Jakie auto do 70 tysiecy?

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 19:20

Nie jestem zwolennikiem VAG-a, choc mam ich kilka w nalblizszej rodzinie. Ale poprostu uwazam, ze jako NOWE auto sinlnik TSI jest genialnym na wsplczesne czasy rozwiazaniem i wydaje mi sie, ze autorke tematu nie bardzo interesuje co bedzie sie dzialo z jej bylym autem przy przebiegu 200 tys. km.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
Prawo jazdy od: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 19:29

Problem w tym że przy przebiegu 200 tyś ten silnik już nie istanieje a awarie mogą się zdarzyć nawet i przy 20 tysiącach...
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 19:48

Resurs starego silnika TSI to 250 tys. km, nowy przy wlasciwej eksploatacji i czestszej wymianie oleju spokojnie wytrzyma 300 tys. Poza tym akurat SEAT oferuje 4 lata pelnej gwarancji jako jedyny w klasie kompaktow. Kto jeszcze daje taka gwaranvcje?! Hyundai ze swoimi 5 latami czy Kia z 7 latami?!?! Te gwarancje maja tyle wylaczen, ze po 2 latach juz prawie nic nie obejmuja a nieswiadomi tego wlasciciele nadal jezdza i przeplaccaja za przeglady w ASO. A wracajac do tematu to autorke intteresuje pomoc w znalezieniu nowego auta kompaktowego a nie polemika wyzszosci jednej konstrukcji silnika nad druga :ok: . I po raz kolejny napisze, ze z aut kompaktowych za ok 75k, ktore ostatnio mialem okazje ogladac to wybralbym Leona 1.4 TSI FR 122/125 lub 140/150 :yes:
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
Prawo jazdy od: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 19:54

maniek1986 napisał(a): sinlnik TSI jest genialnym na wsplczesne czasy rozwiazaniem
Nie, nie jest.
maniek1986 napisał(a):Poza tym akurat SEAT oferuje 4 lata pelnej gwarancji jako jedyny w klasie kompaktow. Kto jeszcze daje taka gwaranvcje?! Hyundai ze swoimi 5 latami czy Kia z 7 latami?!?!
Wszystkie gwarancje powyżej 3 lat można potłuc o 4 litery, bo mają w sobie tyle wyjątków i obostrzeń, że trudno im podołać. Poza tym, kto jeździ do ASO 4 czy 5 letnim autem? :naughty:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10748
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 20:01

maniek1986 VAG to obecnie największy gracz na rynku (przegonił juz Toyote tak sądze) i nie będą redaktorzyny gryźć ręki, która ich karmi.

silnik-1-4-tsi-z-systemem-zarzadzania-praca-cylindrow-act-vt65725.htm

Stara prawda jest taka, ze trwały silnik to prosty silnik o odpowiedniej pojemności.
To się przekłada na przebiegi. Nie wierze, ze wysilona jednostka o skomplikowanej budowie bedzie lepsza, mniej awaryjna.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

27 Sie 2014, 20:35

maniek1986 napisał(a):Resurs starego silnika TSI to 250 tys. km, nowy przy wlasciwej eksploatacji i czestszej wymianie oleju spokojnie wytrzyma 300 tys.

Na jakiej podstawie ten resurs jest ustalany ? Dzięki testom przeprowadzanym przez specjalistów w sterylnych w warunkach, a może to po prostu prognozy ?
Po 300 tys to współczesny VAG z TSI w rozwiniętych krajach pokroju Niemiec dawno będzie rozkładał się na złomie, w imię ekologii wymieniony na model z 1.0 R3 quadra-turbo. Nie powiem ci jak będzie w Polsce, bo nie wiem co szybciej da za wygraną: sprzęt czy nasze narodowe zamiłowanie do oszczędności i naprawiania domowymi metodami. Oj, za 15 lat będzie ciekawie.. :sly:
Volkswagen jest obecnie największym pionierem wśród firm motoryzacyjnych, jeśli chodzi o zupełnie bezużyteczne technologie (DSG, downsizing, wtrysk bezpośredni) i oczywiście planowane postarzanie produktów.
Tak przy okazji, dziwi mnie czemu np. Toyota, która tak wachluje się swoją opinią o niezawodności nie chce sprzedawać w Polsce tego:
http://kobomo.autokult.pl/3215,o-japons ... ulturowych
Przecież to genialne: trwałe, łatwe do naprawienia, przestronne i komfortowe auto. Po przerobieniu na LPG jest tańsze w eksploatacji od każdego kosiarkowozu. A przy tym wszystkim o wiele bardziej ekologiczny, jako auto które raz wyprodukowane może jeździć 20 lat prawie nie zużywając cennych surowców mineralnych. Ja bym to kupił, a wy ? :)
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Siedmiomiejscowy Lexus RX Siedmiomiejscowy Lexus RX
    Jak podaje japoński magazyn Mag-X, premiera wydłużonej wersji bestsellerowego crossovera Lexus RX z kabiną o trzech rzędach siedzeń ma nastąpić już na jesiennym Tokyo Motor Show, a do sprzedaży ruszy w styczniu 2018. Według ...
    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe? Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...

  • Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:19

    Panowie po raz kolejny przypominam, ze autorke tamatu intreresuja NOWE auta z salonu a nie uzywne :) . Problemem tematu nie jest porownanie roznych koncepcji budowy silnikow. VAG wprowadza nowoczesne technologie po to by sprzedawac jak najwiecej nowych aut :) . Co bedzie z nimi po 8-10 latach i 200-250 tys. km. to pewnie niewiele ich interesuje. W zwiazku z tym, ze chodzi o nowe auto na kilka lat i niewielki roczny przebieg to polecam Leona FR. Poza tym wyznaje zasade, ze jako nowe auto to TSI, TCE, EcoBoost, itp, bo to przyjemnosc z jazdy :yes: . Jesli autorka szuksalaby 6-8 letniego auta to polecalbym prostsze konsrukcyjnie auto :) . Tak wiec podsumowujac, nowe TSI> Mazda 3, Honda Civic 9 za przyjemnosc z jazdy. Uzywane (6 lat, >150 tys. km) Mazda 3, Honda Civic> TSI za lepsza wytrzymalosc. No i na + dla VAG-ow nizsze koszty czesci po gwarancji niz u Japonczykow.
    maniek1986
    Aktywny
     
    Posty: 386
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
    Prawo jazdy od: 28 11 2004
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
    Silnik: 1.4, 1.4 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:27

    Wow...teraz to juz w ogole nie wiem, poglubilam sie w tych silnikach. Tak rzeczywiscie, ja pewnie nie dobije autem wiecej niz 100 tys. km. Przegadam rozne ogloszenia i coraz bardziej sklaniam sie do zakupu uzywanego z 2013/2014 roku. Gdybyscie znali jakis sprawdzony punkt, ktory sprowadza auta to czekam na info.
    Bardzo dziekuje za wszystkie porady, bo dla mnie to wciaz czarna magia
    Nikalc
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 26 Sie 2014, 21:04
    Prawo jazdy od: 17 03 1994
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: Hyundai i30
    Silnik: Crdi 1.6
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:32

    maniek1986 napisał(a):Panowie po raz kolejny przypominam, ze autorke tamatu intreresuja NOWE auta z salonu a nie uzywne
    A ja po raz kolejny powiem, że 1.4 TSI lubią sypać się po 20k km, więc w przypadku autorki to jakieś 1.5 roku
    Geniodekt napisał(a):Ja bym to kupił, a wy
    Ja też :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10748
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:41

    Jesli nie masz zamiaru przekraczac autem 100 tys. km to tym bardziej polecam TSI. Przykladowe oferty:
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    Ogolnie polecam program DasWeltAuto. Moi rodzice kupili tak 1,5 roku tem polrocznego Golfa 6 z przebiegiem 6 tys. km i zero problemow z autem,. Jak zdecydujesz sie na Leona FR i bedziesz go sprzedawala z przebiegiem >100 tys. km. to daj znac w przyszlosci :D
    maniek1986
    Aktywny
     
    Posty: 386
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
    Prawo jazdy od: 28 11 2004
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
    Silnik: 1.4, 1.4 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:51

    Mike1735 duzo czytalem na forum o nowych silnikach TSI i nic na ten temat nie pisza :) . Poza tym jest 4 lata gwarancji. Aaaa i najwazniejsze, nie jestem fanem VAG-ow, bo sam ze wzgledu na nadmiar tych aut w rodzinie/sasiedztwie zastanawiam sie nad Alfa, Sabem lub Volvo dla siebie :) .
    maniek1986
    Aktywny
     
    Posty: 386
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
    Prawo jazdy od: 28 11 2004
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
    Silnik: 1.4, 1.4 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 21:55

    maniek1986 napisał(a):duzo czytalem na forum o nowych silnikach TSI i nic na ten temat nie pisza
    Może i nie, jednak analizując budowę tego silnika obawy są jak najbardziej uzasadnione :yes:
    maniek1986 napisał(a):zastanawiam sie nad Alfa, Sabem lub Volvo dla siebie
    Dobra, u mnie odkupiłeś swoje grzechy :mrgreen: bardzo lubię te marki :wink:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10748
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 22:04

    Mike1735 moze byc problem, bo mam swoje 3 wlasne auto i zawsze szukalem Alfy (najpierw 146, potem gtv a 4,5 roku temu 156 fl) a zawsze kupywalem Seata :D :D
    maniek1986
    Aktywny
     
    Posty: 386
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 23 Lut 2013, 03:40
    Prawo jazdy od: 28 11 2004
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
    Silnik: 1.4, 1.4 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    27 Sie 2014, 22:56

    A ja za to lubię auta grupy VAG ale tylko te starsze bo te nowe silniki tej grupy to badziewie i ten cały downsizing jest ogólnie kiepski (niezależnie od marki), jak dla mnie to amerykanie mięli racje z tym że nic nie zastąpi pojemności silnika.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Jakie auto do 70 tysiecy?

    28 Sie 2014, 08:34

    No właśnie TSI jest dobre póki na gwarancji i to ma sens. Kupujesz na 4lata i po tym czasie wymieniasz na nowe.
    Warunek to utrzymać gwarancje czyli serwis i naprawy tylko w ASO.

    Toyota Crown fajny klasyk robiony sierpem i młotem zupełnie inna historia :) ale łezka się w oku kręci jak ludzie nie szanują zasobów.
    Przecież można robić auto, które będzie trwałe (jak np Crown) a przy okazji może tez wyglądać nowocześnie lub klasycznie jak kto woli.
    Do tego zasilanie LPG jest tanio i ekologicznie.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2610
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Auto: Honda
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      S2020005