Jaki samochód za max 20 tys?

11 Lis 2018, 22:09

Witam,

od miesiąca rozglądam się za samochodem, który mógłby zastąpić mojego Peugeota 206 1.4 z LPG - 75 koni (trochę mało mocy :)). Samochód głównie będzie wykorzystywany na dojazdy do pracy, 40km w jedną stronę. Najbardziej interesuje mnie hatchback, sedan, coupe, liczba drzwi bez większego znaczenia, najlepiej z LPG lub do zagazowania. Istotną rzeczą również jest bezawaryjność oraz w miarę tanie części (powiedzmy x2 w stosunku do części z 206), oraz dostępność części na rynku. Spalanie ok. 10 litrów gazu. Najlepiej, żeby samochód miał co najmniej 150 koni.

Moje faworyty:
1. BMW 120i - 150 / 170 KM,
2. Audi A4 B6 - 150 / 163 KM,
3. Saab 9-3 - 150 KM (rzadko spotykany samochód),
4. Lexus IS200 2.0 155 KM (rzadko spotykany samochód).

Czy mógłbym prosić Was o komentarze do tych samochodów lub o inne propozycje? Dziękuję :)
Pabloq12
Obserwowany
 
Posty: 1

11 Lis 2018, 22:37

Przy kazdym z tych aut nie liczylbym na jakies mega niskie koszty utrzymania, i nie mowie tu o samych kosztach czesci ale o poziomie zaawansowania, z dostepnoscia czesci mysle ze na 1 miejscu stoi Audi
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lis 2018, 22:46

Niby nie ma co liczyć na małe koszty ale w is200 zrobisz raz starter zawieszeniowo olejowy i jeździsz aż do znudzenia. Potem doświadczysz problemów z kategorii bzdet. I teraz xgłoszą się piewcy od taniości bmw ale spokojnie bmw możesz pomnożyć z kosztami x??? (Sporo).
Na tą chwilę nie ma dla mnie żadnego tańszego w użytku auta tej klasy. Oczywiście mówię z perspektywy osoby która serwisuje dużooo lexów i sam jeździ isem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Lis 2018, 07:53

Najtaniej wyjdzie zdecydowanie IS - wiem, bo byłem w grupie posiadaczy na FB przez 3 lata i naprawy wynikały z eksploatacji (hamulce, sprzęgło, tuleje, sworznie, amory, cewki itp.) czy też gumnianego LPG założonego u druciarza.
Przy zakupie sprawdzić to co wymieniłem w poradniku i jeździć:
poradnik-kupujacego-1-lexus-is-xe10-mk1-1999-2005-vt101227.htm

Auto jest proste jak cep i nie ma żadnego nietypowego rozwiązania, więc jak człowiek powiedziałby, że tego nie naprawi to znaczy, że nie jest mechanikiem.

W Saabie i Audi koszty podwyższy turbo (frajda z jazdy też większa), w BMW większe skomplikowanie mimo niższej klasy i we wszystkich ogólna wyższa awaryjność.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lis 2018, 09:26

Pabloq12 napisał(a):Spalanie ok. 10 litrów gazu. Najlepiej, żeby samochód miał co najmniej 150 koni.


Średnio może się wyrobisz w takim IS, ale raczej bym się nastawił na wyższe spalanie, w końcu to RWD ze sporą masą jak na rozmiar auta, dodatkowo ten silnik ma mało mocy, skrzynia krótka i trzeba go nieco pokręcić żeby mieć dynamikę - znowu rośnie spalanie. Dzida chyba pokazywał wyniki i oscylowały powyżej 10 litrów (bliżej 12-13, dobrze pamiętam?). Zresztą 9 litrów gazu to bierze Golf z 1.6, to o czym my mówimy.

No i wymóg 150 koni... To nic nie mówi! Liczy się stosunek mocy do wagi, co z tego że IS ma 155 koni, jak przy jego wadze jest tylko ciutkę szybszy od kompakta co ma 110 koni? Wszyscy powiedzą "łoooooł masz 150 koni ale to musi rwać asfalt!", no właśnie nie :ok:

Takze zdecyduj się do spalania oraz osiągów, przejedź się danym autem i sam stwierdź czy jest szybkie czy nie, chociaż po Pugu 206 to wszystko będzie mega szybkie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2018, 09:47

galakty napisał(a):Dzida chyba pokazywał wyniki i oscylowały powyżej 10 litrów (bliżej 12-13

przedział od 8,7l do 14l na dystansie 20tys. km
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lis 2018, 09:51

Czyli 11,5 litra wychodzi średnio, normalny wynik w sumie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2018, 10:05

Galakty co do is200 miałem podobne zdanie do momentu pojeżdżenia nim. Gwarantuje Ci że sam byś się zdziwił :ok:
Is200 nadrabia perfekcyjną elastycznością i fjanym wyciszeniem. Efekt ostatnio z kumplami robiliśmy sobie jazdy próbne is200 manual vs hh 244km i....pan który miał kupić hot hecza za 40k.z sporą mocą rozmyślił się i szuka...is a dla odmiany mój drugi kolega który miał imprezę gt i nissana350z tak się podniecił że przyłatwiłem mu is-a tylko z kompresorem i już Z ka i su poszły w Polskę. Teraz pieje bo ma cisze i taniość...oraz co 2tyg.spalone gumy. Dodam tylko że w obydwu przypadkach są to świadomi ludzie. Więc teoria terią a życie swoje. U mnie is200 pali 9-12l bez korków wawa nie przekroczyłem 10,5l (tankowane pod korek) ale pewnie gdybym jeździł na max krótkich odc.byłoby więcej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lis 2018, 15:56

Podłączę się pod dyskusję nt. Lexusa.

Ten model IS (mk1):
IS200 - lepiej brać w manualu czy automacie ? Automat ma tylko... 4 biegi ?
IS300 - bardziej opłacalne od IS200 ?

Rozumiem, że zarówno w IS200 jak i IS300 jest mechaniczna regulacja zaworów ?
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 16:01

Jeśli możesz kupić IS300, to na 200 nie powinieneś nawet zerkać. Tyle powiem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 19:02

Bez przesady z tą elastycznością. Chyba, że masz na myśli możliwość jazdy na 6 biegu z prędkością 40km/h, ale za zdrowe to nie jest... Szczególnie dla kretyńskiej dwumasy.

155KM w IS200 starcza do zwykłej jazdy. Jak lubisz dynamiczniej jeździć to odradzam (chyba, że lubisz kręcić, ale spalanie wtedy wzrasta mocno). Tak jak poprzednicy wcześniej - moc o niczym nie świadczy. Szczególnie, że to auto naprawdę nie jedzie. Włączysz klimę, zabierzesz 3 osoby na pokład i będzie szok, że to ma 155KM a jedzie jak punto 1.2. W dodatku, żeby jechało trzeba kręcić, typowy japoniec.

IS300 miałem okazje się przejechać i osobiście gdybym mógł cofnąć czas to albo szukałbym właśnie is300 albo kupił inne auto. Pomimo, że automat to biegi zmienia mega nieodczuwalnie (a jeździłem paroma automatami). Silnik cichszy, szczególnie na wyższych obrotach, rozpędza się dużo sprawniej bez specjalnego naciskania na gaz. Manual w IS200 to porażka - huczy, miauczy, haczy często 2 i 3, wali przy zmianach biegów... A nawet jeśli trafisz zadbany to i tak ta skrzynia wyje i tak :mrgreen: Automat natomiast pracuje bezgłośnie.

Jeśli miałbyś większy budżet niż 20k to możesz szukać IS300.

Co do spalania, średnio znajomemu takie 2JZ pali 14l gazu. Mnie 12-13. Ostatnio miałem sporo tras i jeździłem ekonomicznie, chwilowe starałem się trzymać możliwie nisko wiekszość czasu. Wynik - i tak ponad 10l lpg. Na mniej nie ma co liczyć, chyba, że pojedziesz non stop 90km/h albo zubożysz mieszankę co szybko zabije silnik...

W 2JZ (IS300) luzy zaworowe reguluje się płytkami, w 1G-FE (IS200) szklankami. Tania zabawa to to nie jest ;)
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 163
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lis 2018, 20:29

aple4 jak coś to posiadam na jednym podwórku is200tte kompresor, is200 zwykły (oba w manualu), is300 więc możesz wpaść i przejechać się każdym a nawet któregoś kupić :D
No i zobaczysz to mityczne miałczenie, huczenie manualnej skrzyni w IS. Gwarantuje Ci że się uśmiejesz.
Co do automatu z is200 to ma 4ery biegi zamula auto ale jest nie do zdarcia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lis 2018, 21:09

Własnie poszukuję czegoś na 2 auto do dojazdów do pracy (Mondziaka oddam żonie). A, że 90% z 70km w jedną stronę to praktycznie trasa (ekspresowa S3 i krajowa 24) to szukam czegoś co będzie płynęło jak mydło po wilgotnej wannie :)
Wcześniej jeździłem Mercedesem W210 e290 - to było to: znakomite wygłuszenie i mega komfort. Co prawda demon szos to nie był, ale mi bardzo pasował.
I szukam czegoś w ten deseń. Lex IS jest jednym z pretendentów ale i też cały czas oko ucieka mi na Volvo S60 2.4 (mk1 poliftowy). Jedynie co mnie wstrzymuje to te przeklęte zawory. Wolałbym gdyby motor miał jednak hydrauliczne kasowanie luzów, ponieważ nie widzi mi się 2 razy w roku wykładać kilku "Władysławów II Jagiełło" na regulację u gazownika :P

szybki dzięki za zaproszenie, będę miał na uwadze jak już przyjdzie co do czego :)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 21:22

aple4 napisał(a):Jedynie co mnie wstrzymuje to te przeklęte zawory. Wolałbym gdyby motor miał jednak hydrauliczne kasowanie luzów, ponieważ nie widzi mi się 2 razy w roku wykładać kilku "Władysławów II Jagiełło" na regulację u gazownika :P


Wejdź na jakiekolwiek forum Volvo i zapytaj, czy ktoś kiedykolwiek regulował zawory :mrgreen:
Odpowiem - nie, bo nie ma takiej potrzeby. Osobiście zajrzałbym tam profilaktycznie przy przebiegu powiedzmy 300k a później spokój na wieki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lis 2018, 21:25

Ah te zawory, szklanki, regulacje... Postawiłbym kasę, ale nie jestem na tyle głupi, ale jednak. Wiecie na co? Ile silników bez regulacji na LPG przeżyje. Od VW czy od Forda/Hondy/Toyoty. Serio. Zapytajcie znajomych kto regulował zawory. Znacie kogoś takiego? Bo ja nie znam. A jakoś te auta po 15 lat jeżdżą :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007