Jakie auto kupić do 100000zł

12 Mar 2025, 20:19

Cześć wszystkim. Potrzebuję pomocy z wyborem samochodu.
Budżet: przeznaczyłem na to 100000zł. Jednak jeśli samochód, który spełnia moje potrzeby zmieści się w mniejszej kwocie to czemu nie.
Rocznik: >2010r.
Roczny przebieg pokonywany samochodem: 12000-14000km
Miasto/Trasa: 75% jazdy po mieście, 25% jazdy trasą.
Skrzynia: automatyczna (cvt odpada) lub manualna
Silnik: benzynowy, pojemność nie większa jak 3,5l
Moc silnika: może bardziej czego oczekuje od osiągów samochodu, bo nie koniecznie potrafię określić moc silnika w samochodzie, która mnie zadowoli. Jako, że w mieście w skrajnych przypadkach mocniejszy silnik szybciej pozwoliłby włączyć mi się do ruchu, na autostradzie sprawniej wyprzedzić samochód. To tak też chciałbym kupić w końcu mocniejszy samochód. Aktualnie mam Mazdę 6 II 2.0 MZR 147KM (automat) i nie jest to demon prędkości. Szczególnie odczuwam to na autostradzie.
Koszty utrzymania: nie oczekuję kosztów utrzymania na poziomie Tico, bardziej akceptuje koszty utrzymania adekwatne do 'jakości' samochodu.
Wyposażenie: tak na dobrą sprawę to wystarczy mi dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i tyle. Jedyna rzecz jaką bym potrzebował to fotel kierowcy, który ma możliwość wysunięcia siedziska. W Mazdzie już się przyzwyczaiłem do krótkiego siedziska i nie jest to jakiś problem, przez który zrezygnuję ze wszystkich propozycji samochodów, żeby szukać tylko tego z taką opcją. Więc może to bardziej taka moja fanaberia.
Ogólnie odpuściłem samochód hybrydowy z poszukiwań z tego względu, że trafia mi się raz w miesiącu przypadek, gdzie samochód stoi w garażu i w ogóle go kilka dni nie ruszam. Ponadto nie pasuje mi skrzynia e-CVT (testowałem Toyote Corolle XII TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM). Jeśli obecne hybrydy nie są jakieś problematyczne i nie ma problemu, żeby auto stało kilka dni nie uruchamiane to proszę mnie poprawcie.
Jakie Wy macie propozycje?
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7

13 Mar 2025, 17:15

Pierwsze słyszę, żeby hybrydzie się wielka krzywda stała od postoju tygodniowego.

Zasadniczo szukasz auta przez fanaberię - jeździsz głównie miasto, a chcesz zmienić, bo za mało kopa ma na trasie, a przy tym nie chcesz hybrydy, która na miejskie warunki jest super, bo nie akceptujesz CVT/eCVT (rozumiem, nie każdy to lubi). Nie masz też żadnych wymagań na liczbę pasażerów, ale na klimę 2-strefową tak, więc zakładam że pasażerem jest osoba o innym odczuwaniu temperatury (laska).

W twojej sytuacji po prostu szukaj czegoś z turbiną (będzie się dobrze zbierał już od dołu), bo wolnossak Mazdy nie ma tego czego ci brakuje, już nawet i-VTEC od Hondy lepiej się zbierze. W twoim budżecie po prostu jakaś nowsza Octavia, Leon czy Golf - będzie mocniejszy silnik TSI, wszelkie bajery o których mówisz i jeszcze może coś zostanie jeśli nie weźmiesz zbyt świeżutkiej sztuki.
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

13 Mar 2025, 19:08

Ja też jestem na kupnie w podobnej cenie. Zainteresowałem się 508 II w automacie ale dieslem w benzynie są w tym modelu podobno awaryjne jednostki.
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

14 Mar 2025, 15:06

Dzięki za propozycje.
A propo hybrydy to gdzieś tam natknąłem się na wpis, że hybryda na krótkie odcinki i długie odstępy między jazdą samochodem nie działa dobrze na jednostkę.
Nie podpasowała mi właśnie Toyota w hybrydzie jeśli chodzi o automat (trasa).
Zazwyczaj przemieszam się samochodem sam lub z 1 pasażerem.
Silniki TSI - warto się w to pchać?

A propos Peugeota 508 II to niestety u mnie w grę wchodzi tylko i wyłącznie benzyna.
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Mar 2025, 23:06

Żadnemu autu nie robi dobrze taka jazda jak mówisz, najgorzej to dieslom, a hybrydzie czy benzynie to ciężko powiedzieć któremu gorzej...

TSI - jak bierzesz EA211 to warto. Sprawdź jeszcze dokładnie oznaczenie silnika, bo niektóre miały wadliwe pierścienie. A tak poza tym to zmieniasz rozrząd co ok. 100-200tys. km, pilnujesz interwału olejowego 10tys. / 1 rok i śmigasz :) One mają złą opinię z pierwszej generacji (EA111) gdzie działy się naprawdę straszne rzeczy.
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

15 Mar 2025, 00:47

Cebuller napisał(a):TSI - jak bierzesz EA211 to warto. Sprawdź jeszcze dokładnie oznaczenie silnika, bo niektóre miały wadliwe pierścienie. A tak poza tym to zmieniasz rozrząd co ok. 100-200tys. km, pilnujesz interwału olejowego 10tys. / 1 rok i śmigasz One mają złą opinię z pierwszej generacji (EA111) gdzie działy się naprawdę straszne rzeczy.

Tia i śmigasz :D :D :D :D
Lubię to :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Mar 2025, 11:48

Znalazłem jeszcze jedną Mazdę z turbo i widzę, że jest to trochę rarytas na naszych drogach.
Jak pasuje reszta zestawień do tego co wysłałem?
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Mar 2025, 12:56

wieka napisał(a):Znalazłem jeszcze jedną Mazdę z turbo i widzę, że jest to trochę rarytas na naszych drogach.


Rok 2025, rozbitki ze stanów stają się rarytasami :mrgreen:

Mazda po dzwonie, alfa po dzwonie, Volvo po dzwonie.
Honda może być, talismana bym odpuścił, wysokie koszty utrzymania, 100k za 5 latka a to ciągle renault.

Poszukaj sobie "europejskiej" mazdy 2.0 i będziesz zadowolony
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2787
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Mar 2025, 14:42

Bardziej rarytas, że znalazłem tylko 1 ogłoszenie.
No właśnie mam Mazdę 6 w wersji z 2.0, brałem pod uwagę nowszą tylko i wyłącznie z 2.5 pod maską.
Trafiłem jeszcze na Lexusa.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... Hej5F.html
Proceed
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/k ... HeFEL.html
Optima
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/k ... H9lQQ.html

I w sumie tyle, spodziewałem się większego wyboru przy takim budżecie.
Bo Volvo S60 IIIgen to jeszcze nie ten budżet?
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Mar 2025, 15:11

wieka napisał(a):No właśnie mam Mazdę 6 w wersji z 2.0, brałem pod uwagę nowszą tylko i wyłącznie z 2.5 pod maską.


No i co, że masz strupka 2.0? To zupełnie inne silniki

wieka napisał(a):I w sumie tyle, spodziewałem się większego wyboru przy takim budżecie.
Bo Volvo S60 IIIgen to jeszcze nie ten budżet?


Weź może wymyśl najpierw czego w ogóle chcesz? Bo na razie to walisz losowymi modelami kierując się chyba wyłącznie ceną
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2787
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Mar 2025, 16:43

Zależy mi na samochodzie żwawszym niż obecny, nie wybieram nic z BMW i Mercedesa czy Audi, bo nie chce pchać się w przypuszczalnie wysokie koszty utrzymania dla marek premium w nowszego rocznika, niż moje obecne auto.
Tak na prawdę do szczęścia potrzeba mi niewiele, bo nie potrzebuję zbyt dużo wyposażenia w aucie.
Poza tym, żeby siedzisko nie było za krótkie.
Wale losowymi modelami kierując się budżetem, bo za bardzo nie wiem jakiego modelu warto szukać w tym budżecie, dlatego liczę na pomoc.
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Mar 2025, 16:29

franccc napisał(a):Poszukaj sobie "europejskiej" mazdy 2.0 i będziesz zadowolony


Znajomy ma Mazde 3 IV gen. w sedanie z tym silnikiem, przejechałem się tym jakiś czas temu. To jeszcze nie jest to :no:
Pozostaje mi coś nowszego z turbo albo starszego z V6?
wieka
Nowicjusz
 
Posty: 7