Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 20:20

Nie jestem zwolennikiem VAG-a, choc mam ich kilka w nalblizszej rodzinie. Ale poprostu uwazam, ze jako NOWE auto sinlnik TSI jest genialnym na wsplczesne czasy rozwiazaniem i wydaje mi sie, ze autorke tematu nie bardzo interesuje co bedzie sie dzialo z jej bylym autem przy przebiegu 200 tys. km.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 20:29

Problem w tym że przy przebiegu 200 tyś ten silnik już nie istanieje a awarie mogą się zdarzyć nawet i przy 20 tysiącach...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sie 2014, 20:48

Resurs starego silnika TSI to 250 tys. km, nowy przy wlasciwej eksploatacji i czestszej wymianie oleju spokojnie wytrzyma 300 tys. Poza tym akurat SEAT oferuje 4 lata pelnej gwarancji jako jedyny w klasie kompaktow. Kto jeszcze daje taka gwaranvcje?! Hyundai ze swoimi 5 latami czy Kia z 7 latami?!?! Te gwarancje maja tyle wylaczen, ze po 2 latach juz prawie nic nie obejmuja a nieswiadomi tego wlasciciele nadal jezdza i przeplaccaja za przeglady w ASO. A wracajac do tematu to autorke intteresuje pomoc w znalezieniu nowego auta kompaktowego a nie polemika wyzszosci jednej konstrukcji silnika nad druga :ok: . I po raz kolejny napisze, ze z aut kompaktowych za ok 75k, ktore ostatnio mialem okazje ogladac to wybralbym Leona 1.4 TSI FR 122/125 lub 140/150 :yes:
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 20:54

maniek1986 napisał(a): sinlnik TSI jest genialnym na wsplczesne czasy rozwiazaniem
Nie, nie jest.
maniek1986 napisał(a):Poza tym akurat SEAT oferuje 4 lata pelnej gwarancji jako jedyny w klasie kompaktow. Kto jeszcze daje taka gwaranvcje?! Hyundai ze swoimi 5 latami czy Kia z 7 latami?!?!
Wszystkie gwarancje powyżej 3 lat można potłuc o 4 litery, bo mają w sobie tyle wyjątków i obostrzeń, że trudno im podołać. Poza tym, kto jeździ do ASO 4 czy 5 letnim autem? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2014, 21:01

maniek1986 VAG to obecnie największy gracz na rynku (przegonił juz Toyote tak sądze) i nie będą redaktorzyny gryźć ręki, która ich karmi.

silnik-1-4-tsi-z-systemem-zarzadzania-praca-cylindrow-act-vt65725.htm

Stara prawda jest taka, ze trwały silnik to prosty silnik o odpowiedniej pojemności.
To się przekłada na przebiegi. Nie wierze, ze wysilona jednostka o skomplikowanej budowie bedzie lepsza, mniej awaryjna.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2014, 21:35

maniek1986 napisał(a):Resurs starego silnika TSI to 250 tys. km, nowy przy wlasciwej eksploatacji i czestszej wymianie oleju spokojnie wytrzyma 300 tys.

Na jakiej podstawie ten resurs jest ustalany ? Dzięki testom przeprowadzanym przez specjalistów w sterylnych w warunkach, a może to po prostu prognozy ?
Po 300 tys to współczesny VAG z TSI w rozwiniętych krajach pokroju Niemiec dawno będzie rozkładał się na złomie, w imię ekologii wymieniony na model z 1.0 R3 quadra-turbo. Nie powiem ci jak będzie w Polsce, bo nie wiem co szybciej da za wygraną: sprzęt czy nasze narodowe zamiłowanie do oszczędności i naprawiania domowymi metodami. Oj, za 15 lat będzie ciekawie.. :sly:
Volkswagen jest obecnie największym pionierem wśród firm motoryzacyjnych, jeśli chodzi o zupełnie bezużyteczne technologie (DSG, downsizing, wtrysk bezpośredni) i oczywiście planowane postarzanie produktów.
Tak przy okazji, dziwi mnie czemu np. Toyota, która tak wachluje się swoją opinią o niezawodności nie chce sprzedawać w Polsce tego:
http://kobomo.autokult.pl/3215,o-japons ... ulturowych
Przecież to genialne: trwałe, łatwe do naprawienia, przestronne i komfortowe auto. Po przerobieniu na LPG jest tańsze w eksploatacji od każdego kosiarkowozu. A przy tym wszystkim o wiele bardziej ekologiczny, jako auto które raz wyprodukowane może jeździć 20 lat prawie nie zużywając cennych surowców mineralnych. Ja bym to kupił, a wy ? :)
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault City K-ZE - elektryczny model z segmentu A
    Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach. Poprzez światową premierę modelu Renault ...
    Światowa premiera Golfa GTI
    W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, ...

27 Sie 2014, 22:19

Panowie po raz kolejny przypominam, ze autorke tamatu intreresuja NOWE auta z salonu a nie uzywne :) . Problemem tematu nie jest porownanie roznych koncepcji budowy silnikow. VAG wprowadza nowoczesne technologie po to by sprzedawac jak najwiecej nowych aut :) . Co bedzie z nimi po 8-10 latach i 200-250 tys. km. to pewnie niewiele ich interesuje. W zwiazku z tym, ze chodzi o nowe auto na kilka lat i niewielki roczny przebieg to polecam Leona FR. Poza tym wyznaje zasade, ze jako nowe auto to TSI, TCE, EcoBoost, itp, bo to przyjemnosc z jazdy :yes: . Jesli autorka szuksalaby 6-8 letniego auta to polecalbym prostsze konsrukcyjnie auto :) . Tak wiec podsumowujac, nowe TSI> Mazda 3, Honda Civic 9 za przyjemnosc z jazdy. Uzywane (6 lat, >150 tys. km) Mazda 3, Honda Civic> TSI za lepsza wytrzymalosc. No i na + dla VAG-ow nizsze koszty czesci po gwarancji niz u Japonczykow.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 22:27

Wow...teraz to juz w ogole nie wiem, poglubilam sie w tych silnikach. Tak rzeczywiscie, ja pewnie nie dobije autem wiecej niz 100 tys. km. Przegadam rozne ogloszenia i coraz bardziej sklaniam sie do zakupu uzywanego z 2013/2014 roku. Gdybyscie znali jakis sprawdzony punkt, ktory sprowadza auta to czekam na info.
Bardzo dziekuje za wszystkie porady, bo dla mnie to wciaz czarna magia
Nikalc
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 17 03 1994
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: Crdi 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Sie 2014, 22:32

maniek1986 napisał(a):Panowie po raz kolejny przypominam, ze autorke tamatu intreresuja NOWE auta z salonu a nie uzywne
A ja po raz kolejny powiem, że 1.4 TSI lubią sypać się po 20k km, więc w przypadku autorki to jakieś 1.5 roku
Geniodekt napisał(a):Ja bym to kupił, a wy
Ja też :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2014, 22:41

Jesli nie masz zamiaru przekraczac autem 100 tys. km to tym bardziej polecam TSI. Przykladowe oferty:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ogolnie polecam program DasWeltAuto. Moi rodzice kupili tak 1,5 roku tem polrocznego Golfa 6 z przebiegiem 6 tys. km i zero problemow z autem,. Jak zdecydujesz sie na Leona FR i bedziesz go sprzedawala z przebiegiem >100 tys. km. to daj znac w przyszlosci :D
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 22:51

Mike1735 duzo czytalem na forum o nowych silnikach TSI i nic na ten temat nie pisza :) . Poza tym jest 4 lata gwarancji. Aaaa i najwazniejsze, nie jestem fanem VAG-ow, bo sam ze wzgledu na nadmiar tych aut w rodzinie/sasiedztwie zastanawiam sie nad Alfa, Sabem lub Volvo dla siebie :) .
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 22:55

maniek1986 napisał(a):duzo czytalem na forum o nowych silnikach TSI i nic na ten temat nie pisza
Może i nie, jednak analizując budowę tego silnika obawy są jak najbardziej uzasadnione :yes:
maniek1986 napisał(a):zastanawiam sie nad Alfa, Sabem lub Volvo dla siebie
Dobra, u mnie odkupiłeś swoje grzechy :mrgreen: bardzo lubię te marki :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sie 2014, 23:04

Mike1735 moze byc problem, bo mam swoje 3 wlasne auto i zawsze szukalem Alfy (najpierw 146, potem gtv a 4,5 roku temu 156 fl) a zawsze kupywalem Seata :D :D
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Sie 2014, 23:56

A ja za to lubię auta grupy VAG ale tylko te starsze bo te nowe silniki tej grupy to badziewie i ten cały downsizing jest ogólnie kiepski (niezależnie od marki), jak dla mnie to amerykanie mięli racje z tym że nic nie zastąpi pojemności silnika.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sie 2014, 09:34

No właśnie TSI jest dobre póki na gwarancji i to ma sens. Kupujesz na 4lata i po tym czasie wymieniasz na nowe.
Warunek to utrzymać gwarancje czyli serwis i naprawy tylko w ASO.

Toyota Crown fajny klasyk robiony sierpem i młotem zupełnie inna historia :) ale łezka się w oku kręci jak ludzie nie szanują zasobów.
Przecież można robić auto, które będzie trwałe (jak np Crown) a przy okazji może tez wyglądać nowocześnie lub klasycznie jak kto woli.
Do tego zasilanie LPG jest tanio i ekologicznie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004