Jakie Kombi między 20-25tys zł

01 Lip 2023, 21:25

Witam forumowiczów,
Ze względu na to, że obecne auto zaczęło się sypać, a i tak przez ostatnie 2miesiace włożyłem więcej niż jest ono warte to przyszedł czas na zmiany.
Obecnie posiadam mazdę 3bk 2.0 w benzynie z LPG, fajne zwinne autko, ale przy przebiegu prawie 350tys po kilku trasach Polska-Niemcy zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Teraz szukam czegoś większego, ze względu że kilka razy w roku taką traskę będę pokonywał, a i gdzieś na objazdowe wakacje też planuje jechać własnym autem, stąd przyda się kombi.
Obecnie mieszkam w Niemczech więc i tutaj będę kupował auto z budżetem około 5000€(na polskie między 20 a 25tys). Nie wiem za wiele w temacie motoryzacji, a rady które dostaję są zazwyczaj sprzeczne ze sobą więc postanowiłem zapytać na forum. Szukam auta oczywiście jak najmniej awaryjnego, też nie tzw "muła" no i względy wizualne też się dla mnie liczą.

W skrócie: do pracy dojeżdżam 25km w jedną stronę (dosyć wymagająca trasa, teren górzysty), wiadomo 2-3razy w tygodniu zakupy 5-10km, w weekend 20-70km przejażdżki nad jezioro, na grill itp., no i kilka razy w roku trasa około 600km w jedną stronę.

Polecone zostały mi:
1. Audi A4 B8 2.0tdi 140km
2. VW Passat z tym samym silnikiem co Audi lub 1,9tdi 105km
Oba do max 2010r (ale szczerze nie rozumiem z jakiego względu)
3. Toyota Avensis 2.0 diesel 124km

Myślicie, że przy takim użytkowaniu lepiej nie pchać się w diesela i pochylić się w stronę silników benzynowych? Może warto odpuścić kilka "smaczków" na korzyść kilka lat młodszego samochodu? Jeśli tak to jakie auta z jakimi jednostkami polecacie? Jestem otwarty na wszelkie propozycje (może z wyłączeniem francuskich aut).
Z góry dzięki za odpowiedzi
Zielony17
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Lip 2023, 21:43

Jeździłeś Mazdą benzyną więc możesz przeżyć mały szok przy serwisie niemieckich aut a do tego diesli to samo tyczy się avensisa.
Mieszkając w Niemczech chyba nie chcesz korzystać z ich warsztatów zbyt często ? Szukaj czegoś prostego tym bardziej że masz mały budżet na auto.

Powiem Ci tak po studencku :D
Chcesz trochę pofisiować a nie masz za co, w dodatku mocno podkreślasz koszty eksploatacji oraz rocznik co nic dobrego nie wróży przy tej kasie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lip 2023, 22:45

Budżet taki, a nie inny bo potrzebuje auta "na już" żeby nie pchać pieniędzy w obecne, za 3 miesiące mógłbym celować w auto z innej półki cenowej, ale sytuacja jest taka a nie inna.
Wydaje mi się, że mówisz o "fisiowaniu" bo napisałem, że chce aby auto podobało mi się wizualnie, a to chyba w miarę normalne. Rozumiem że komuś innemu na tym w ogóle nie zależy, ale uwierz mi że nie należę też do osób, które chcą komuś imponować, w innym wypadku kupiłbym bmw i nie pytał o rady.
Rozumiem że musiałeś się trochę dowartościować, ale post był odnośnie porady, a nie oceny. Pozdrawiam
Zielony17
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Lip 2023, 23:40

Zielony17 napisał(a):1. Audi A4 B8 2.0tdi 140km
2. VW Passat z tym samym silnikiem co Audi lub 1,9tdi 105km
Oba do max 2010r (ale szczerze nie rozumiem z jakiego względu)

Te dwa auta nie sa dla siebie konkurencją, bo nr 2 to zapewne chodzi o Passata B6, spoko auto ale konstrukcyjnie starsze niż A4 b8

Bezpieczniej będzie kupić Passata a do tego wersja kombi miażdzy wszystko w swojej klasie bo ma 603l
Możesz tez poszukać 2,0 TDI CR wtedy masz np 140 koni a nie tylko 105 jak 1,9 tdi

Zerknij też na Forda Mondeo
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

02 Lip 2023, 02:10

Trevor napisał(a):Możesz tez poszukać 2,0 TDI CR wtedy masz np 140 koni a nie tylko 105 jak 1,9 tdi

Jest w mojej okolicy oferta Passata B7 właśnie w wersji 140 koni, co prawda lekko ponad budżetem, o którym pisałem wyżej i w dość ubogiej wersji wyposażenia, ale to już mniej ważne. Ogólnie mechanicznie jest różnica między B6, a B7? Jakieś bardziej doskwierające usterki? Czy tak samo godne uwagi?
Zielony17
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Lip 2023, 06:23

Zielony17 napisał(a):Budżet taki, a nie inny bo potrzebuje auta "na już" żeby nie pchać pieniędzy w obecne,


Tylko, że twoje typy się z tym budżetem nie spinają. Kupisz gruza i tyle

Chcesz diesla i kombiaka to sobie od biedy poszukaj octavii II
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lip 2023, 08:37

Zielony17 napisał(a):Budżet taki, a nie inny bo potrzebuje auta "na już" żeby nie pchać pieniędzy w obecne, za 3 miesiące mógłbym celować w auto z innej półki cenowej, ale sytuacja jest taka a nie inna.
Wydaje mi się, że mówisz o "fisiowaniu" bo napisałem, że chce aby auto podobało mi się wizualnie, a to chyba w miarę normalne. Rozumiem że komuś innemu na tym w ogóle nie zależy, ale uwierz mi że nie należę też do osób, które chcą komuś imponować, w innym wypadku kupiłbym bmw i nie pytał o rady.
Rozumiem że musiałeś się trochę dowartościować, ale post był odnośnie porady, a nie oceny. Pozdrawiam


Kolego ja akurat nie dowartościowuje się samochodem tylko wychodzę z założenia że jak się nie ma miedzi to się na d.siedzi.
Czyli jestem realistą i doradzam Ci jak realistą.

Jeździłeś prostą japońską benzyną i to z LPG!!! a chcesz kupić diesla którego same wyserwisowanie pewnie pochłonie równowartość Twojego starego auta. Nie pisze o naprawach tylko o serwisie. A co z naprawami ? Oczywiście niby luz bo chyba wiesz co robisz tylko po co piszesz że drażni Cię włożenie w serwis/naprawy Mazdy jej równowartości jak przy starym dieslu ryzyko takiej wtopy rośnie X10.
Oczywiście od fana VW pod każdą postacią wystarczy że TSI nie bierze oleju a TDI nie jest 1,9 bxe z powodu panewek i jest gitara.

Ale ja jako realistą i osoba przez której ręce przechodzi więcej diesli niż co niektórzy tu widzieli mogę Cię zapewnić że stary diesel w obiegowym budżecie każdego Kowalskiego (około 20-25k.pln.) do bezpiecznych i tanich nie należy.

Dam Ci prosty przykład jak realista nie internetowy chłopczyk.
Jeden z Twoich typów Avensis t27 D4D 126km.

Silnik diesla oznaczenie AD kiepski i drogi w eksploatacji więc tylko dla tego budżetowo pewnie na styk się łapie.

Natomiast benzyna silnik jest ok.ale jako realista mogę Ci wymienić i WYCENIĆ więcej wad tego auta niż słyszałeś o wszystkich niemieckich dieselkach od fana marki chociaż Avensis t27 w benzynie szczególnie FL ekonomią i psujactwem bije na głowę Twoje niemieckie dieslowe typy.

Oczywiście może mieszkasz gdzieś przy samej granicy z Pl i liczysz na serwis u nas ale jak nie to Twój budżet i Twoje typy są kaskaderskie.


Powodzenia :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lip 2023, 09:02

szybki napisał(a):Jeden z Twoich typów Avensis t27 D4D 126km.

Silnik diesla oznaczenie AD kiepski i drogi w eksploatacji więc tylko dla tego budżetowo pewnie na styk się łapie.
Do tego sam w sobie nie należy do jakiś oszczędnych jeżeli chodzi o spalanie. Ten wybór to taka mina z odpalonym już timerem.

Zielony17 napisał(a):Obecnie posiadam mazdę 3bk 2.0 w benzynie z LPG
Szukasz auta większego niż miałeś czy faktycznie jest ono Ci tak niezbędne? Mając taki budżet może lepiej celować w coś o podobnej wielkości?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

02 Lip 2023, 10:43

Passat będzie przecież większym autem od A4. 1.9 i 2.0 CR to dobre silniki nie masz obaw.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1261
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

02 Lip 2023, 11:21

motozakup napisał(a):1.9 i 2.0 CR to dobre silniki nie masz obaw

To napisz ile tysięcy kilometrów temu były dobre i dopisz ile kosztuje serwis tych aut żeby można było powiedzieć, po przejechaniu 250-300k.km. nadal jest ok .bo chyba nie chcesz liczyć na to że poprzedni właściciel serwisował wsjo na czas.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lip 2023, 15:09

Po 250-300? Przy tym przebiegu nic się nie dzieje, pierwsze dolegliwości to jakiś egr będzie sprawiał problemy ale to klik klik i zapominamy a tak to to jeździ, koszta serwisu drogie? Czyli co? Bo ja osobiście nie widzę nic drogiego przy tych silnikach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2023, 15:26

Kao napisał(a):Bo ja osobiście nie widzę nic drogiego przy tych silnikach.

Ja wiem ż Ty "tam" nic nie widzisz :D ale u "nas" coś widać. :mrgreen: Jeszcze autor po przesiadce z Mazdy 2,0 pb będzie grubo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lip 2023, 16:13

Chyba tania łycha z soboty Cię trzyma :wink:
Nie porównuj tych dinozaurów do nowoczesnych wydmuszek.
Niedawno gdy mówiłem że w lexie z przebiegiem lekko ponad 100 tyś km zawias się posypał i naprawa prawie 4k euro to stwierdziłeś że lex też może się popsuć :lol: lex że znikomym przebiegiem tak a vw p rzebiegiem x2 już nie :lol: a teraz stara mazda jest git i jeszcze sypiesz farmazony o drogim serwisie w vagu, to pytam co tam takiego drogiego w tym serwisie? To nie s klasa że filtry powietrza kosztują 600 zł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2023, 17:16

Kao napisał(a):Chyba tania łycha z soboty Cię trzyma
Nie porównuj tych dinozaurów do nowoczesnych wydmuszek.
Niedawno gdy mówiłem że w lexie z przebiegiem lekko ponad 100 tyś km zawias się posypał i naprawa prawie 4k euro to stwierdziłeś że lex też może się popsuć lex że znikomym przebiegiem tak a vw p rzebiegiem x2 już nie a teraz stara mazda jest git i jeszcze sypiesz farmazony o drogim serwisie w vagu, to pytam co tam takiego drogiego w tym serwisie? To nie s klasa że filtry powietrza kosztują 600 zł.


Chłopie nie pisz tych głupot jak lex się psuje bo to że się może zepsuć to ja wiem tylko ważne jak często to robi. i tak napisałem.

Prius 1,8 też może się zepsuć i wymienię Ci usterek "obowiązkowych" po cenach FR pewnie na 3-4k.eur a napiszesz uberowcowi z nalotem 500k.km. że się psuje i trzeba uważać ?

Kolejna sprawa to serwisuje lexy często mające po pół bańki nalotu gdzie sprowadziłem je jak miały 100k.km.i co 10-15k.km.są u mnie na serwisie i będziesz mi mówił co się psuje ?


Co mam Ci napisać że do niedawna wszystkie rekordy jednorazowych kwot napraw (zwyklaki) przypadały na TDI szczególnie w tych segmentach cenowych najbardziej poszukiwanych (nie bmw bo staram się unikać tych aut jak coś to tylko znajomi).

Rekordy nie przypadały na Lexusy których pewnie obrabiam że 30szt, nie przypadały na żadną toyotę, nie przypadały na żadnego Japońca benę tylko zawsze dziwnym trafem na obiekt westchnień Janusza.

Ja patrzę z innej perspektywy przede wszystkim stałego klienta który przyjeżdża do mnie przez cały okres posiadania auta i widzę co jest grane.

I dziwne bo jak przy lagunie3 wymieniasz jakiś bzdety tak tu już jest ok. :mrgreen:

Przy takich opcjach jak tu są wymieniane z nastawieniem na oszczędność łudzenie się że poprzedni właściciel zrobił należyty serwis jest delikatnie mówiąc głupie.

Najgorsze jest to że ludzie jak się napalają to nie chcą nic słuchać tylko poklepywanie po ramieniu jest ok.

Powtórzę dla mnie typy autora tematu za tą kasę są utopią finansową.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lip 2023, 17:33

Zielony17 napisał(a):Polecone zostały mi:
1. Audi A4 B8 2.0tdi 140km
2. VW Passat z tym samym silnikiem co Audi lub 1,9tdi 105km
Oba do max 2010r (ale szczerze nie rozumiem z jakiego względu)
3. Toyota Avensis 2.0 diesel 124km


lepiej zostaw sobie dalej swoją mazdę 6 i zgłoś się za 5 lat jak dozbierasz drugie 5000 Euro :lol:
Jeżeli mazda 6 się już sypie to te modele co podałeś będą się sypać x2 albo x3 :lol:
Zielony17 napisał(a):Oba do max 2010r (ale szczerze nie rozumiem z jakiego względu)

bo masz 5000 Euro

z 2012roku lub powyżej to za lekko dojechane egzemplarze od 7000 Euro jest rozmowa, a jak chcesz jako -taki to 10 000 Euro trzeba mieć :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286