Jaki producent ma tarcze z dobra powłoką antkorozyjną?

07 Gru 2022, 20:32

Witam, jaki producent ma dobra powkłoke antykorozyjną na tarczach ? oczywiśćie w miejscach które nie mają styku z klockiem hamulcowym .
Pare lat temu do samochodu ojca założyłem tarcze Zimmerman i d odzis wygląda to bardzo dobrze, ale samochód jest garażowany i to jest napewno duża tego zaleta.
Musze wymienic teraz klocki i tarcze z tyłu, ponieważ zapiekił mi sie zacisk wiec chce juz wszystko doprowadzic do ładu, dlatego stad moje pytańie kto teraz robi dobra powłoke antykorozyjną ?
Moje typy to zimmerman, ATE , oraz Textar , fajnie jak by ktoś się wypowiedział w tym temacie.

Pozdrawiam
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 10:12

Rdzewienie tarcz to rzecz normalna i nieunikniona. A wynika to ze składu stopów, z których tarcza jest wykonana.
Niby podobno Rotinger mają nie rdzewieć, bo są pokryte jakimiś specjalnymi powłokami. To samo jakaś nowa wersja tarcz GM. Czy to prawda, nie wiem niestety. Może ktoś się z nimi spotkał to coś naskrobie.
TRW, ATE, Mikoda ( nawet te pomalowane ) wiem, że rdzewieją. Textary dłużej utrzymują swój pierwotny wygląd, jednak z czasem też zaczynają rdzewieć. Kwestia podejrzewam miejsca gdzie auto stoi ( wilgoć ). Zimmerman-y obecnie też z czasem rdzewieją, a na dodatek dość szybko się zużywają. To już nie ta firma co kiedyś.
Generalnie każda tarcza żeliwna będzie rdzewiała prędzej czy później. Kwestia jakości zabezpieczenia antykorozyjnego i wilgotności w miejscu gdzie się parkuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2022, 10:17

Dzięki za odpowiedź, niestety samochód ten nie jest garażowany, ale w takim razie pójdę raczej w stronę Textar lub Zimmerman, różnica między zestawem tarcz i klocków na tył wynosi 70 złoty na korzyść Textara.
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 10:21

Zerknij sobie na ceny Rotinger-ów i GM. Może będą w podobnych cenach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2022, 10:22

Zobaczę w domu, przypominam że to tylko Hyundai i30 :p wieczorem zrobie rekonesans
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 10:28

pazdzioch napisał(a):przypominam że to tylko Hyundai i30

A dlaczego tylko :?:
Każdy samochód ma swoją wartość dla właściciela i każdy o niego dba tak jak go szanuje :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2022, 10:45

Ja miałem Zimmermann z przodu w Voyagerze i sprawdzały się bardzo dobrze nie przypominam sobie problemów z korodowaniem, do tego dobrze sprawdzały się przy hamowaniu i nawet po dłuższym użytkowaniu w wyższych temperaturach nie występowały z nimi problemy. Przejechałem na nich jakieś 30tkm do sprzedania samochodu. To był komplet tarcz i klocków tej samej firmy.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Gru 2022, 14:53

No więc jak widać, chciałeś Zimmerman-a to masz potwierdzenie z dobrego i pewnego żródła, że firma nadal jest dobra.
Nam też się taka informacja przyda.
Ja mam w jednym aucie tracze ATE i niestety rdzewieją, w drugim mam TRW i też rdzewieją. To tak informacyjnie, dla pokoleń :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2022, 15:46

MotoAlbercik napisał(a):Ja mam w jednym aucie tracze ATE i niestety rdzewieją
Ja mam w Aurisie z tyłu tarcze i klocki ATE i niestety potrafią po nocy, dwóch jak jest wilgotno lub jak się jechało wcześniej i było mokro przyłapać. Jak na razie to w sumie jedyny ich minus ale niestety jest to wkurzające na dłuższą metę. Jak jest sucho to wszystko jest ok. Dodam, że wcześniejszy komplet jeszcze Toyoty oryginalny klocków i tarcz też miał taką przypadłość.
To chyba jeden z minusów gdzie ręczny opiera się na klockach hamulcowych.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Gru 2022, 16:32

MotoAlbercik napisał(a):Ja mam w jednym aucie tracze ATE i niestety rdzewieją


Miałem ATE fabrycznie malowane powłoką antykorozyjną. Powierzchnia tarcz i tak rdzewiała, bo to zależy od materiału. Nawet po 2-3 dniach zachodziły nalotem rdzy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Gru 2022, 17:13

No to pójde znów w strone zimmermanów.

Jeszcze mam do was jedno pytanie, regenerowac zacisk , czy jednak kupic zamiennik, samochód ma juz 13 lat, i zaciski wyglądają srednio.
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 18:09

pazdzioch napisał(a):zaciski wyglądają srednio.
Co według Ciebie to znaczy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2022, 18:18

Maja duzy nalot , nie jest od konca to rdza, wygladaja jak by były spuchniete, dlatego pytam was, czy poprostu dobrze ze wyczyscic, wymienic prowadnice i zlozyc i dalej obserwowac ?
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 19:40

pazdzioch napisał(a):wymienic prowadnice
I co kupisz ? Zamiennik ? Zamiennik który jest robiony z gó.....litu ? Wyczyścić to co jest , nasmarować odpowiednim smarem ( dedykowanym do prowadnic zacisków nie jakimś pospolitym smarem ani miedzianym ) wymienić osłony gumowe . Wyczyścić z rdzy tzw. jarzma klocków . Zacisk też ale bez przesady. Chyba że pójdziesz po całości tak jak ja poszedłem w jakimś tam starszym Volvo . Jarzma i zaciski poszły do regeneracji z piaskowaniem i cynkowaniem :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2022, 19:41

Wrzuć najlepiej zdjęcia to się oceni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000