Jaki producent ma tarcze z dobra powłoką antkorozyjną?

08 Gru 2022, 19:45

Możecie podesłać odpowiedni smar do prowadnic? Zdjęcia wrzucę w sobotę, bo bede rozbierał aby dokładnie zweryfikować przyczynę
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2022, 20:01

pazdzioch napisał(a):Możecie podesłać odpowiedni smar do prowadnic?
[link do oferty na Allegro wygasł] Używam tylko ten a nie inny . Wprawdzie jest w opisie do tłoczków ale sprawdza się idealnie do prowadnic . Jest półpłynny , nie zasycha w odróżnieniu do innych produktów.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2022, 13:25

Jestem, dzisiaj pogoda marna na minusie, ale jakoś śie do tego zabrałem.
Jak dla mnie jednak zacisk nie wyglada tak tragicznie, tłoczek chodzi płynnie, prowadnice troche ciężej chodziły, ale nie tak żeby sie nie ruszały, wyjąłem klocki, wyszlifowałem papierem miejsca w których jest klocej, nasmarowałem prowadnice i złożyłem.

Ponizej fotki https://1drv.ms/u/s!Ar1wjgy6hxau-WCYSxI ... Y?e=90tSPq dysk OneDrive

Jak dla mnie to albo łożysko albo ręczny trzyma, jest w środku jeden filmik którym kręce tarcza na luznym ręcznym. Czekam na opinie
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

10 Gru 2022, 17:21

A te dwie śruby wyczyściłeś i przesmarowałeś? Powinny w tych otworach chodzić jak w masełku.
Co do tego tarcia to albo jarzmo albo zacisk trze ci o tarczę. Całe jarzmo i zacisk powinieneś wyczyścić szczotą. Ma mieć jednolitą strukturę. A na fotach widać, że raczej to czyszczone nie było. Oprócz tego ewidentnie do wymiany jest osłona zacisku ( ta metalowa blacha z tyłu zacisku ). Jest cała zeżarta przez rdzę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Gru 2022, 17:37

Które śruby? Chodzi ci o prowadnice? jeżeli tak to nasmarowalem. Co do dokładnego wyczyszczenia jarzma to nie miałem jak odkręcić, ponieważ jedna śruba jest schowana npod mocowaniem wahacza
, i najpierw musiał bym go odkręcić. Zimno dzisiaj było więc,. oczyściłem i przesmarowalem co mogłem. Tarcze kotwiczne będę wymieniał, ale takie zabiegi to tylko ne garażu i z kanałem.

Klocki wyglądają jak nowe, czy zepsute łożysko mogło by się tak nagrzewać? i przyhamować samochód? Zaobserwowałem spalanie większe i jak by coś trzymało samochód :) byłem zaskoczony że klocki są prawie całe z gdyby zacisk stanął byly by zużyte, klocki mają równy rok.
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

11 Gru 2022, 11:44

Śruby które widać na 8 zdjęciu. Wykręca się obie, wyciąga, czyści się i śruby i otwory w których chodzą.
pazdzioch napisał(a):czy zepsute łożysko mogło by się tak nagrzewać? i przyhamować samochód?

Oczywiście że tak. Tylko to co słychać na filmiku to raczej odgłos tarcia. To raczej nie łożysko. Jak zdemontujesz zacisk i jarzmo i pokręcisz tarczą, to się wszystko okaże. Musisz też zwrócić uwagę, czy osłona tarczy gdzieś nie obciera bo jest tak pognita, że może sama się odkształacać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2022, 09:34

Witam, temat jeszcze nie dokonczony, bo w sumie czasu nie bylo . chce kupic jeszcze osłony tarczy , a dokładniej febi bilstein 178434/435 ,ten febi akurat jest zlozony z dwoch czesci, środką i tarczy zewnetrznej https://cdn.autodoc.de/thumb?id=18258646&lng=de&n=0 duzo zamiennikow ma tylko samą tarcze zewnetrzna https://i.ebayimg.com/images/g/ntcAAOSw ... s-l500.jpg . I teraz wychodzi na to że aby wymienic zewnetrzna czesc tarczy kotwicznej nie bede musiał wykrecac piasty ? tylko wykrecic 5 srebnych śrubek ze zdjecia https://i.ebayimg.com/images/g/CvsAAOSw ... s-l500.jpg ? i założyc bez rozbierania szczęk i wykrecania piasty nowa osłone ? uda się czy nie :)?
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

30 Gru 2022, 12:51

pazdzioch napisał(a):aby wymienic zewnetrzna czesc tarczy kotwicznej nie bede musiał wykrecac piasty ?
Nie robiłem tego w tym aucie ale patrząc na zdjęcia wychodzi na to że demontaż szczęk i piasty będzie koniczny, Demontując piastę możesz napotkać sporą trudność . Rdza i zakleszczenie w otworze mocującym .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2022, 12:57

Tak właśnie się domyślam.ze będą sporem trudności:)
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

03 Lut 2023, 20:05

Witam ponownie, powodem grzejącego się tylniego lewego koła jest nie cofający się tłoczek, jako że nie miałem zbytnio czasu na początku stycznia wpuściłem pod gumkę tłoczka trochę smaru ATE, na chwilę pomogło. Mam już nowy zacisk, chcę zabrać się za wymianę, jednak mam pytanie odnośnie odpowietrzania układu, u mnie jest układ ABS czytając procedury odpowietrzania w Internecie rozumiem że mam to robić na włączonym zapłonie? Tak jest to opisane tutaj ?

Jak odpowietrzyć hamulce z ABS?
Aby odpowietrzyć hamulce z ABS, powinniśmy zacząć od pompy hamulcowej. Pamiętajmy, aby kontrolować poziom płynu znajdującego się w zbiorniku, tak aby do układu nie dostało się powietrze. Jest to bardzo ważne, ponieważ może to skończyć się wizytą w serwisie.

Odpowietrzanie hamulców z abs na włączonym silniku
Odpowietrzanie zaczynamy od włączenia zapłonu. Na zawór odpowietrzający nakładamy przezroczysty wężyk, a jego drugi koniec wkładamy do naczynia wypełnionego płynem. Pedał hamulca wciskamy kilkukrotnie. Do momentu, gdy pojawi się wyraźny opór. Wciskamy pedał i trzymamy go w takiej pozycji.

W tym czasie druga osoba odkręca zawór odpowietrzający o około pół obrotu. Gdy dojdzie do obniżenia ciśnienia na pedale, zakręcamy zawór. Procedurę powtarzamy do momentu, kiedy przez wężyk zacznie przepływać płyn bez pęcherzyków powietrza.

Teraz procedurę należy powtórzyć dla zacisków hamulcowych w kolejności:

lewe koło przednie
prawe koło przednie
prawe koło tylne
lewe koło tylne

Pamiętajmy, że pompa ABS nie powinna pracować dłużej niż 2 minuty, ponieważ może dojść do jej przegrzania. W razie konieczności, trzeba robić kilkuminutowe przerwy.


----

Może ktoś z was ma instrukcje serwisowa odpowietrzania Hyundai i30?
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

04 Lut 2023, 09:43

Generalnie napisałeś wszystko :ok: . W necie jest tego pełno i nie powinieneś mieć z tym jakichś większych problemów
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2023, 22:23

Chyba sie udało, przy okazji przypomniałem sobie że trzeba wymieniac płyn hamulcowy, przepusciałem przez ten zacisk 0,5 litra płynu, bede musiał z resztą tak zrobic za jakis czas, na razie musze zobaczyc czy tarcza sie troche lepiej dotrze, pare razy sie przegrzała, wiec wygląda jak wygląda. Generlanie hamuje dobrze, koło już sie nie grzeje. Niestety nie miałem odpowiednich kluczy i możliwosci aby odkrecic jedną śrube jarzma, która jest w oczku od wahacza, bede w Polsce to z pozycji kanałowej bedzie duzo wygodniej to zrobic rozbiore wyczyszcze i pomaluje a przy okazji zobacze jak tarcze, jak słabo to wymienie komplet. Teraz nasuwa mi się pytanie czy wymieniac prawy zacisk ? czy skoro działa to nie ruszac ?
Miejsca osadzenia klocków w jarzmie wyczyscilem dobrze małym pilnikiem do metalu, klocki chodziły w jarzmie płynnie

Czytaj więcej: jaki-producent-ma-tarcze-z-dobra-powloka-antkorozyjna-vt130507-15.htm#p847056
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

05 Lut 2023, 13:11

No i bardzo ładnie to zrobiłes :ok: Mam nadzieję, że zacisk chodzi leciutko, czyli wyjąłeś te dwie długie śruby mocujące zacisk ( górną i dolną ), wyczyściłeś je tak samo ładnie jak sam zacisk i przesmarowałeś? Przy całkowicie cofniętym tłoczku, zacisk powinien się przesuwać jak ręką go pchniesz w jedną czy drugą stronę. Oczywiście nie będzie chodził "w paluszkach" tylko trzeba użyć ciutek siły. To samo warto zrobić z pozostałymi zaciskami.
Zaciski można też zabezpieczyć specjalną farbą do zacisków, która jest odporna na wysokie temperatury. Są np. czerwone, żółte itd. Nie będą ci te zaciski tak szybko pokrywać się tym osadem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lut 2023, 13:17

tak zacisk chodzi lekko, prowadnice o których piszesz, wyczyściłem i nasmarowałem pastą liqui moly do układów hamulcowych.

Wymieniac zacisk z prawej strony ? czy zostawic skoro działa ?
pazdzioch
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa

05 Lut 2023, 13:22

No i bardzo wspaniale :ok: Będą z ciebie ludzie :mrgreen:
Zrób więc sobie tak samo z każdym zaciskiem :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000