BMW i3 Concept Coupe - bezemisyjny pojazd koncepcyjny

BMW i3 Concept Coupe - bezemisyjny pojazd koncepcyjny

13 Gru 2012, 13:32

Podczas światowej premiery BMW i3 Concept Coupe firma BMW Group pokazała dynamiczną i ekscytującą wersję bezemisyjnego pojazdu koncepcyjnego z segmentu ekologicznych samochodów klasy premium. Pojazd studyjny zaprezentowano na salonie samochodowym w Los Angeles w 2012 roku. Jednocześnie trwały prace nad przygotowaniem pierwszego całkowicie elektrycznego modelu marki BMW i do produkcji masowej. Premiera ta pokazuje przyszły potencjał rozwoju gamy modelowej. Nowoczesny, wyrazisty i otwarty design BMW i3 Concept Coupe stanowi pionierskie rozwiązanie w segmencie miejskich modeli i podnosi świadomość zrównoważonego rozwoju w segmencie premium. Ponadto trzydrzwiowy pojazd wyróżnia się stylizacją stworzoną specjalnie dla potrzeb modeli BMW i, która ma podkreślać ich niezwykle dynamiczny charakter i radość z jazdy jaką oferują.

Image

Atrakcyjne kontury nadwozia z włókien węglowych opasa płynna linia dachu oraz elementy zaprojektowane zgodnie z wytycznymi języka stylistycznego BMW i "stream flow", np. boczne okna, które nadają bryle pojazdu lekkości i poprawiają właściwości aerodynamiczne. Przestronna kabina w stylu BMW i zyskuje niepowtarzalny luksusowy klimat, a BMW i3 Concept Coupe w pełni zasługuje na tytuł pierwszego w świecie internetowego pojazdu elektrycznego. Dzięki zastosowaniu dedykowanych seryjnym modelom BMW i funkcji innowacyjnego systemu BMW ConnectedDrive, działanie układu nawigacji oraz komunikację między pojazdem, światem zewnętrznym i smartfonem kierowcy zmodyfikowano pod kątem specyficznych wymogów e-mobilności.

POLECAMY Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe

Pod względem dynamiki osiągów BMW i3 Concept Coupe do maksimum wykorzystuje potencjał elektrycznego układu napędowego BMW eDrive. Podobnie jak BMW i3 Concept, również odmiana Coupe napędzana jest silnikiem elektrycznym BMW Group, który oferuje maksymalnie 125 kW/170 KM mocy oraz moment obrotowy o wartości dochodzącej do 250 niutonometrów. Moment ten poprzez przekładnię jednostopniową przekazywany jest na koła tylnej osi. Motor elektryczny zasilany jest przez ukryte pod podłogą akumulatory litowo-jonowe. Ich umiejscowienie pozwoliło znacznie obniżyć środek ciężkości, a tym samym w jeszcze większym stopniu poprawić znakomite właściwości jezdne samochodu.

Image

POLECAMY COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3

Tak udany mariaż nowego pojazdu z technologią napędową BMW eDrive, która staje się już produkcyjnym standardem, możliwy był dzięki architekturze LifeDrive dedykowanej BMW i, która składa się z dwóch niezależnych części przystosowanych do wymogów technologicznych elektrycznego układu napędowego i pozwala na stworzenie koncepcji stylistycznej, poczucia przestronności oraz wrażeń z jazdy właściwych tylko pojazdom BMW i.

Image

Klatka kabiny stanowi centralny element modułu pasażerskiego, który zbudowano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Dzięki szerokiemu wykorzystaniu tych zaawansowanych technologicznie materiałów, BMW i wspina się na wyżyny inżynieryjnego kunsztu. Ponieważ tworzywa CFRP są niezwykle lekkie i jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe, posiadają znaczny potencjał konstrukcyjny, umożliwiający tworzenie szerokiej gamy wariantów modeli o niepowtarzalnym charakterze marki BMW i. W BMW i3 Concept Coupé układ napędowy, podwozie, obudowa zespołu akumulatorów oraz elementy konstrukcyjne i odpowiadające za bezpieczeństwo wkomponowano w moduł napędowy, wykonany w głównej mierze w aluminium.

POLECAMY BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

Wymiary BMW i3 Concept Coupe
Przy 3964 mm długości, 1768 mm szerokości i 1555 mm wysokości, BMW i3 Concept Coupe daje się poznać jako pojazd o zdecydowanie wyjątkowych proporcjach. W porównaniu z BMW i3 Concept, nowy model wyróżnia się szerszą, bardziej przysadzistą sylwetką, która wyraziście podkreśla jego dynamiczny charakter. Jednocześnie niezmieniony pozostaje rozstaw osi (2570 mm) znany z seryjnego BMW i3.

Image

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać? Kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać?
    Zamglony krajobraz może wyglądać malowniczo, ale ograniczona widoczność znacząco utrudnia bezpieczną jazdę. Jak jeździć w takich warunkach? Kiedy włączyć światła przeciwmgłowe? Nie zawsze obecność mgły oznacza, że powinniśmy ...
    Hamowanie silnikiem - niższe spalanie i bezpieczeństwo Hamowanie silnikiem - niższe spalanie i bezpieczeństwo
    Hamowanie silnikiem to element techniki jazdy, dzięki któremu możemy z jednej strony zmniejszyć zużycie paliwa w naszym aucie, a z drugiej wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Nie jest to jednak łatwy sposób hamowania, ...

  •