2015, 13:51

Jest tak, że wiele firm wchodzących na rynek stara się i oferuje naprawdę dobre produkty w przystępnych cenach, jednak kiedy już zdobywają klientów, wtedy niestety jakość odbiega od początkowej...
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1194
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

18 Lut 2015, 17:32

Ten aku podany przez ciebie @pepa jest całkiem dobry. Nie skreślałbym go na początku - wystarczy poczytać opinię wśród mobilków na jego temat.
Jeżeli chcesz mieć sprawdzoną baterię to jednak decyduj się na firmy typu Varta, Bosch, 4Max czy Exide. Aktualne aku w dobrych cenach mają na motointegrator. Zamawiasz u nich a odbierasz w warsztacie partnerskim w którym sprawdzą Ci przy okazji ładowanie.
Instat
Początkujący
 
Posty: 152
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

02 Mar 2015, 12:22

Polecam zastanowić się także nad akumlatorem Centry ponieważ są dobrej jakości za mniejsze pieniądze,tym bardziej zamawiając w sklepie internetowym.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2015, 18:40

A jaki polecacie akumulator do Fiesty 1.3? Np. ten będzie waszym zdaniem się nadawał? http://mccar.pl/akumulatory-ford/341-akumlator-52ah-500a-silver-calcium-fomoco-1672941.html
marcelin12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Auto: Ford Mondeo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Już 10 km/h mniej na liczniku może uratować życie
    Mniej zatłoczone ulice w czasie pandemii wielu kierowców traktuje jako zachętę do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu. Jednak szybsza jazda oznacza tragiczniejsze w skutkach wypadki drogowe. Nieznaczne przekroczenie ...
    Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce
    Produkujący od 22 lat samochody z napędem hybrydowym, japoński koncern Toyota w tym roku na polskim rynku bierze niemal wszystko. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w segmencie aut z napędem spalinowo-elektrycznym, ...

  • 18 Mar 2015, 09:04

    mam taki od 2007 Silver Calcium 45 ah jest wybita data na lewym biegunie
    merkaba12
    Początkujący
     
    Posty: 79
    Prawo jazdy: 18 03 2003
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: ford
    Silnik: 1,3 44
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    18 Mar 2015, 11:53

    @marcelin12 co prawda nie mam Fiesty ale polecałbym Ci coś np. z Centry albo Exide, np. Akumulator EXIDE EA472

    Sam mam baterie własnie Exide od około 5 lat i nie moge narzekać, zbyt wielkich problemów mi nigdy nie stwarzał
    milky
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Prawo jazdy: 02 04 2010
    Auto: Volvo V40 Hatchback
    Silnik: T4 180 KM

    11 Maj 2015, 06:57

    Jaki akumulator do Fiata Stilo 1,9 diesel. Obecnie mam Banner 75Ah, który wytrzymał zaledwie 3,5 lata.
    Instat
    Początkujący
     
    Posty: 152
    Prawo jazdy: 17 02 1987
    Auto: Citrone C2
    Silnik: 1,6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2001

    11 Maj 2015, 12:53

    Też miałem kiedyś Banner-a który wytrzymał mi niecałych 5 lat. Tyle tylko, ze to był benzyniak. Kiedyś były lepsze, teraz jakby podupadły na jakości.
    Z tańszych lepszych to możesz kupować Varta które uchodzą za solidne. Podobnie zresztą jak Bosch. Jest to tzw wyższa półka. Bosch-a o tej pojemności masz obecnie w dobrej cenie na Motointegrator (niecałe 490 zł). Tam zamawiasz przez net do warsztatu partnerskiego - podjeżdżasz wymieniają, sprawdzają ładowanie, oddajesz stary aku. Przy normalnym użytkowaniu powinien Ci 2x dłużej wytrzymać, niż ten Banner.
    tomczak78
    Początkujący
     
    Posty: 135
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy: 04 04 1986
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    27 Maj 2015, 09:12

    W dieslach akumlator zużywa się zdecydowanie szybciej,mimo iż sam silnik JTD to bardzo udana jednostka. Poza tym 3,5 roku to faktycznie mocno średni wynik,biorąc po d uwagę że akumlator kupujemy z reguły na około 5 lat, mając wspomnianą przeze mnie Centrę lub nieco droższego Boscha,można być pewnym co do jakości.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Prawo jazdy: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Maj 2015, 20:45

    Trwałość rozruchowego akumulatora kwasowego szacowana jest na 7 – 10 tys. uruchomień, czyli przy przeciętnej eksploatacji około 4 lata. Jednak na tę ilość uruchomień można liczyć pod warunkiem prawidłowej eksploatacji, zapewniając między innymi:
    - prawidłowy dobór akumulatora do pojazdu,
    - łatwy rozruch silnika (2 – 5 sekund),
    - zgodny z normą pobór prądu przy rozruchu silnika,
    - prawidłowe parametry ładowania akumulatora w pojeździe (napięcie i prąd),
    - brak upływności prądu,
    - eksploatowanie akumulatora w górnym zakresie jego naładowania (90 – 100 %).
    merkaba12
    Początkujący
     
    Posty: 79
    Prawo jazdy: 18 03 2003
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: ford
    Silnik: 1,3 44
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    08 Cze 2015, 17:03

    10 tyś uruchomień to oczywiście liczba mocno szacunkowa i podawana przez producentów,w rzeczywistości może wytrzymać znacznie więcej i dłużej w zależności od kilku innych czynników. Akurat u nas znajdziesz szeroki wybór,możemy pomóc i doradzić podczas kupna.
    Petrostar
    Początkujący
     
    Posty: 220
    Auto: VW Polo
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    26 Lis 2015, 10:26

    Jako, że zima zbliża się wielkim krokami, taki mamy klimat :) wyczuwam problemu z akumulatorami, dla tego zawczasu wstawiam, artykuł na który się wczoraj natknąłem odnośnie doboru akumulatora, bo wiem że takie pytania co roku się pojawiają.

    "Jaki akumulator kupić?
    Oczywiście na tyle mocny, aby udźwignął nie tylko ciężar uruchomienia samochodu, ale też podołał wszystkim elektrycznym udogodnieniom, jakie posiadamy wewnątrz. A jest ich niemało: elektryczne szyby, lusterka, podgrzewane fotele, nowoczesne zestawy audio. Od czego należy zacząć poszukiwania?

    Przede wszystkim zastanawiając się jaki akumulator kupić do swojego samochodu musimy dostosować go do pojemności silnika i zasobów, które będą nam potrzebne. Warto spojrzeć w książkę serwisową samochodu i zobaczyć, jakie parametry akumulatora określił producent. To bardzo ważne, gdyż nie wystarczy zakupić najmocniejszy model (który będzie przecież dużo droższy), aby spać spokojnie.

    Należy się zatem kierować odpowiednią pojemnością akumulatora, wyrażoną w amperogodzinach (Ah). Jest to podstawowa „siła” naszej baterii. Zbyt mała pojemność nie pozwoli na rozruch silnika. Dlatego jeśli nasze auto ma jeden z silników o mniejszej pojemności, możemy wybrać np. akumulator EXIDE CLASSIC EC441 o pojemności 44 Ah i prądzie rozruchowym o wartości 360 A, czy też akumulator 4MAX ECOLINE o pojemności 45 Ah i prądzie rozruchowym o wysokości 450 A. Oba z tych modeli są dostępne na stronie motointegrator.pl.

    Duży nie znaczy lepszy
    Pojemność podobna, jednak wartość prądu rozruchowego jest inna. Czy na nią też powinniśmy zwrócić uwagę rozważając jaki akumulator kupić? Jak najbardziej tak. Prąd rozruchowy jest szczególnie ważny w przypadku silników o dużej pojemności. Określa on bowiem ilość energii jaką bateria może oddać w danym czasie. W tym przedziale mamy choćby akumulator VARTA PROFESSIONAL DC LAD90 o pojemności 90 Ah i prądzie rozruchowym 800 A, czy jeszcze mocniejszy model BOSCH SILVER S5 015 o pojemności 110 Ah i prądzie rozruchowym o wartości 920 A. Nie bierzmy jednak na siłę tej najwyższej wartości. Dlaczego? Zbyt duży prąd rozruchowy nie stanowi teoretycznie problemu, jednak akumulatory z mniejszym prądem rozruchowym lepiej znoszą głębokie rozładowanie, co może się nam przydać, jeśli nie korzystamy zbyt wiele z auta.

    Wejdzie, czy nie wejdzie?
    Prócz parametrów czysto techniczne określających nasz nowy akumulator, musimy też uwzględnić jego wymiary fizyczne. Nie każdy akumulator zmieści się bowiem w obudowie przygotowanej przez producenta naszego auta.

    Podsumowując, nasza nowa bateria winna być dostosowana do mocy silnika naszego samochodu oraz wyposażenia elektrycznego poprawiającego komfort jazdy. Nie warto jednak silić się na zakup największego i najmocniejszego akumulatora. Trzeba sprawdzić zalecenia producenta i dostosować swój wybór do określonych parametrów. Wtedy i tylko wtedy będziemy mieli gwarancję spokojnej i bezproblemowej jazdy.
    "
    f1sylwek
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 17 11 1989
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: Audi A4
    Silnik: 1.9
    Typ: Terenowy
    Rok produkcji: 1925

    22 Sty 2016, 11:15

    Rzadko kupuję coś przez internet, ale akurat akumulator mi się zdarzyło ostatnio. Zamawiałem przez sklep online [reklama] To co mnie tu uderzyło, to ogromny wybór. Mają każdy typ akumulatora żelowego, czy AGM. Można coś znaleźć dla siebie
    Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 22 Sty 2016, 11:36, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Reklama
    miki789
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 17 10 1990
    Auto: audi
    Silnik: 2.0