Jestem w posiadaniu Mercedesa klasy E W211 z silnikiem 1.8 kompressor + lpg. Spalanie tego auta waha się od 11,5-14l lpg. Chciałbym kupić drugie auto (mniejsze) którym jezdziłbym do pracy codziennie trasy 2x40km autostrada, oraz żona w weekendy na uczelnię oddaloną od domu 70km również trasa (nie autostrada ale leci się). Jakie auto polecacie? Myślałem nad W203 coupe z tym samym silnikiem co mam, auto mniejsze to i mniej spali chyba? Oraz o skrzyni manualnej 6biegów.
Przy takim użytkowaniu nie odrzucałbym diesla w Mercedesie. Większy wybór, jednostki udane i spalanie nie będzie powalać. Zapewne benzyniaka szybciej trafisz w lepszym stanie ale trzeba zerknąć na stan kompresora.
Miałem wcześniej w210 2.2cdi, może i nie spalał duzo bo coś koło 7l na trasie, ale w porównaniu z lpg 7l ON = 14l LPG czyli dużo. Nie mówiąc już jak padnie jakiś wtrysk itd. Raczej mam na uwadze tylko benzynę + lpg.
A chodzi ci jedynie o Mercedesa, czy inne marki też wchodzą w grę? Bo jeżeli tak to może citroen C4 1.6 HDi, fajnie się nim jeździ, silnik udany i mało pali.
Zadaszenie na samochody - wiaty samochodowe - MURATOR doradza Z pewnych względów nie chcesz lub nie możesz wybudować garażu na swojej posesji? Ciekawą alternatywą dla niego będą wiaty samochodowe. W kolekcji MURATORA znajdziesz najlepsze gotowe propozycje, dzięki którym ...
Zimowe przygotowania do jazdy samochodem Nawet niewielka warstwa śniegu na przedniej szybie ogranicza widoczność, a zalegający na dachu auta śnieg może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, gdy pokrywa z lodu i śniegu zsunie się nagle na przednią szybę ...
Nie patrzę wyłącznie na Mercedesa ale wiem, że ten silnik lubi LPG. Nie należę również do osób piłujących auto, raczej jazda ekonomiczna, bez zbędnych kick downów, prędkość około 120/130km/h. Myślałem też nad audi a3 1.8
No i jeżeli szukasz merca to polecam coś z ciepłych krajów Francja, Hiszpania, Włochy. Dostaniesz auto poobijane ale przynajmniej bez grama rdzy. Co do FR mogę pomóc.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
A3 8L raczej nie ma startu do W203, chociaż będzie tańsze w utrzymaniu. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to wcale nie będzie niższe. Musisz zdecydować czy chcesz coś bardziej komfortowego czy taniego w utrzymaniu. Jak ma być tanie to coś na płycie Golfa IV np.Octavia I. Jeżeli jednak auto będzie głównie jeździć po drogach ekspresowych to brałbym coś lepiej wyciszonego i z długą skrzynią. Wszystkie W203 z manualem mają 6b. Jeśli boisz się korozji to spójrz na Volvo S60 - koszty utrzymania podobne jak w Mercedesie. Jest jeszcze Audi A4B6, ale poniżej 15 tys.ciężko kupić coś w zadowalającym stanie. Spoza segmentu premium: Hyundai Sonata 2.4 Opel Vectra C/Signum (pod LPG 1.8 lub 2.0T) Renault Laguna II FL (2.0 lub 2.0T) Honda Accord VII 2.0 Mazda 6 2.0 Ford Mondeo Mk3 2.0 lub 2.5 Citroen C5 2.0 Peugeot 407 2.0
Z segmentu C mógłbym polecić np. Astrę H jako tanie auto, ale w takim 1.8 masz 3 tys.obrotów przy 100km/h.
Dokładnie, chodzi mi o skrzynie z długimi biegami. W203 6b manual spełni te wymagania? Bo chyba jednak przymierzę się do tego auta. W moim w211 automat 5b mam niecałe 3tys obr przy 120km/h chciałbym żeby ta C klasa nie była gorsza jeśli o to chodzi
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.